Weekendvoetbal

de waan

Well-known member
Ik ga uit van een situatie waarin er alleen een 1 is, niet een zaterdag 1 en/of een zondag 1.

Bonehead

Well-known member
Dat begrijp ik.Dat ondersteun ik. Maar dat is niet de realiteit. Dus dan begrijp ik de maatregel...

de waan

Well-known member
Tot het zover is zou het mijn inziens wel mogelijk moeten zijn dat spelers van zaterdag 2 ook bij zondag 1 meedoen (of andersom), maar als je eenmaal bij zondag 1 of zaterdag 1 hebt gespeeld ben je daar voor het seizoen 'vastgespeeld'.

Bonehead

Well-known member
Ik denk niet dat daar veel mensen problemen mee hebben. Of de clubs daarbij geholpen zijn en of dat de insteek was om het aan te kaarten is nog maar de vraag.

de waan

Well-known member
Clubs die veel moeite hebben op zondag een goed 2e op de been te brengen, maar niet met het eerste willen overstappen, zullen daar zeker baat bij kunnen hebben.

SanMark.

Well-known member
Het aantal clubs in de 1e, 2e en 3e klasse op za. en zo. verschilt niet veel van elkaar.
Maar ik begrijp ook wel, dat er op zondag wat minder sterke clubs nu zijn ingedeeld bij de 3e klassers
Maar in ieder geval is ook het aantal 1e en 2e klassers gelijk op za en op zo.
Hoe het zit met het aantal hoofdklassers uit West II weet ik zo niet.
Ik vind 6 a 7 zondagclubs bij de laatste 32 opmerkelijk weinig.

Maar je moet toch wel helemaal van het padje zijn om dit allemaal even uit te zoeken.

SanMark.

Well-known member
Haal ik de hoofdklassers die door zijn eraf. Ok ?
Blijft er nog over dat er zo'n 19 zaterdagclubs door zijn tegen iets van 6 a 7 zondag.
Vind ik nog een groot verschil.

Elk cijfer is zo te buigen dat het in je voordeel is. Nogmaals dit zijn dingen die mij totaal niet boeien.

Want als ik mijzelf perse in een zaterdag of zondag vakje moet plaatsen zal ik ten alle tijden het zaterdagvakje aankruisen.

de waan

Well-known member
In West II spelen vanaf de hoofdklasse en lager 220 standaardteams op zaterdag en 95 op zondag, dat is afgerond 70 om 30 procent. Zou statistisch dus 9 of 10 clubs bij de laatste 32 moeten zijn. Niet een heel grote afwijking van de realiteit dus.

de waan

Well-known member
Ik hoef toch hopelijk niet serieus uit te gaan leggen dat het met zo'n groot verschil aan aantallen teams vrij logisch is dat de niveau's op beide speeldagen niet vergelijkbaar zijn.

Ik denk dat de laatste jaren alleen uit de 1e klasse al wel tien clubs zijn weggevallen in West II.

Daarnaast is ook het aantal 1e klassers niet gelijk. In 1B op zondag spelen bijvoorbeeld drie clubs uit Brabant. Op zaterdag spelen ook in 1A nog clubs uit West II.

Laatst bewerkt:

SanMark.

Well-known member
In Noord zou dat dan wel het geval moeten zijn.
Daar heb je per niveau zo ongeveer evenveel klassen.
Alleen in de standaard 5e klassen is er dit jaar voor het eerst op zaterdag een klasse meer dan op zondag.
Toch zie je daar bij de laatste 32 in de beker ook 6 zondagteams en 26 zaterdagteams.
Of geldt daar volgens jou ook, dat daar het niveau van zaterdagteams op het niveau hoofdklasse, 1e klasse, 2e klasse en derde klasse hoger is dan dat van de zondagteams die op een op papier gelijk niveau uitkomen ?

De Waan heeft het over West, waarom nu van die discussie afgaan ? oh wacht de cijfers komen je niet uit.

SanMark.

Well-known member
Snap jij het eigenlijk wel ?
De Waan geeft m.a.w. aan dat in West II de Zo hoofdklasse zwakker is dan de za hoofdklasse en dat de zo 1e klasse zwakker is dan de za 1e klasse en dat de zo 2e klasse zwakker is dan de za 2e klasse, omdat er daar minder zondag dan zaterdagteams zijn.
En dat daaruit te verklaren is, dat er zoveel meer zaterdag- dan zondagteams door zijn.

Waarop ik aangeef, dat in noord er ongeveer evenveel zaterdag als zondagteams zijn en ook evenveel za en zo competities, waardoor je zou verwachten dat de niveaus op za en zo qua speelsterkte ongeveer gelijk zijn.
Toch zie je in Noord een verdeling zo - za in de beker van 6-26.
Maar wellicht snap je het verband niet.

En voor jouw geruststelling. Ik snap alle uitleg van de Waan en desondanks blijf ik de verdeling za-zo in West II van 26 - 6 nogal opvallend .
En als jij mij de cijfers even geeft van de in en uitgeleende clubs in de eerste klassen van West II, wil ik je daarvoor ook nog wel een piekfijne cijfermatige verklaring geven.

Je moet toch wel totaal gestoord zijn om alles uit te zoeken welke afdeling meer clubs in de beker nog heeft, alleen maar om je ' gelijk te bewijzen' dat de zaterdag beter is dan de zondag.

Wat moet jij een minderwaardigheidscomplex hebben.

SanMark.

Well-known member
Jij beweert , dat cijfers mij niet uitkomen en dat ik stop of zo.
Vervolgens geef ik je uitgebreid antwoord .
En weet je niks meer te berde te brengen dan je gebruikelijke onfatsoen.
Opnieuw val je grandioos door de mand vanwege een gebrek aan kennis, vanwege het totaal ontbreken van fatsoensnormen en realiteitszin.
Het valt te hopen dat veel mensen meelezen en inzien met welke aparte personen je te maken krijgt, wat je erbij krijgt als jouw mix plannen bewaarheid worden

Haha maar natuurlijk.

Voor mensen die ik respecteer heb ik genoeg fatsoen en kan ik uitstekend met praten en discussi?ren.

Voor mensen die zo'n ontiegelijke plaat voor de kop hebben dat ze voor geen enkele discussie open staan, en continue hetzelfde herhalen, daar spuug ik op en als zo'n iemand voor mij op de grond valt stap ik erover heen en laat ik hem liggen.

Gelukkig ken ik niet al te veel van zulke mensen.

SanMark.

Well-known member
De domheid is ronduit stuitend.
De knaap heeft geen ingebouwde rem, die elk beschaafd mens wel heeft, waardoor regelmatig de grenzen van het fatsoen ver worden overschreden. Nu lijkt de kerel naast dyslectische ook dyscalculatorische problemen te hebben.
En dat is op zich niet zo erg, maar onderken het dan.
Als verdere rekenkundige uitleg over de scheve verdeling van het aantal zondag - en zaterdagteams bij de laatste 32 in zowel Noord als West II ( beide 6 zondag tegen 26 zaterdag ) hem boven de pet gaat, dan is het boter aan de galg gesmeerd.

off topic

Bovenaan