Weekendvoetbal

JMD

Well-known member
Het 14.30 uur verhaal van JMD, wat afwijkt van de richtlijn van de KNVB, getuige ook dat artikel, kende ik niet.
Je hebt dus echt een probleem met lezen... Ik gaf alleen aan dat ik het vreemd vind dat een zaterdagteam op zaterdag om 18.00 thuis zou moeten spelen omdat ze in een zondag 3e divisie zitten. Wat mij betreft zou dat ook om 14.30/15.00/15.30 (net wat de club wil) moeten kunnen.
Ik heb nergens gezegd dat dat ergens een regel is.

SanMark.

Well-known member
Ik kan mij niet voorstellen dat er nog meer van zulke gestoorde geesten rondlopen.

Op zijn zoon Niels na dan.

de Kok

Member
Hierin zit inderdaad ook een vorm van kritiek besloten.
Namelijk op de verdeling van beloftenteams.
Maar dieper ligt hier ook de manier waarop allerlei andere maatregelen t.a.v. de piramide erdoor zijn gedrukt, zoals bv het ?berhaupt meedoen van de beloften en de licentie-eisen waarover zoveel te doen was.

Er is en was veel commotie over en er worden ook wat "dreigementen" geuit.
Hoever je met zoiets kunt of moet gaan is natuurlijk altijd discutabel.
Maar ik denk wel dat mede vanwege die stoere taal van Kuijt en die onstuimig verlopen vergadering met de topamateurs, van der Zee c.s. wel wat zijn bijgedraaid en dat nu geprobeerd wordt de piramide fouten te herstellen.

En zoiets, ondanks dat het eerder allemaal was aangenomen met die ledenraad enz.

Nou wat een taal van die Kuyt. Een bollenstreek competitie lijkt mij raadzaam en dus per direct het dreigement waarmaken.
Nu is het zo dat QB en haar vertegenwoordigers niet erg geliefd zijn in hun regio. Of hij dus veel van die regioclubs mee krijgt zou ik niet weten.
Maar mijn advies zou zijn: zoek nog 15 andere clubs en maak je eigen zaterdagtop competitie.

JMD

Well-known member
In dat artikel op voetbal 247 ( met ook die prima reactie daaronder ! ) zegt een KNVB woordvoerder dat een club die in de derde divisie niet op zijn voorkeursdag komt te spelen, al zijn wedstrijden om 18.00 u. za kan spelen.
Ja, dat heb ik gelezen... En dan mag ik toch zeggen dat ik dat geen goede zaak vind, en dat ik zou zeggen dat een zaterdagploeg dan gewoon om 14.30 thuis moet mogen spelen.
Wat snap je daar niet aan?

zwammy

Well-known member
In dat artikel op voetbal 247 ( met ook die prima reactie daaronder ! ) zegt een KNVB woordvoerder dat een club die in de derde divisie niet op zijn voorkeursdag komt te spelen, al zijn wedstrijden om 18.00 u. za kan spelen.
De hoofdregel dus, waarvan in onderling overleg kan worden afgeweken.

Overigens wordt het wel weer bar en boos welke verwensingen en ziektes je naar je hoofd gesmeten krijgt, alleen maar omdat je over bepaalde zaken wat anders denkt.
Ik vind het onbegrijpelijk dat zoiets allemaal kennelijk maar mag.

Dat het je nog verbaast, verbaast mij wel.

SanMark.

Well-known member
Ik zeg niet dat het mij verbaast. Ik ken onderhand de manier van posten van een aantal leden.
Wel vind ik het onbegrijpelijk, dat de verantwoordelijken dit maar allemaal goed vinden, terwijl men anderzijds van een mug een olifant maakt.

Komt ie weer aan met zijn duitse bloed.

de Kok

Member
Bijzondere ontwikkeling bij Fc Zuidlaren.
In 2016 trok het bestuur de stekker uit de zaterdagafdeling, toen spelend in de tweede klasse en ging men verder met alleen de zondagafdeling in de derde klasse.

Dit besluit leverde veel onbegrip , kwaadheid en verzet op.
De zaterdagspelers zochten een nieuwe club op DSZ '16. Ze moesten beginnen in de 5e klasse.
Meerdere spelers stapten op en zochten hun heil bij hoger spelende zaterdagclubs in de buurt.

