Snap jij het eigenlijk wel ?
De Waan geeft m.a.w. aan dat in West II de Zo hoofdklasse zwakker is dan de za hoofdklasse en dat de zo 1e klasse zwakker is dan de za 1e klasse en dat de zo 2e klasse zwakker is dan de za 2e klasse, omdat er daar minder zondag dan zaterdagteams zijn.
En dat daaruit te verklaren is, dat er zoveel meer zaterdag- dan zondagteams door zijn.
Waarop ik aangeef, dat in noord er ongeveer evenveel zaterdag als zondagteams zijn en ook evenveel za en zo competities, waardoor je zou verwachten dat de niveaus op za en zo qua speelsterkte ongeveer gelijk zijn.
Toch zie je in Noord een verdeling zo - za in de beker van 6-26.
Maar wellicht snap je het verband niet.
En voor jouw geruststelling. Ik snap alle uitleg van de Waan en desondanks blijf ik de verdeling za-zo in West II van 26 - 6 nogal opvallend .
En als jij mij de cijfers even geeft van de in en uitgeleende clubs in de eerste klassen van West II, wil ik je daarvoor ook nog wel een piekfijne cijfermatige verklaring geven.
Het vergelijken van districten onderling is niet te doen, als je die namelijk doortrekt naar Zuid2 zouden wij met afstand de sterkste 1e en 2e klasse moeten
hebben.
Daarnaast heeft de opzet van de districtsbeker ook per district invloed en die laat je gemakshalve achterwege.