Dan hadden ze bij Quick nooit aan prestatievoetbal op zaterdag moeten beginnen. De reden dat ze dat wel hebben gedaan is misschien wel omdat De Esch op behoorlijk niveau voetbalt en voetbalde en het voor sommige spelers dan aantrekkelijk zou zijn om over te stappen als je buiten de selectie van het eerste team valt. Uiteraard ben ik een zaterdagman en heb ik geen ervaring met zondagvoetbal. Ik heb er ook niks op tegen maar om op zondag om 8 uur 's-morgens bij de club te verzamelen voor een uitwedstrijd tegen Verweggistan lijkt mij verreweg van ideaal. Dat kan toch ook wel anders?
Ja, het lijkt me niet verkeerd iets te verzinnen voor de reserveklassen. Ik heb nooit begrepen waarom er niet standaard om twaalf of ??n uur wordt gespeeld of desnoods half drie als je niet tegelijk met het 1e thuis speelt. Maar inderdaad lijkt het zaterdagteam nu een soort "paard van troje" te zijn.
Het probleem is dat de jeugd tegenwoordig op de zaterdag wil blijven spelen. Daardoor stopt de doorstroom van jeugdspelers naar de eerste selectie bij de zondagclubs. Problemen hoor je vrijwel in alle districten, op Zuid II na. Wellicht een idee om in de meeste districten al het prestatief voetbal naar de zaterdag te verplaatsen omdat dit toch al de trend is.
Dat is wel heel erg kort door de bocht, he. In heel district Oost stappen drie clubs over voor zover ik weet, waarvan twee clubs uit lagere regionen, die het heel moeilijk hebben. Het zijn in veel regio's nog steeds uitzonderingen. Los daarvan, als je op prestatieniveau speelt, en dat het tweede elftal van een Derde Divisionist in mijn ogen, dan moet dat helemaal niet uitmaken. Bij onze club is het ook totaal geen issue. Wil je prestatievoetbal spelen? Dan betekent dat spelen op zondag. Als je elke zaterdag tot diep in de nacht wilt stappen, ben je sowieso niet geschikt lijkt me.