Weekendvoetbal

SanMark.

Well-known member
Het is gewoon een racistische grap, heeft niks met autisme te maken, maar alles met racisme. Net zoals zwarte mensen lui noemen ook racistisch is.
Stereo typeringen kun je het ook noemen. Maar als je zand in je kutje hebt kan je natuurlijk op elke slak zout leggen.

Wiskunde is tegenwoordig ook al racistisch en als je de naam van een neger verkeerd uitspreekt word je al beticht van micro racisme.

Het heet hier de voetbalkantine maar wel een kantine waar je elk woord op de weegschaal moet leggen, mag weegschaal nog wel of komen de de dikkertjes in opstand ?

Abubakari

Well-known member
Ik heb het toch niet over al die voorbeelden waar jij mee komt? Ik noem één bepaalde opmerking van jou racistisch.

PES5

Administrator
Forumleiding
Dus we krijgen:

Eredivisie
Eerste Divisie
Tweede Divisie
Derde Divisie
Vierde Divisie
Vijfde Divisie
Zesde Divisie
Zevende Divisie

?
Je vergeet de verplichte promotie/degradatie en het einde van het zwarte geld in de amateurwereld. Stop de tijd.

SanMark.

Well-known member
Ik heb het toch niet over al die voorbeelden waar jij mee komt? Ik noem één bepaalde opmerking van jou racistisch.
Ja , en ik vind jou een jankerd als je op elke slak zout legt.

Want het word natuurlijk een hellend vlak dat bij elke opmerking gelijk de racisme kaart word getrokken.

Joost

Well-known member
Nou dat was een lekkere vraag Satyr.

De afgelopen twee seizoenen zijn niet uitgespeeld maar tussentijds is wel gepromoveerd. Dat maakt het haast ondoenlijk om een eindstand te nemen van waaruit je gaat schuiven.

Twee clubs moeten de 4e divisie aanvullen en in totaal zijn er 112 plekjes vacant in 1e klasse nieuwe stijl.
In de praktijk gaat dat dus zijn dat uit de 11 bestaande poules er 8 blijven en de 22 kampioenen uit de 2e klasse promoveren en dan moeten er nog 2 clubs bij. Maar dat werkt niet handig voor een voorbeeld en is sowieso ondoenlijk.

Ik heb dus maar gewoon een harde grens gemaakt; de top 10 uit de 11 eerste klassen van vorig jaar blijft.

Dan krijg je in het noorden & oosten dus deze poules.
(groen bolletje = oorspronkelijke zaterdagclub)
(rood bolletje = oorspronkelijke zondagclub)

1637364624845.png

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik vroeg of je zoiets had, niet of je het 'even' wilde maken :eek:

Mooie indeling zo op het oog.

• Leuk
Waarderingen: JMD

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Gisteravond was ik bij een leuke bekerwedstrijd in het amateurvoetbal hier. Er worden nu vaker wedstrijden op vrijdag gespeeld, die altijd veel meer toeschouwers trekken doordat supporters van andere (prof)clubs in de regio ook komen. Daardoor kunnen groundhoppers zoals ik ook maar meerdere wedstrijden in een weekend. Regelmatig ga ik naar een wedstrijd op vrijdagavond, zaterdag en zondag, zoals dit weekend. En dat in Schotland, waar het amateurvoetbal enkele jaren geleden aartsconservatief was.

Leve het weekendvoetbal.

JMD

Well-known member
Nee, amateurvoetbal moet op zaterdag 14.30 of 15.00. Snap je dat nou nog niet Kralinger? Dat is regel 1 van NO, en omdat hij dat wil moet iedereen maar luisteren.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
In Nederland bleek tijden de onlangs door de KNVB gehouden enquête onder amateurvoetballers en -clubs een grote meerderheid tegen het weekendvoetbal.
En waar ik op doel is dat je soms veranderingen moet forceren en dan wordt het wel geaccepteerd. Nog maar een paar jaar geleden was de zaterdagmiddag heilig en een pyramide onbespreekbaar. Enkele progressive clubs hebben het initiatief genomen en nu is er weekendvoetbal en een pyramide die het hele land dekt. Zelfs veel van de meest conservatieve clubs en vrijwilligers geven nu toe dat de verandering positief is geweest en omarmen nu de nieuwe mogelijkheden. Ook veruit de meeste voetballers zijn er nu blij mee.

