Weekendvoetbal

Abubakari

Well-known member
Abubakari kan ook niet erg tegen terechte kritiek.
Hij gaat zoals velen op deze site dan schelden , beledigen en grove woorden gebruiken
En nu ook al mijn uitspraken selectief plaatsen en uit het verband rukken.
Overigens is verschoonT een beetje dom en slordig.

Vanaf nu ga ik ook wat minder mijn woorden kuisen en meer zeggen wat ik vind.

Waar heb je het n? weer over?

Ik bemoei me verder totaal niet met jouw zaterdag/zondag discussie. Het interesseert me niet en dat doorlopende herhalen van zetten vind ik ongelooflijk saai.
Omdat je er nu ook in Districtsbeker, District Noord en Jupiler League topics over denkt te moeten beginnen heb ik, omdat ik mij daar net als meer leden aan ergerde, een speciaal topic voor dat herhalingsgezeur aangemaakt. Daar is de offtopic uit bovengenoemde topics heen gegaan.
 
Laatst bewerkt:

Bonehead

Well-known member
Ik ben hier niet zo vaak (lees: niet dagelijks) hier te vinden en dan is het momenteel het grootste nadeel dat je eerst door pagina's vol met sputterpoep moet worstelen en dat je heel af en toe een post vind waarvan ik het w?l interessant vind om op te reageren. Velen zijn hier voor een opheffing van het zaterdag/zondag principe waarbij de eerste verplicht wordt ook op zondag in actie te komen. Ik denk als zoiets forceren wilt het buigen of barsten wordt. En ik ben bang dat het dan uiteindelijk barsten wordt en ik denk dat wanneer het barsten wordt hier niemand bij gebaat is. Ik denk dan ook dat er betere oplossingen te vinden moeten zijn die voor alles en iedereen bevredigend werken.

Even voor de beeldvorming. Toen onze Bonehead een Boneheadje was. Ik ben geboren uit Protestante ouders geboren die daar weinig mee deden. De kerk werd alleen bezocht als je er niet onderuit kon bij huwelijken en begrafenissen. En dan maakte het ook geen fuck uit welke kerk het was. Ik ging naar een Protestant Gristelijke basisschool. Niet uit principe maar omdat die het dichtste bij was. De juffrouw aldaar vertelde dat ze op zaterdag voor zondag kookte omdat op de dag des Heeres geen arbeid verricht mocht worden. Het werd gewaardeerd toen ik vroeg hoe het dan met die dominee voorstond. Ik had een Katholieke vriend en die moest natuurlijk naar een Katholieke school. Dat heb ik altijd idioot gevonden. Leve het seculiere onderwijs. Indoctrineren doe je maar in je eigen tijd. Toen ik een jaar of zes was wou ik samen met die vriend op voetbal. Bij de Katholieke club van het dorp. Dat ging dus mooi niet door. Je moet toch niet denken dat mij ouders mij bij een club aan het andere kant van het dorp liet voetballen een gevaarlijke weg overstekend terwijl er een andere club in de achtertuin speelde?

Dus werd ik lid van een zaterdagvereniging opgericht uit Reformatorisch wortels. Dat klinkt zwaar, maar er is niet zoveel meer van over. Ik ben ruim 30 jaar na dato nog steeds lid van die vereniging waarbij zo ongeveer elke functie wel bekleed heb. Ik ben dus niet uit principi?le redenen lid geworden van die club. Ik ga op zondag gewoon naar het voetbal. Ik heb heb me wel vaak afgevraagd hoe het zou zijn als je op zondag om 09:00 uur over de boarding staan te nekken naar een avondje doorzakken. Ik heb me even vaak weer omgedraaid in bed. Ik zal het waarschijnlijk nooit weten.

