Star en onwelwillend. Dat is inderdaad hoe we de KNVB vaak hebben leren kennen. Net als alle voetbalverenigingen die om wat voor reden dan ook weigeren om op een bepaalde dag hun uitwedstrijden te spelen.Moet Buitenpost volgend seizoen ook op zondag voetballen? Als er geen oplossing komt, volgt mogelijk rechtsgang
Voetballen op zondagmiddag? Bij Buitenpost moeten ze er niet aan denken. Toch dreigt dat scenario omdat de vierdedivisionist naar de maatstaven van de KNVB geen principiële zaterdagvereniging is.
Gek wordt hij ervan. De starre, soms zelfs onwelwillende houding waarop Buitenpost-voorzitter Paul Olijve tijdens gesprekken met vertegenwoordigers van de KNVB keer op keer stuit. Sinds de preses ruim een jaar geleden via een klokkenluider hoorde dat het eerste elftal van zijn club in het seizoen 2023/’24 een deel van de wedstrijden mogelijk op zondag moet gaan spelen, proberen hij en medebestuurslid Rudi Stuursma dat te voorkomen. Het tweetal nam met Keje Molenaar zelfs een advocaat in de arm.
Behalve als je dan weer het convenant hebt getekend naar het schijnt.Los daar van: Als je op dit moment een team op zondag hebt spelen, ben je geen principiële zaterdagclub.
Maar hoe kan je het 'zaterdagconvenant' tekenen als je ook een team op zondag hebt?Behalve als je dan weer het convenant hebt getekend naar het schijnt.
En dat hebben ze niet. Dus Buitenpost moet niet zo zeuren.Behalve als je dan weer het convenant hebt getekend naar het schijnt.
Maar hoe kan je het 'zaterdagconvenant' tekenen als je ook een team op zondag hebt?
Maar hoe kan je het 'zaterdagconvenant' tekenen als je ook een team op zondag hebt?
Eerlijk gezegd weet ik ook niet wanneer de KNVB kwam met zijn definitie van principiële zaterdagvereniging en welke gevolgen dat zou moeten hebben voor speeldag en aanvangstijden en ik weet ook niet wanneer Buitenpost daarvan op de hoogte was.
Ohw. De KNVB-zondagmannetjes en de sterke lobby van zondagclubs wilden dus eerst ook alle zaterdagclubs die nooit een team op zondag hadden gehad op zondag laten opdraven.... Een nog grotere verslechtering dan wat in de tweede divisie al een poosje gebruik was dus.
Het inzicht dat zoiets zelfs de ledenraad te ver zou gaan zal wel tot een bijstelling hebben geleid.
En overigens speelt voor Buitenpost niet het aantal wedstrijden dat op zondag moet worden gespeeld, zoals ik een paar keer hier las, maar dat ze op zondag moeten spelen.
dus als Buitenpost een sterk verhaal heeft om uit niet op zondag te kunnen spelen zullen zelfs principiële zondagclubs daar niet moeilijk over doen.
Zo is het ookWat mij betreft hadden ze het net zo moeten doen als bij de tweede divisie (als dat zgn weekendvoetbal kennelijk niet te vermijden was)
Zaterdag tegen zaterdag en tegen zondag op zaterdag en zondag tegen zondag op zondag.
Die zijn boos dat clubs tegen hun kan zeggen: "Wij spelen op zondag en we wijken niet af want dat hoeft niet"Als dat zo was zou je Buitenpost niet horen.