JMD
Well-known member
En die zijn nu tevreden, dus is er toen goed gehandeld...Daar hoorde ik je niet over toen van der Zee samen met diezelfde ledenraad het zgn weekendvoetbal in de hogere amateurklassen er door drukte.
En die zijn nu tevreden, dus is er toen goed gehandeld...Daar hoorde ik je niet over toen van der Zee samen met diezelfde ledenraad het zgn weekendvoetbal in de hogere amateurklassen er door drukte.
Geen idee of die clubs er tevreden over zijn.En die zijn nu tevreden, dus is er toen goed gehandeld...
En stel dat een rechter zegt dat het onredelijk is...Een overeenkomst in beton gegoten, zonder einddatum of duur. Kortom: tot in de eeuwigheid. Dát zou overigens wel een punt kunnen worden waarop een rechter kan zeggen: dit gaat te ver, het toenmalige bestuur handelt hiermee in strijd met redelijkheid en billikheid.
Dan ontstaat er een nieuwe situatie waarin de ongelijkheid is komen te vervallen.En stel dat een rechter zegt dat het onredelijk is...
Moet de KNVB daarna alle zaterdagclubs verplichten op zondag te voetballen?
Dat gaat niet lukken .
En ik zie nu clubs in de Derde Divisie B die ook tegen FC Lisse, Rijnvogels en VVSB 'gewoon' op zondag voetballen (wij als club denken nog wel mee)En dan dus chaos want ik zie inderdaad niet gebeuren dat sprookjesboek-clubs op zondag gaan ballen
Die zaterdagclubs worden door de KNVB gezien als niet-principieel, waardoor ze bij uitwedstrijden soms op zondag moeten opdraven.En ik zie nu clubs in de Derde Divisie B die ook tegen FC Lisse, Rijnvogels en VVSB 'gewoon' op zondag voetballen (wij als club denken nog wel mee)
Ja maar als die scheiding door de rechter als ongegrond wordt aangemerkt, dan hoeft bijvoorbeeld een Gemert (een van die clubs) niet tegen ASWH (bijvoorbeeld) op zaterdag te spelenDie zaterdagclubs worden door de KNVB gezien als niet-principieel, waardoor ze bij uitwedstrijden soms op zondag moeten opdraven.
In dat geval voorzie ik een afsplitsing, waarbij, zo vermoed ik, ook vele andere zaterdagclubs zich graag aansluiten bij de principiële.Dan ontstaat er een nieuwe situatie waarin de ongelijkheid is komen te vervallen.
En dan dus chaos want ik zie inderdaad niet gebeuren dat sprookjesboek-clubs op zondag gaan ballen.
Een afsplitsing dus een eigen bond met alles wat daarbij komt kijken is makkelijker gezegd dan gedaan. Maar ik ben het met je eens dat dit zo maar eens kan gebeuren.In dat geval voorzie ik een afsplitsing, waarbij, zo vermoed ik, ook vele andere zaterdagclubs zich graag aansluiten bij de principiële.
Maar. ... wat gaan de zondag-rebellen doen als hun eisen door de KNVB niet worden ingewilligd ?
Afsplitsen en een eigen zondagbond beginnen?
Overigens is 1 van hun belangrijkste eisen het buitensluiten van principiële zaterdagclubs.
Daar zullen de andere zaterdagclubs niet blij van worden omdat ze daardoor nog vaker op zondag moeten opdraven.
Misschien is het een oplossing gewoon verder te gaan met zaterdagvoetbal en zondagvoetbal , zoals we dat tot enkele jaren geleden hadden.
Het zaterdagvoetbal zal zich prima redden en is dan mooi verlost van dat oninteressante, verliesgevende zaterdagavond-voetbal.
(ja verliesgevend voor de uitclub omdat oa bij thuiskomst de eigen kantine verlaten is )
En de zgn niet-principiëlen kunnen dan mooi uit en thuis op zaterdagmiddag voetballen.
(Ook de TD redt zich prima zonder AFC, HFC en Treffers)
En dan natuurlijk met de SGP, FVD en PVV als sponsor. Zeg maar de 'laten we alles weer doen zoals in de jaren 50' groepen. Maar dan ook vrouwen uit de commissies en alleen nog maar achter het aanrecht natuurlijk, want modernisering moeten we niet willen.Misschien is het een oplossing gewoon verder te gaan met zaterdagvoetbal en zondagvoetbal , zoals we dat tot enkele jaren geleden hadden.
De KNVB is er niet om de clubs te sponsoren. Clubs kunnen ook zonder dat het eerste thuisspeelt omzet draaien, sterker nog: dat zou het moeten.Het zaterdagvoetbal zal zich prima redden en is dan mooi verlost van dat oninteressante, verliesgevende zaterdagavond-voetbal.
(ja verliesgevend voor de uitclub omdat oa bij thuiskomst de eigen kantine verlaten is )
Wat let al die zaterdagclubs om dat nu al te doen? Ze kunnen toch nu al afsplitsen? Bij de hogere divisies is men over het algemeen gewoon tevreden over hoe het nu gaat. Misschien eens open staan voor verandereing, beetje meebewegen, beetje kijken of je dan zaken niet anders kan inrichten.En de zgn niet-principiëlen kunnen dan mooi uit en thuis op zaterdagmiddag voetballen.
(Ook de TD redt zich prima zonder AFC, HFC en Treffers)
Ik ook niet. De rechter snapt namelijk denk ik wel dat we in 2025 leven en niet in 1960...En mocht het toch zover komen: dan verwacht ik niet veel succes voor de Kerngroep.
volgens mij leven we in 2026 maar dat terzijdeIk ook niet. De rechter snapt namelijk denk ik wel dat we in 2025 leven en niet in 1960...