Weekendvoetbal

Joost

Well-known member
Snap jij het eigenlijk wel ?
De Waan geeft m.a.w. aan dat in West II de Zo hoofdklasse zwakker is dan de za hoofdklasse en dat de zo 1e klasse zwakker is dan de za 1e klasse en dat de zo 2e klasse zwakker is dan de za 2e klasse, omdat er daar minder zondag dan zaterdagteams zijn.
En dat daaruit te verklaren is, dat er zoveel meer zaterdag- dan zondagteams door zijn.

Waarop ik aangeef, dat in noord er ongeveer evenveel zaterdag als zondagteams zijn en ook evenveel za en zo competities, waardoor je zou verwachten dat de niveaus op za en zo qua speelsterkte ongeveer gelijk zijn.
Toch zie je in Noord een verdeling zo - za in de beker van 6-26.
Maar wellicht snap je het verband niet.

En voor jouw geruststelling. Ik snap alle uitleg van de Waan en desondanks blijf ik de verdeling za-zo in West II van 26 - 6 nogal opvallend .
En als jij mij de cijfers even geeft van de in en uitgeleende clubs in de eerste klassen van West II, wil ik je daarvoor ook nog wel een piekfijne cijfermatige verklaring geven.

Het vergelijken van districten onderling is niet te doen, als je die namelijk doortrekt naar Zuid2 zouden wij met afstand de sterkste 1e en 2e klasse moeten
hebben.

Daarnaast heeft de opzet van de districtsbeker ook per district invloed en die laat je gemakshalve achterwege.

Unregistere

Well-known member
Maar dat valt wel te verklaren uit het feit dat veel eersteklassers op zondag qua niveau eigenlijk meer tweedeklassers zijn, maar door het wegvallen van allerlei clubs nu hoger spelen dan ze eigenlijk horen. Daarnaast heeft West II nogal ongelijke aantallen en worden er clubs vrijgeloot, daar zaten misschien ook wel meer zaterdagteams bij. En je zou dan ook moeten bekijken van wie ze verloren hebben, terwijl in de poulefase ook de helft van alle eerste- en tweedeklassers werd uitgeschakeld. Alleen is dat in principe overbodig, omdat volgens mij wel redelijk algemeen bekend is dat de zaterdagteams in West II gemiddeld genomen sterker zijn dan de zondagteams. En juist op het niveau waar het verschil het kleinst zou moeten zijn, de hoofdklasse, is de verhouding dusdanig scheef dat de kans groot is dat er meer zaterdagteams overblijven.

SanMark.

Well-known member
al het amateur voetbal mixen en binnen 2 a 3 jaar heb je een zeer gelijkwaardige competitie op alle niveaus.

Dat is eigenlijk waar je voor pleit NO. Daar kwam jij ook achter tijdens het tikken van het stukje dus daarom de toevoeging van de laatste twee zinnen.

Joost

Well-known member
Zoiets noemde de Waan in feite ook al.
Hoewel hij de indruk deed ontstaan dat er door uit-en inlenen veel meer zaterdag- dan zondag eersteklassers zijn.
En dat is niet waar.

We komen hier ook bij een ander probleem, dat hier ooit wel eens ter sprake kwam.
Namelijk, dat niveaus die op papier gelijk zouden moeten zijn, in werkelijkheid nogal eens van elkaar verschillen .
Een 1e klasse za in West II is veel sterker dan een 1e klasse zo in West II.
En hoe verhoudt bv een 2e klasse zo in West II zich tot een 2e klasse zondag in Zuid II ?
Ik durf op bv basis van uitslagen van oefen- , zaaltoernooi- en bekerwedstrijden de stelling aan , dat in Noord de derde klasse za weinig tot niks onderdoet voor de 2e klasse zondag.

De KNVB heeft al e.e.a. opgelost door meer de districtsgrenzen los te laten. Maar de ongelijkheid komt natuurlijk grotendeels doordat de KNVB 11x vasthoudt aan eenzelfde competitie-indeling voor alle 1e, 2e en 3e klassen per district en per speeldag.
Wanneer ze dat zouden loslaten, kan er meer gelijkheid in speelsterkte ontstaan tussen 2 op papier gelijkwaardige klassen.

