Nee, clubs die in het convenant staan zijn niet meer dan de leden die de BZV had bij samengaan. BZV was een belangenvereniging.Als ze ooit een niet-standaardteam op zondag hadden zijn ze ook de klos. Rijnvogels?
Clubs die in dat convenant staan voldoen aan 1 van de 2 voorwaarden van "principiële" zaterdagclub en zijn niet verplicht op zondag te voetballen
Maak dat de kat wijsMij interesseert het wat minder
Bij voorkeur niet. Maar dat is toch ook logisch, het hoogste team komt uit de zaterdag. Maar dat is wat anders als 'helemaal niet op zondag' willen spelen. Zou ook idioot zijn om dat niet te willen, want FC Lisse heeft tot een aantal jaar terug ook altijd een zondagteam in de piramide gehad. De enige reden dat men daarmee stopte is omdat het aantal spelers drastisch terugliep.Mij interesseert het wat minder, maar volgens mij toonde destijds de Lisse-voorzitter zich een behoorlijke tegenstander van het HSC'21-plan om de derde divisies gemengd in te delen en hoorde ik van een Lisse-bestuurder, dat men daar bij voorkeur geen wedstrijden op zondag wil spelen.
Convenantclubs zijn besproken met belangenverenigingen en KNVB, men wil toch vasthouden aan de lijst, omdat dat nou eenmaal toe is gezegd en men wil nu eerst kijken hoe het loopt.
Nou, jij loopt er hier altijd heel paniekerig over te doen.Dat zoiets kennelijk bediscussieerd moet worden....
Precies. Daarom zullen de zaterdagclubs ook altijd op zaterdag mogen spelen, ook al wil de andere club dat niet.En een partij die wil vasthouden aan de strikte KNVB-regels wint het "overleg" natuurlijk altijd.
Het blijft toch apart dat je wel normaal op me kan reageren als het je uitkomt (nacompetitie topamateurstopic), maar dat als het je niet uitkomt je dat ineens niet meer kunt.Daar is tie weer, mijn dwangmatige achtervolger.
Als er 1 sector is die blij is met dat weekendvoetbal is dat wel het zondagvoetbal.
Duidelijk in wiens voordeel dat weekendvoetbal is.
Want die sector verkeert in grote problemen, zo zei ook van der Zee al.
Clubs en spelers lopen massaal over naar het zaterdagvoetbal en dat moet gestopt worden,,ten koste van het zaterdagvoetbal.
Mbv hun bevriende KNVB-zondagmannetjes hebben ze dat gemengd voetbal erdoor weten te drukken.
Terwijl het zaterdagvoetbal er helemaal niet op zat te wachten.
Jij reageert sneller op mij dan ik op jou, dus wie is nu de achtervolger...Daar is tie alweer, mijn hinderlijke achtervolger, met hetzelfde domme geleuter, inclusief de niet zo verrassende beledigingen.
Met ZZVV hebben ze al een toepasselijke naam: Zaterdag Zondag Voetbal Vereniging.Op dit moment lopen er ook fusiebesprekingen met dorpsgenoot en bespeler van hetzelfde sportpark, zaterdag 2e klasser ZZVV.
8 Jaar geleden hebben ze daar ook al een poging gewaagd. Toen werd men het niet eens. Zuidwolde wilde op zondag blijven en ZZVV op zaterdag.