Dan ontstaat er een nieuwe situatie waarin de ongelijkheid is komen te vervallen.
En dan dus chaos want ik zie inderdaad niet gebeuren dat sprookjesboek-clubs op zondag gaan ballen.
In dat geval voorzie ik een afsplitsing, waarbij, zo vermoed ik, ook vele andere zaterdagclubs zich graag aansluiten bij de principiële.
Maar. ... wat gaan de zondag-rebellen doen als hun eisen door de KNVB niet worden ingewilligd ?
Afsplitsen en een eigen zondagbond beginnen?
Overigens is 1 van hun belangrijkste eisen het buitensluiten van principiële zaterdagclubs.
Daar zullen de andere zaterdagclubs niet blij van worden omdat ze daardoor nog vaker op zondag moeten opdraven.
Misschien is het een oplossing gewoon verder te gaan met zaterdagvoetbal en zondagvoetbal , zoals we dat tot enkele jaren geleden hadden.
Het zaterdagvoetbal zal zich prima redden en is dan mooi verlost van dat oninteressante, verliesgevende zaterdagavond-voetbal.
(ja verliesgevend voor de uitclub omdat oa bij thuiskomst de eigen kantine verlaten is )
En de zgn niet-principiëlen kunnen dan mooi uit en thuis op zaterdagmiddag voetballen.
(Ook de TD redt zich prima zonder AFC, HFC en Treffers)