• Leuk
Waarderingen: JMD

Joost

Well-known member
En waar ik op doel is dat je soms veranderingen moet forceren en dan wordt het wel geaccepteerd. Nog maar een paar jaar geleden was de zaterdagmiddag heilig en een pyramide onbespreekbaar. Enkele progressive clubs hebben het initiatief genomen en nu is er weekendvoetbal en een pyramide die het hele land dekt. Zelfs veel van de meest conservatieve clubs en vrijwilligers geven nu toe dat de verandering positief is geweest en omarmen nu de nieuwe mogelijkheden. Ook veruit de meeste voetballers zijn er nu blij mee.

Denk ook aan de invoering van de Conference in 1979 en in Nederland de 2e Divisie en Topklasse.

de waan

Well-known member
En waar ik op doel is dat je soms veranderingen moet forceren en dan wordt het wel geaccepteerd.

Bovendien is het vooral zijn eigen interpretatie, dat een ENORME, OVERGROTE meerderheid tegen verandering is.

En inderdaad, in het begin ook veel gezeur over de veranderingen in het pupillenvoetbal. Nu hoor je er niemand nog over.

JMD

Well-known member
Goh, dat had je de afgelopen dagen nog noooooooooit gepost…

Je vecht een achterhoedegevecht… de rest van Nederland gaat verder

Joost

Well-known member
Volgens de KNVB blijken de belangenverenigingen COH , BAV en CVTD nu voor de door de KNVB gepubliceerde plannen te zijn.
Juist daarom denk ik dat de plannen wel door die ledenraad aangenomen worden.
Of ze vertegenwoordigen hun leden slecht, of ze nemen aan dat hun leden nu anders erover denken als bij genoemde gelegenheden.
De zondag-lobby van de KNVB heeft kennelijk succes gehad.

Je zegt hier letterlijk dat de belangenverenigingen niet weten wat er onder hun leden leeft maar dat jij het schijnbaar wel weet.

En dat vind je zelf allemaal heel logisch?

Bonehead

Well-known member
Wie had dat gedacht: De KNVB voort grootscheepse verandering door omdat er na horizontaal overstappen toch de noodzaak tot versterkte degradatie nodig was en dat je nu dus het beste maar helemaal door kunt pakken. Dat zag iedereen mijlenver aankomen behalve de dominee zelf die zelfs het paard van Troje nog naar de zaterdag wil halen als de schaapjes maar de heilige zaterdagmiddag half drie zien.

Ik heb inmiddels het 194 tellend verslag binnen en doorgelezen. De scheiding za/zo gaat er af in de derde divisie en hoofdklasse. Za/zo wordt aanvangstijd 15:30 (waarom niet 14:30 of 15:00 wat nu de voorkeur heeft van de zaterdagclubs?). Zo/zo wordt 14:30 (waarom niet 14:00 wat tegenwoordig bij de zondagclubs de voorkeur heeft?). Zo/za waarbij za statutair heeft vastgelegd of het convenant heeft of anderszins kan aantonen principieel kan aan tonen niet op zondag te willen of kunnen voetballen om 18:00 uur. In onderling overleg kan alles.

Ik vind het vrij logisch allemaal. Er wordt op dit niveau grif betaald (behalve zondagverenigingen uiteraard). Uitsupporters kunnen blijven supporten maar zullen dat af en toe vanaf 18:00 uur moeten doen. Aan de andere kant is de onwil van zondagverenigingen net zo groot als die van de zaterdagverenigingen. Dat velden te kort is om je te bescheuren. Alsof de velden op zondag nu van 9 tot 16:30 optimaal benut worden. A-Categorie kan best om 14:30. Lagere senioren kunnen best met eensgestemde later op de middag. Waar een wil is...

JMD

Well-known member
Wie had dat gedacht: De KNVB voort grootscheepse verandering door omdat er na horizontaal overstappen toch de noodzaak tot versterkte degradatie nodig was en dat je nu dus het beste maar helemaal door kunt pakken. Dat zag iedereen mijlenver aankomen behalve de dominee zelf die zelfs het paard van Troje nog naar de zaterdag wil halen als de schaapjes maar de heilige zaterdagmiddag half drie zien.

Ik heb inmiddels het 194 tellend verslag binnen en doorgelezen. De scheiding za/zo gaat er af in de derde divisie en hoofdklasse. Za/zo wordt aanvangstijd 15:30 (waarom niet 14:30 of 15:00 wat nu de voorkeur heeft van de zaterdagclubs?). Zo/zo wordt 14:30 (waarom niet 14:00 wat tegenwoordig bij de zondagclubs de voorkeur heeft?). Zo/za waarbij za statutair heeft vastgelegd of het convenant heeft of anderszins kan aantonen principieel kan aan tonen niet op zondag te willen of kunnen voetballen om 18:00 uur. In onderling overleg kan alles.

Ik vind het vrij logisch allemaal. Er wordt op dit niveau grif betaald (behalve zondagverenigingen uiteraard). Uitsupporters kunnen blijven supporten maar zullen dat af en toe vanaf 18:00 uur moeten doen. Aan de andere kant is de onwil van zondagverenigingen net zo groot als die van de zaterdagverenigingen. Dat velden te kort is om je te bescheuren. Alsof de velden op zondag nu van 9 tot 16:30 optimaal benut worden. A-Categorie kan best om 14:30. Lagere senioren kunnen best met eensgestemde later op de middag. Waar een wil is...
Is dat document ergens te zien op een website? Heb alleen berichten erover gelezen.

de waan

Well-known member
In de KNVB enquete onder clubs en voetballers van eind vorig jaar bleek 70 % tegen weekendvoetbal te zijn.

Je doet net alsof het compleet zwart-wit is. Terwijl het heel logisch is dat je 'ja' antwoord als je een vraag krijgt als:
- Vind je het prettig/belangrijk alle wedstrijden op een vaste speeldag te spelen?

Als je andere aspecten meeneemt (wat in dat onderzoek van vorig jaar niet is gebeurd) komt er een veel genuanceerder beeld naar voren, want dan blijkt dat bijvoorbeeld spelen tegen clubs uit de buurt en tegen ploegen van een gelijkwaardig niveau ook wel belangrijk wordt gevonden.

En bovendien: het was ook niet bepaald een Noord Koreaanse uitslag in dat onderzoek, he? Een zinnetje daaruit: 'Ruim 4 op de 10 vindt het prima om de speeldagen af te wisselen'

Verder blijf je maar tot vervelens toe het 'HSC-plan' benoemen, waar ik overigens niks mee te maken had, maar je vind het schijnbaar ontzettend lollig om toch nog af en toe even mijn naam er bij te noemen. Maar dat was niks anders dan een spontaan geopperd voorstel om uit een impasse te komen die destijds was ontstaan bij de indeling, omdat er ineens wel heel veel beloftenteams in de zaterdagcompetitie dreigden te komen. En waar die clubs ook weer niet blij mee waren. Dat was niet één of ander zwaar doortimmerd plan, maar een ideetje, waar de clubs de volgende dag al een klap op moesten geven. Dat heeft het toen niet gehaald, maar blijf het vooral jaren na dato nog aanhalen als HET bewijs dat NIEMAND zit te wachten op een verandering.

Overigens wil ik het volgende nog wel even aanstippen: bij de 16 aspecten die als 'belangrijk' of 'minder belangrijk' konden worden benoemd in het recent uitgevoerde onderzoek scoorde een 'vast aanvangstijdstip' 0% bij de voetballers uit de top (t/m hoofdklasse) en 1% (15e van de 16 aspecten) bij de voetballers uit de midden- en lagere klassen.

de waan

Well-known member
Aan de andere kant is de onwil van zondagverenigingen net zo groot als die van de zaterdagverenigingen. Dat velden te kort is om je te bescheuren. Alsof de velden op zondag nu van 9 tot 16:30 optimaal benut worden. A-Categorie kan best om 14:30. Lagere senioren kunnen best met eensgestemde later op de middag. Waar een wil is...
Als je wilt is er heel veel mogelijk, maar het is bij zaterdagclubs vrij gebruikelijk dat alle jeugdwedstrijden er in de ochtenduren doorgejast worden, terwijl (voormalige) zondagclubs daar de hele zaterdagochtend en -middag voor gebruiken. Ik snap best dat de meeste clubs er niet zoveel trek in hebben om dat aan te passen en waarom zouden ze ook, want de zaterdag is lang genoeg om het sluitstuk om 17.00 uur te doen (of 16.00 uur, of 18.00, of 19.00 uur). Vroeger moest je voor de duisternis inviel klaar zijn, daar is nu geen enkele noodzaak meer toe, dus waarom zou je.

Bovenaan