Een jaar later stapten de oude bestuursleden van Fc Zuidlaren op en onder een nieuw bestuur kregen de zaterdagspelers weer een plek bij Fc Z.
Nu maakt de club bekend dat ze gaan stoppen met het zondagvoetbal en verder gaan op zaterdag.
Nu overigens volledig in overleg met de spelers van de zondagselectie, van wie er meerderen ook zullen overstappen naar za 1, dat inmiddels in de 4e klasse speelt.
De trainer van zondag 1 stapt over naar zaterdag 1.

De columns van KNVB vd Zee een voorbode naar de toekomstige ontwikkeling?
https://www.knvb.nl/info/48260/column-jan-dirk-vd-zee-doorbraak-het-weekendvoetbal

De geesten worden voorbereid.
Bij ons in W2 volgend seizoen al overgangsfase. Hoe wordt nu uitgewerkt achter de schermen.
Wil zaterdag niet dan gaat de hele zondag sectie in principe op zaterdag spelen als eerste keuze.
Daarmee voorkomen ze leegloop naar zaterdagclubs zeggen ze en dat geloof ik per direct.

JMD

Well-known member
Paar mooie quotes waar ik het helemaal mee eens ben:
"Daartoe zullen we in de komende maanden de eerste stappen zetten en uiteenlopende verenigingen vragen om vrijuit in oplossingen te denken en niet voor de nostalgische pot te gaan hangen."
"Zo zullen zondagverenigingen onder ogen moeten zien, dat steeds meer mensen het weekend anders willen invullen dan met een traditioneel potje voetbal"

Op naar het weekendvoetbal.

Fregge

Well-known member
Kan toch eigenlijk niet he. Clubs die op een dag willen voetballen, verplichten op een andere dag te laten voetballen...

JMD

Well-known member
Kan toch eigenlijk niet he. Clubs die op een dag willen voetballen, verplichten op een andere dag te laten voetballen...

Dat vinden de zaterdagclubs heel normaal. Maar o wee als er van de zaterdag een offer gevraagd wordt, dan is ineens 'iedereen tegen ze'...

Fregge

Well-known member
Mijn kritiek op zaterdagclubs is omdat ze zo standvastig zijn in hun beslissingen. Voetbal op zaterdag: Prima! Sterker nog, ik ga met m'n team elke zaterdag op pad. Feit is alleen dat met huidige invulling wij het eerste elftal niet kwijt kunnen op onze huidige voorkeurstijd. Gemengde competities ben ik groot voorstander van, maar ik vind wel dat de thuisploeg dan moet bepalen wanneer er gespeeld gaat worden.

Fregge

Well-known member
We zitten nu al met een kleedkamer en veldtekort. We hebben gewoon nauwelijks de ruimte. En hoeveel van de zaterdagploegen zou nu echt zeggen: Nee, we gaan echt niet mengen. Nog geen kwart gok ik.

Fregge

Well-known member
Ik weet niet wat je bronnen zijn, maar als zaterdag 2 thuis speelt, spelen zij normaal gesproken om 17:00. Ik denk dat dit nu anders is omdat de laatste 2 competitierondes op hetzelfde tijdstip zijn.

Correctie. Na navraag is inderdaad alleen de laatste speelronde om half 3.

Laatst bewerkt:

Fregge

Well-known member
Ik hoop dat we gaan kijken of we de zaterdagploegen om half 3 op ons sportpark kunnen laten spelen. Op de zondag dan.

Joost

Well-known member
Dan zou ik kijken of het team wat za. om 14.30 uur op het hoofdveld speelt, niet gewoon om 17.00 uur of bv om 16.30 uur kan spelen.
Dan heb je het hoofdveld vrij . :eek:mg:
Maar misschien zijn er ook nog wat andere moves mogelijk.

Zijn we hier getuige van de eerste poging van Noord Ooster in flexibel denken?

Weliswaar zodat het in zijn eigen straatje past maar soit, het kan dus wel!

JMD

Well-known member
Of je zorgt dat je met wat wedstrijden te schuiven ook gewoon om 14.30 uur op zaterdag kunt spelen.
Zaterdagverenigingen, ook de grotere, lukt dat ook.
Of is het ook onwil ?
Heeft er mee te maken dat de zaterdagverenigingen altijd alleen maar op zaterdag spelen, en daar is het complex op gebouwd. Zondagclubs spelen zowel op zaterdag (jeugd vooral en wat reserveteams) als op zondag. Het complex is daar gebouwd op gebruik op zaterdag ?n zondag. ALs dan die zondagteams steeds meer naar de zaterdag gaan heb je gewoon een veldtekort.

Bovenaan