Weekendvoetbal

Joost

Well-known member
Waarom wil VVSB standaard op zo’n klotetijd spelen?
Omdat VVSB een grote vereniging is met maar 3 grote wedstrijdvelden die continue bezet zijn. Het 11e team bijvoorbeeld begint ook nog om 15:55 komende zaterdag.

Dan is 18:00 een mooie tijd waarop de seniorenteams die heel laat in de middag gedoucht zijn en al iets hebben kunnen eten. En het is ook mooi dat mensen met kinderen relatief vroeg thuis wat kunnen eten en daarna nog naar de wedstrijd kunnen komen.
 

SanMark.

Well-known member
Dus niet meer dan terecht dat de KNVB hiermee doorgaat, de tijd staat niet stil, het is 2021. Nederland ontkerkelijkt rap, meer dan de helft van Nederland is niet-gelovig (en dan telt dus bij het gelovige deel ook mensen met een niet-Christelijk geloof mee) en dus wordt het tijd ook het laatste heilige huisje omver te werpen. Waarbij de clubs die idd statutair niet op zondag willen spelen dat inderdaad niet hoeven te doen.
Maar Islamiseert des te harder.
 

JMD

Well-known member
Toch wel ? Ik kreeg het idee, dat dat niet mocht. Maar dat zal wel een vorm van selectieve verontwaardiging zijn...
Zucht....

Ik heb nergens gezegd dat je 18.00 geen rottijd mag vinden. Dat mag best, alleen moet je ACCEPTEREN dat er mensen zijn die dat wel een mooie tijd vinden om voetbal te spelen. Abu accepteert dat, jij niet. Abu snapt dat er meer mensen zijn dan hijzelf, jij niet. Abu snapt dat je in een discussie soms iemand gelijk moet geven, jij niet. Abu gaat zelf op zoek naar feiten/berichten, jij brult eerst een topic bij elkaar met vragen om bronnen, klaagt dan dat niemand ze wil geven en vervolgens vind je ze zelf.
 

JMD

Well-known member
Ook bij het Katholieke VVSB hebben ze geen teams op zondag.
Vele hoger spelende zondagverenigingen hebben vaak maar 1 of 2 teams op zondag, de rest op zaterdag.
De meeste zondagverenigingen zouden het eerste best op zaterdag om half 3 kunnen laten voetballen, desnoods door een beetje te schuiven.
Al die reserveteams die de laatste jaren van de zondagmorgen naar de zaterdagmiddag gingen konden ook gewoon spelen.
En dan zullen ze zien, dat het ook nog voordelig is voor de kantine-omzet en de recette. Vaak ook is er sprake van onwil. ( zo van we zullen die zaterdagclubs geen plezier doen..)
Dit is precies wat ik bedoel. Dus omdat jij wil dat iedereen zaterdag om 14.30 het eerste laat spelen ga je onzinexcuses aanvoeren dat bij iedereen de recette op zaterdag 14.30 het meest is. Dat weet je helemaal niet. De zaterdagclubs zitten zo star aan zaterdag 14.30 vast dat ze nog nooit om 18.00 hebben gespeeld, wie weet dat het bij de zaterdagclubs om 18.00 ook wel beter is qua recette. Maar ja, tradities he... Zwarte piet is al afgepakt, de vrouw mag niet meer per definitie achter het aanrecht, de kinderen mogen niet meer geslagen worden als ze niet bidden voor brune bon'n, maar de allerlaatste strohalm die houden we vast, ook al is het 2021...

Je vecht een verloren strijd NO, het is 2021, voetbal gaat ook verder...

En IJsselmeervogels - De Treffers zal ook in de nieuwe situatie op zaterdag 15.00 (14.30/15.30) gespeeld worden, net als Rijnvogels - SJC. Maar je moet accepteren dat de returnduels bijvoorbeeld om 18.00 zijn. Maar goed, daar heeft de recette van de Vogels geen last van, want bij uitduels van het vlaggenschip maakt dat echt niet uit of die om 14.30/15.00 of 18.00 spelen.
 

JMD

Well-known member
Verder ga je met je tirade met allerlei niet ter zake doende onzin geheel voorbij aan meermaals aangehaalde onderzoeken, waaraan jij en de zondagvrienden van de KNVB geheel voorbij gaan.
Ik en mijn zondagvrienden... Haha, ik heb helemaal niks met (of tegen) de zondag (of zaterdag), ik woon nota bene in het mekka van het zaterdagvoetbal (de Bollenstreek)... Punt is alleen dat ik (in tegenstelling tot jou) wel verder kijk dan mijn neus lang is en me open stel voor wat er speelt.

Ga jij nou maar lekker in je echokamer zitten, oortjes dicht doen en 'iedereen is gek behalve ik' zingen. En vooral heel hard huilen in een hoekje, want het weekendvoetbal gaat er komen.
 

JMD

Well-known member
Punt is dat jij je selectieve verontwaardiging toont, inclusief uiteraard de voor jou kenmerkende nodige verwensingen en beledigingen, als ik 18.00 uur een rottijd vind en dat je dat van abuba.. kennelijk vrij normaal vindt.
Jij zegt letterlijk dat iedereen om 14.30/15.00 moet spelen. Dat is heel wat anders dan zeggen dat je zelf 18.00 een kuttijd vindt. Met dat laatste geef je een voorkeur aan (niks mis mee), met dat eerste leg je je eigen regels op aan anderen.
Als je dat verschil niet ziet (of wilt zien) dan houdt het op.
 

Arjen

Member
.......vaak ook is er sprake van onwil. ( zo van we zullen die zaterdagclubs geen plezier doen..
Ik laat je meestal wel een beetje lullen en soms kan ik je nog wel volgen maar hier raak je zelfs mij. Hoe krijg je het toch steeds weer voor elkaar. Wat een belachelijk kinderachtig gedrag. Hou er toch eens mee op.
 
Bovenaan