Weekendvoetbal

SanMark.

Well-known member
Heeft er mee te maken dat de zaterdagverenigingen altijd alleen maar op zaterdag spelen, en daar is het complex op gebouwd. Zondagclubs spelen zowel op zaterdag (jeugd vooral en wat reserveteams) als op zondag. Het complex is daar gebouwd op gebruik op zaterdag ?n zondag. ALs dan die zondagteams steeds meer naar de zaterdag gaan heb je gewoon een veldtekort.

En 15 jaar terug was dat nog minder een probleem geweest omdat er toen allemaal grasvelden waren , en je veel meer velden nodig was.

Tegenwoordig heb je door het vele kunstgras minder velden nodig , maar kom je als club wel eerder in de problemen als het op 1 dag gepropt moet worden.

Fregge

Well-known member
Denk je dat daarmee een gemengde derde divisie dichterbij komt ?

Uitwedstrijden op zaterdag zou ik jammer vinden, omdat de kans dan groot is dat ik niet mee kan (mijn eigen team gaat voor kijken bij het standaardelftal), maar voor gemengde competities heb ik er dat voor over.

Sensini

Well-known member
Vanavond discussieavond over toekomst zondagvoetbal West II in kantine WCR:

Dd5iss6WsAInYYF.jpg

https://twitter.com/EdGoverde/status/999344688799854598

Joost

Well-known member
Er zijn in principe meer clubs in West2 die 4e klasse zondag spelen maar die zijn uitgeleend aan Zuid1 en West1.

Abubakari

Well-known member
Ja, maar dat gezeik over zaterdag en zondag verschijnt ook in elk topic. Je plaatst dat enkel om je zaterdag punt weer te kunnen maken. Doe je maar fijn in een topic waar alle zaterdag/zondag onzin in geconcentreerd wordt. Blijft de rest er van verschoond.

Abubakari

Well-known member
Ik bemoei mij verder niet met die discussie over zaterdag of zondag omdat het mij a) niet boeit b) ik kotsmisselijk wordt van al die herhalingen in werkelijk elk amateurvoetbal topic (net als vele anderen die ook niet op dat eeuwige gezeik en gelijkhalerij zitten te wachten).
Vandaar een zaterdag of zondag topic, kun je daar alle zaterdag/zondag gerelateerde discussies en nieuwtjes in kwijt zodat alle andere topics er van verschoont blijven.

Robin

New member
Kolping-Dynamo zondag 5e klasse -> zaterdag 4e klasse (Oost). Hadden al meer zaterdag- dan zondagteams.

PES5

Administrator
Forumleiding
Dank Abu.

Oppleuren met al dat geneuzel of zaterdag-zondag in elk amateurtopic. Daar is dit topic voor.

Joost

Well-known member
Hoeveel clubs stoppen er na dit seizoen met de zondag? Neemt dat aantal steeds sneller toe?

Wat is je vraag precies;
- Hoeveel clubs er worden opgeheven?
- Hoeveel clubs met zaterdag en zondag afdeling er een van de twee opheffen?
- Hoeveel clubs er volledig van speeldag wisselen?

de waan

Well-known member
Met de tweede elftallen wint zondag nog wel. Gisteren 4-0 bij de strijd om de landstitel. Die angst van Be Quick voor Staphorst was dus nergens voor nodig. :)

Unregistere

Well-known member
Met de tweede elftallen wint zondag nog wel. Gisteren 4-0 bij de strijd om de landstitel. Die angst van Be Quick voor Staphorst was dus nergens voor nodig. :)

In Staphorst kan het spoken hoor.

Welke wedstrijden zijn er geweest gisteren? Kom er vrij weinig over tegen nu ASWH 2 niet meedeed, anders had de teammanager overal schema's geplaatst.

de waan

Well-known member
UNA-Kozakken Boys 4-1, Westlandia-Quick Boys 2-1 en Kon.HFC-WV-HEDW 6-2.

Volgende ronde is Staphorst-UNA en HFC-Gemert. HSC'21 en Westlandia mogen een rondje overslaan.