Mijn club is een relatief kleine speler in het zaterdagvoetbal met 650 leden in een dorp waar slechts enkele orthodoxen wonen. Van deze 650 leden heeft het overgrote meerderheid vermoedelijk geen moeite met activiteiten op zondag. Persoonlijk vind ik het eeuwig zonde omdat je vooral de jeugd veel leuke activiteiten onthoudt door star geen activiteiten toe te staan. Mocht mijn club op zondag willen voetballen dan moet dit statutair veranderd worden tijdens een ALV. Ik ken bij mijn club geen exacte aantallen maar ik gok dat tussen 50 en 100 leden principieel niet op zondag willen voetballen. Dit zijn overigens mensen in alle leeftijden. Maar zullen dan mensen zoals ik dan kiezen voor een wijziging met de wetenschap dat deze laten we zeggen 100 leden de club zullen verlaten? Zullen we het op de spits drijven? Dit probleem zal ook bij de andere zaterdagclubs uit de buurt voorkomen. En waarschijnlijker nog heviger dan bij club omdat daar het percentage orthodoxen veel hoger ligt.

De keus bij forceren is dus of het sportieve met gevolg dat de principi?len de club zullen gaan verlaten of de clubs gaan zich verbinden met elkaar en blijven onderling louter op zaterdag voetballen. Ik denk dat het laatste het gaat worden omdat de grote zaterdagclubs voornamelijk uit gebieden komen en hun bestaan te danken hebben aan de orthodoxen.

Dit alles op reactie van een post Joost een tijdje geleden hieronder toegevoegd.

Laat ik het eens op een andere manier proberen met IJsselmeervogels als voorbeeld.

Die club haalde afgelopen zomer spelers bij Hercules, JVC Cuijk en Lienden. Zondagclubs dus. Die spelers zullen echt niet op basis van wat YouTube beelden gehaald zijn, daarvoor is echt iemand gaan kijken. Het is dus best prima voor iemand in dienst van IJsselmeervogels om op zondag spelers te gaan scouten.

Fox Sports heeft zonder enige twijfel abonnees in Spakenburg. Er kijken dus ook gewoon supporters van IJsselmeervogels op zondag naar wedstrijden in de Eredivisie. Er zijn zelfs seizoenkaarthouders van profclubs die op zondag spelen in Bunschoten-Spakenburg.

Op een Iraakse rechtsbuiten en 2 jeugdspelers na zijn hebben alle spelers die voor IJsselmeervogels actief zijn geweest aantoonbaar op zondag gespeeld.

Spelers hebben er dus geen bezwaren, supporters kijken op zondag wel naar Eredivisievoetbal en het is voor iemand in functie bij de club geen bezwaar om op zondag een wedstrijd te bezoeken. Wel bezwaar is er dan nog over om niet op zondag te spelen met het standaardteam?

Tot slot:

Het draait niet om de spelers. Die wisselen net zo makkelijk van clubs op zaterdag en/of zondag als ik van ondergoed. Maar deze spelers hebben net als elk lid ??n stem tijdens een ALV. Of er een scout in die functie van die club als zodanig op zondag scout weet ik niet. Ik weet wel dat je van sommige stromingen niet mag sporten op zondag. Dat schijnen ze ergens uit de bijbel te halen. Ik had ooit een vriend die op een zomerse dag niet mee mocht zwemmen. Het was zondag. Maar wat die orthodoxen exact wel of niet mogen weet ik ook niet.

Ongetwijfeld zullen ook in dat dorp seizoenskaarthouders zijn en mensen voetbal op de televisie kijken. Maar hoeveel zullen nog steeds, al dan niet zichtbaar, geen duvelsoog in huis hebben. Ik vond het altijd wel gek dat veel van mensen precies wist wat er gisteravond tijdens de Pin-Up club te zien was...
 

Joost

Well-known member
Dankjewel Bonehead. Op je vorige reactie had ik nog niet gereageerd.

In mijn beleving zou niet voetballen op zondag een individuele keuze moeten, niet zoals het nu is die van de club.
 

Unregistere

Well-known member
Is ook gevaarlijk als je hier achter elke boom een beer ziet, blijven toch linke beesten, die beren.

Eens. Ze rijden soms zelfs rond op brommers.

bezorgbeer.jpg
 
Bovenaan