Weekendvoetbal

JMD

Well-known member
Ik laat je meestal wel een beetje lullen en soms kan ik je nog wel volgen maar hier raak je zelfs mij. Hoe krijg je het toch steeds weer voor elkaar. Wat een belachelijk kinderachtig gedrag. Hou er toch eens mee op.
Dat kan NO niet. Hij voert een spiegelgevecht, dat houdt hem bezig.
Maar hij vecht een verloren strijd, elk normaal nadenkend mens weet dat dit gewoon niet zo door kan gaan. Gelukkig heeft de KNVB dat inmiddels ook door en stoppen ze met proberen iedereen tevreden te houden (dat kan namelijk niet) en gaan ze vooruit.

Ik vermoed dat zo meteen vrijwel alle clubs vooraan staan om mee te doen als het puntje bij het paaltje komt. En de clubs die niet willen? Ook goed, maken ze maar een eigen competitie, maar die clubs dan ook uit de beker halen, en de jeugd ook niet onder KNVB-vlag laten voetballen. Het is alles of niets. Moet je zien hoe snel alle clubs toch zich aansluiten bij de KNVB.
 

bqandy

Well-known member
Eindelijk...... Het is natuurlijk een absurde situatie dat er alleen in Nederland gescheiden (zat, zon) competities zijn en dat er tot op niveau 5 (hoofdklasse) belachelijke afstanden afgelegd moeten worden.
Ik dacht dat de "zaterdaglobby" altijd erg sterk was, maar het gezond verstand heeft gezegevierd. Snel maar doorvoeren tot en met de vijfde klasse. Dat principiële zaterdagclubs alleen op zaterdag hoeven te voetballen vind ik wel een aardig compromis.
Alhoewel je kunt afvragen hoe principieel dat nog is. CVV Oranje Nassau uit Groningen wilde een paar jaar geleden de C schrappen en zo ook zondagvoetbal mogelijk maken, maar wilde uiteindelijk de oudere leden niet voor het hoofd stoten.
Bij de principiële (prestatie) clubs op zaterdag zal het vooral gaan om de vrijwilligers. De spelers zal het waarschijnlijk niet boeien.
 

de Kok

Member
Ik lees dat alle belangen verenigingen akkoord zijn met de nieuwe voorstellen.
En die baseren zich op de laatst uitgevoerde brede enquête.
Verder lees ik hier voor weer dat de 2e divisie is doorgedrukt door de KNVB. Niet waar. het is gevolg van een paar destijds sterke topamateurclubs tot de vorming van 1 klasse. en dat waren ook nog grotendeels zaterdag teams.
en DUNO schijft over het verzakken van het niveau met de overstappers van de zondag?
Dan vergeten ze dat door de jaren heen juist veel zondag spelers werden aangetrokken met de buidel in de hand om de teams te versterken.
Ach en dan dat principiële? Waarom dan wel al die ongelovige spelers in je eerste team?
Of de principiëlen terug naar hun principiële bond of conformeren aan het geheel lijkt mij de enige juiste weg.
 

JMD

Well-known member
Ik las ook, dat de belangenvereniging van de derde divisieclubs CVTD voor is ondanks dat een soortgelijk plan van HSC'21/ Waning nog door diezelfde clubs verworpen was, dat de belangenvereniging van de hoofdklassers, de COH, voor is, ondanks dat nog maar kortgeleden een soortgelijk plan van Jonkers van MSC door diezelfde hoofdklassers werd verworpen, dat de BAV voor is, ondanks dat uit hun eigen onderzoeken ( en die van de KNVB) is gebleken dat een meerderheid van clubs en spelers tegen weekendvoetbal is.
Zoiets heet voortschrijdend inzicht...
Net zoals we vrouwen niet meer achter het aanrecht willen en zwarten niet meer achter in de bus zetten... Je komt er op een gegeven moment achter dat bepaalde dingen anders moeten.
 

SanMark.

Well-known member
Zoiets heet voortschrijdend inzicht...
Net zoals we vrouwen niet meer achter het aanrecht willen en zwarten niet meer achter in de bus zetten... Je komt er op een gegeven moment achter dat bepaalde dingen anders moeten.
Tja niet alles is dus een verbetering. Bovenstaande voorbeelden versterkt je verhaal niet echt.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Is er eigenlijk zicht op wat de werkelijke veranderingen gaan zijn? Hoeveel daadwerkelijke veranderingen van speeldag gaan er komen?
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Dat wordt in de ledenvergadering duidelijk
Maar iemand als @Joost heeft vast wel ergens een lijst met de indelingen als alles bij elkaar schuift. Of niet natuurlijk :) Ik heb het idee dat met name in Noord, Oost en West vast wel wat clubs pech hebben qua speeldag, maar of dat nou 15 of 50 zijn kan ik niet inschatten
 

Joost

Well-known member
Maar iemand als @Joost heeft vast wel ergens een lijst met de indelingen als alles bij elkaar schuift. Of niet natuurlijk :) Ik heb het idee dat met name in Noord, Oost en West vast wel wat clubs pech hebben qua speeldag, maar of dat nou 15 of 50 zijn kan ik niet inschatten
Dat is wel een aardig idee, de clubs herverdelen op basis van de standen van vorig jaar.

Wel tijdrovend dus wellicht komende week.
 

Fregge

Well-known member
Maar iemand als @Joost heeft vast wel ergens een lijst met de indelingen als alles bij elkaar schuift. Of niet natuurlijk :) Ik heb het idee dat met name in Noord, Oost en West vast wel wat clubs pech hebben qua speeldag, maar of dat nou 15 of 50 zijn kan ik niet inschatten
Ik denk dat de clubs bij jou in de buurt vooral in dezelfde competitie spelen
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan