In de KNVB enquete onder clubs en voetballers van eind vorig jaar bleek 70 % tegen weekendvoetbal te zijn.
Je doet net alsof het compleet zwart-wit is. Terwijl het heel logisch is dat je 'ja' antwoord als je een vraag krijgt als:
- Vind je het prettig/belangrijk alle wedstrijden op een vaste speeldag te spelen?
Als je andere aspecten meeneemt (wat in dat onderzoek van vorig jaar niet is gebeurd) komt er een veel genuanceerder beeld naar voren, want dan blijkt dat bijvoorbeeld spelen tegen clubs uit de buurt en tegen ploegen van een gelijkwaardig niveau ook wel belangrijk wordt gevonden.
En bovendien: het was ook niet bepaald een Noord Koreaanse uitslag in dat onderzoek, he? Een zinnetje daaruit: 'Ruim 4 op de 10 vindt het prima om de speeldagen af te wisselen'
Verder blijf je maar tot vervelens toe het 'HSC-plan' benoemen, waar ik overigens niks mee te maken had, maar je vind het schijnbaar ontzettend lollig om toch nog af en toe even mijn naam er bij te noemen. Maar dat was niks anders dan een spontaan geopperd voorstel om uit een impasse te komen die destijds was ontstaan bij de indeling, omdat er ineens wel heel veel beloftenteams in de zaterdagcompetitie dreigden te komen. En waar die clubs ook weer niet blij mee waren. Dat was niet één of ander zwaar doortimmerd plan, maar een ideetje, waar de clubs de volgende dag al een klap op moesten geven. Dat heeft het toen niet gehaald, maar blijf het vooral jaren na dato nog aanhalen als HET bewijs dat NIEMAND zit te wachten op een verandering.
Overigens wil ik het volgende nog wel even aanstippen: bij de 16 aspecten die als 'belangrijk' of 'minder belangrijk' konden worden benoemd in het recent uitgevoerde onderzoek scoorde een 'vast aanvangstijdstip' 0% bij de voetballers uit de top (t/m hoofdklasse) en 1% (15e van de 16 aspecten) bij de voetballers uit de midden- en lagere klassen.