Weekendvoetbal

de waan

Well-known member
En in Friesland wordt wel degelijk gehandbald.

Maar die handbal en korfbal vergelijking gaat voorbij aan de essentie.

Ik verbaas me er niet over dat het zaterdagvoetbal in Zuid II in de vorige eeuw niet van de grond kwam.
Dat had ermee te maken dat in die regio er nauwelijks protestanten woonden.

Ik verbaas me er wel over dat in andere districten clubs en jeugd, ook RK jeugd, in andere districten wel vrij veel overstappen naar de zaterdag omdat voetballers kennelijk liever een andere invulling van het weekend willen, maar in Zuid II niet.
En daar zet ik vraagtekens bij.

De vergelijking met handbal en korfbal gaat hier mank.
Naar mijn weten is er daar niet zozeer sprake van een verschuiving.

Die korfbal en handbalvergelijking is wel relevant, omdat dat aangeeft dat er soms weinig logica is en dingen zich schijnbaar ontwikkelen uit gewenning of gewoonte.

"Overstappers" zie je dan ook vrijwel alleen in regio's waar zaterdagvoetbal relatief groot is, zodat de overblijvende zondagclubs meer op een eiland komen te zitten, waardoor overstappen wel verklaarbaar is. Uiteraard wordt daar dan altijd het standaard-riedeltje als reden bij gegeven (maatschappelijke ontwikkelingen, jeugd behouden bladibla), maar ondertussen stappen in regio's waar die ontwikkelingen toch echt niet anders zullen zijn, maar waar zaterdagvoetbal niet veel voorstelt weinig tot geen clubs over (Brabant ten westen van de lijn Breda-Waalwijk, Zuid-Gelderland, Noord Holland-Noord, Twente-Achterhoek).

(Nu stop ik met dit topic verder vervuilen.)
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
maar in Zuid II niet.
En daar zet ik vraagtekens bij.

Het is hier nooit geweest. Zal er ook niet komen. Kijk, Weert ligt (relatief) Brabant en Gelderland, daar zou best wel iets van een zaterdag traditie kunnen komen. Hier, in het diepe zuiden, is er helemaal niks dat die richting op wijst. Alles qua voetbal is op zondag.
 

Sensini

Active member
Het is hier nooit geweest. Zal er ook niet komen. Kijk, Weert ligt (relatief) Brabant en Gelderland, daar zou best wel iets van een zaterdag traditie kunnen komen. Hier, in het diepe zuiden, is er helemaal niks dat die richting op wijst. Alles qua voetbal is op zondag.

In Weert ook niet hoor, ook daar helemaal niks dat die richting op wijst.
 

Sensini

Active member
Bij korfbal en handbal is voor zover ik weet helemaal geen sprake van welke verschuiving dan ook.

Daarom vind ik de vergelijking met die 2 sporten niet opgaan.

Nogmaals: Hij heeft het helemaal niet over een verschuiving van zondag naar zaterdag bij korfbal of handbal.
 

SanMark.

Well-known member
Hoho tot de hoofdklasse.

En amateur pas goed op wat je zegt. Past het niet in NO zijn straatje ben je op eens een hater van het za voetbal. En heb je er op eens geen verstand van.
 
G

Gast

Guest
Amateur, jij geeft aan dat je wekelijks wedstrijden in 3D Zaterdag bezoekt.
Van verschillende kanten wordt er hier in dvk voor gepleit het za en zo voetbal in elkaar te schuiven en dat de thuisclub dag en tijd mag bepalen.
M.a.w. dat zaterdagverenigingen verplicht enkele wedstrijden op zondag moeten spelen.
Hoe schat jij de animo daarvoor in 3D zat. in ?

Ik kan me niet voorstellen dat de clubs daar op zitten te wachten. Zeker niet in de derde klasse. Je maakt juist de keuze voor een speeldag zodat je weet waar je aan toe bent. De laatste jaren speelt ZZVV bijvoorbeeld ook wat wedstrijden om 18.00 op zaterdag gespeeld in derby's tegen Vitesse'63 en De Weide. Dan was het voor sommige jongens al lastig om daarbij aanwezig te zijn ivm werk e.d.. (Ik vond het overigens prachtig, meer mensen langs de lijn en je kunt samen met de middenstand, je sponsoren, heel wat meer doen) Daarnaast zie ik persoonlijk de noodzaak niet om dit te doen. 3D van dit jaar is toch een prachtige competitie? Zou niet weten wat het toe zou voegen.
Dat het in de divisies eventueel gaat gebeuren ben ik persoonlijk geen voorstander van, ik vul mijn zondagen altijd anders in, maar aan de andere kant heb ik niks met het divisievoetbal en moeten ze lekker zelf weten wat ze daar doen. Wel kom ik vrij regelmatig bij Staphorst en ik kan me niet voorstellen dat als zij promoveren zij ook wedstrijden op zondag zouden gaan/mogen spelen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Kulvergelijking NO. Het ging hier om mixen op de hogere niveaus. Niet op 3e klasse niveau. Dat is tegenwoordige bijna de laagste klasse.
 

SanMark.

Well-known member
Ik las hier ook al enkele malen dat de scheiding van de zotte is en dat alles in elkaar geschoven zou moeten worden.
Gezien zijn reacties tot dusverre schat ik Amateur een stuk deskundiger en verstandiger in dan jij.
Dus ik ben benieuwd.



Van semi profs mag je verwachten dat ze een enkele keer op een andere dag dan de gewenste te voetballen.

Dus als je de mix begint in de hoofdklasse is er voor de echte amateur op een lager niveau voldoende ruimte om op zaterdag dan wel zondag te voetballen.

In Zuidwolde zou het dan bv kunnen gaan om vv Zuidwolde - ZZVV op de zondag.

Het zou wel een mooie competitie overleveren met diverse clubs uit de Wolden, Westerveld en Steenwijk en of Hoogeveen.

En een paar clubs die wat verder weg zitten.

Ik zie dat wel zitten het had mij als voetballer ook zeer leuk geleken en daar had ik wel een paar zondag wedstrijden voor over gehad.
 

JMD

Well-known member
En wij maar denken dat alle zeshonderdmiljoenmiljard keer dat je hetzelfde hebt gezegd je mening was.

Dan pakken we de popcorn er even bij.

Als de voetbalduels tegenvallen vanavond hebben we in ieder geval NO/Ronald nog.
 

Eef de Kip

Well-known member
Een te verwachten reactie van jou.
Ook moeite met mensen met een afwijkende mening en je bent een figuur die denkt dat hoe stoerder je je uit hoe meer je gelijk hebt.
Erg dom, kip
Punt is dat je het met dit soort reacties alleen maar bevestigt.
Geloof me nou maar dat als ik zou reageren op alle mensen met een afwijkende mening ik geen leven meer zou hebben dus daar sla je de plank al volkomen mis. Verder is er toch niet zo veel stoers aan als je iemand benoemt met een bepaald probleem?
 
Bovenaan