Unregistere

Well-known member
Aardige uitslagen. Kozakken Boys valt dan wel wat tegen, hoewel die eigenlijk ook een beetje kampioen werden omdat de rest in Zuid I nog minder was.

de waan

Well-known member
Het is maar net wat je wilt als club. Kennelijk heeft Quick het allemaal maar een beetje op zijn beloop gelaten. Je kunt als club natuurlijk gewoon uitspreken: alles goed en wel maar het prestatie-deel van de senioren is op zondag. Punt.

Ik zie nog steeds niet de toegevoegde waarde van een standaardteam op zaterdag, als je spelers niet uit kunt wisselen.

Los daarvan blijft het beschamend dat zo'n grote club zijn tweede elftal terug moet trekken.

Bonehead

Well-known member
Dan hadden ze bij Quick nooit aan prestatievoetbal op zaterdag moeten beginnen. De reden dat ze dat wel hebben gedaan is misschien wel omdat De Esch op behoorlijk niveau voetbalt en voetbalde en het voor sommige spelers dan aantrekkelijk zou zijn om over te stappen als je buiten de selectie van het eerste team valt. Uiteraard ben ik een zaterdagman en heb ik geen ervaring met zondagvoetbal. Ik heb er ook niks op tegen maar om op zondag om 8 uur 's-morgens bij de club te verzamelen voor een uitwedstrijd tegen Verweggistan lijkt mij verreweg van ideaal. Dat kan toch ook wel anders?

De Groene Scout

Well-known member
Wat een treurnis daar weer in Oldenzaal.
Dat zaterdag 1 belangrijker wordt gezien dan zondag 2 wordt nog eens extra benadrukt door komend seizoen Tim Engers als trainer van de zaterdag-tak aan te stellen.
Tim is god in Oldenzaal, dus die zal zeker inbreng hebben gehad in het besluit. Mannetje of 10 van zondag 2 zal ook de overstap maken naar zaterdag 1.

de waan

Well-known member
Dan hadden ze bij Quick nooit aan prestatievoetbal op zaterdag moeten beginnen. De reden dat ze dat wel hebben gedaan is misschien wel omdat De Esch op behoorlijk niveau voetbalt en voetbalde en het voor sommige spelers dan aantrekkelijk zou zijn om over te stappen als je buiten de selectie van het eerste team valt. Uiteraard ben ik een zaterdagman en heb ik geen ervaring met zondagvoetbal. Ik heb er ook niks op tegen maar om op zondag om 8 uur 's-morgens bij de club te verzamelen voor een uitwedstrijd tegen Verweggistan lijkt mij verreweg van ideaal. Dat kan toch ook wel anders?

Ja, het lijkt me niet verkeerd iets te verzinnen voor de reserveklassen. Ik heb nooit begrepen waarom er niet standaard om twaalf of ??n uur wordt gespeeld of desnoods half drie als je niet tegelijk met het 1e thuis speelt. Maar inderdaad lijkt het zaterdagteam nu een soort "paard van troje" te zijn.

Het probleem is dat de jeugd tegenwoordig op de zaterdag wil blijven spelen. Daardoor stopt de doorstroom van jeugdspelers naar de eerste selectie bij de zondagclubs. Problemen hoor je vrijwel in alle districten, op Zuid II na. Wellicht een idee om in de meeste districten al het prestatief voetbal naar de zaterdag te verplaatsen omdat dit toch al de trend is.

Dat is wel heel erg kort door de bocht, he. In heel district Oost stappen drie clubs over voor zover ik weet, waarvan twee clubs uit lagere regionen, die het heel moeilijk hebben. Het zijn in veel regio's nog steeds uitzonderingen. Los daarvan, als je op prestatieniveau speelt, en dat het tweede elftal van een Derde Divisionist in mijn ogen, dan moet dat helemaal niet uitmaken. Bij onze club is het ook totaal geen issue. Wil je prestatievoetbal spelen? Dan betekent dat spelen op zondag. Als je elke zaterdag tot diep in de nacht wilt stappen, ben je sowieso niet geschikt lijkt me.

Joost

Well-known member
Omdat we een ontzettend regelland zijn waar ieder team een vast tijdstip moet hebben om thuis te spelen.

Bovenaan