In West II zo. 2e klasse zou men bv kunnen kiezen voor 1 in plaats van 2 competities.
Het moge alom duidelijk zijn, dat ik hierin geen pleidooi voor gemixte klassen zie.
Dan zouden de nadelen vele malen groter zijn, dan de problemen die ik nu constateer.

Potjandorie hoe mooi zou dat zijn?
4 hoofdklassen
8 Eerste Klasse
16 Tweede Klasse
32 Derde Klasse
64 Vierde Klasse
En waar nodig nog een aantal 5e klassen

Kunnen we mooi ophouden met al die clubs die een zaterdag en zondagteam hebben en gewoon een nette piramide hebben.
Moet je ook eens voorstellen hoeveel derby's er bijkomen als we de top smaller maken!

Abubakari

Well-known member
Waarom loopt elk topic waar jij in post uit op dezelfde discussie? Van stel jezelf voor tot districtsbeker tot derde divisie tot eender welk topic, het gaat bij jou in no time weer over zaterdsg/zondag.

Ben ik de enige die daar moe van wordt?

Eef de Kip

Well-known member
+1. Ik probeer ook niet meer te reageren maar soms is het zo lastig om op zoveel domheid niet tereageren.

Eef de Kip

Well-known member
Waarom loopt elk topic waar jij in post uit op dezelfde discussie? Van stel jezelf voor tot districtsbeker tot derde divisie tot eender welk topic, het gaat bij jou in no time weer over zaterdsg/zondag.

Ben ik de enige die daar moe van wordt?

Het is vooral het drammerige waar bijvoorbeeld ook Ronald zich van bediende, ik begrijp dan ook niet dat hij niet door heeft dat hij het vooral zichzelf aan kan rekenen dat er niemand is die 'm nog serieus neemt en dat dan gaat vertalen dat door te roepen dat mensen zich verheven voelen.

Eef de Kip

Well-known member
Ik wilde alleen duidelijk maken dat de kracht 'm nou net niet ligt in de herhaling.

Ik heb het idee, dat Kip het vooral niet eens is mijn mijn idee?n over het wel of niet herstructureren van de voetbalpiramide en dat Kip zich daarom bedient van badinerende taal, veelal in nietszeggende oneliners.

Ik heb het idee, dat Kip het vooral niet eens is mijn mijn idee?n over het wel of niet herstructureren van de voetbalpiramide en dat Kip zich daarom bedient van badinerende taal, veelal in nietszeggende oneliners.

I rest my case.

Abubakari

Well-known member
Ik lees het niet eens meer sinds ik deja vu's kreeg van Ronald en zelfs van "good old" Rolleman.

Heb ik ook. Ik scroll meestal door in de hoop iets ontopics tegen te komen ipv dat gezwam over zaterdag zondag beloften en de andere stokpaardjes uit de kudde van noord Ooster. Terwijl voor die onderwerpen gewoontopics zijn waarmee je andere topics van dat herhalen van zetten kunt vrijwaren.

Bij dezen dan ook het verzoek alle zaterdag zondag beloften gerelateerde etcetebla in de daarvoor bestemde topics te bespreken zodat wie daar wel klaar mee is er niet meer in allerlei topics mee lastig wordt gevallen.
Moet niet zo moeilijk zijn toch?

Geldt ook voor "goh, in West zijn meer zaterdag clubs door" omdat je echt wel weet welke (non) discussie daar uit voorkomt.

Laatst bewerkt:

Satyr

Administrator
Forumleiding
Abu heeft alleen modrechten voor de spellen die hij organiseert. Ik ga het nogmaals zeggen: Ik, als beheerder van dit forum, kan alles zien, ook berichten die verwijderd zijn, tot en met de seconde aan toe. Jouw beschuldiging naar Abu mogen in een excuus naar hem resulteren.

Abubakari

Well-known member
Hmm, dat valt nog niet mee, het verschil tussen verplaatsen en verwijderen uitleggen. En ik maar rustig en beleefd dingen uitleggen terwijl ik door noord-ooster uitgescholden en vals beschuldigd word. Ik ben ook veel te goed voor deze wereld.
Ik vraag alleen om de zaterdag/zondag discussie(s) te beperken tot dit topic, verplaats wat hier hoort hier naar toe en dan ben ik Adof Hitler der Zweite? Tiswa.

Bovenaan