Houtigehage speelde in de seizoenen 74/75, 75/76 en 76/77 in de 2e klasse.Houtigehage op het na hoogste amateurniveau was niet verzonnen
Zondagmannetje...Ben ik net een paar dagen verbleven in Houtigehage, gaan ze meteen overstappen. Dat is niet conform de afspraken die ik daarover had gemaakt met ze.
Oei. Feiten....Houtigehage speelde in de seizoenen 74/75, 75/76 en 76/77 in de 2e klasse.
De hoofdklasse bestaat sinds 1973. Mede door de invoering van de Hoofdklasse is de club dus kortstondig op het 3e niveau uitgekomen.
Sinds 2005 zijn ze actief op het laagste niveau.
Van 1950-'51 t/m 1953-'54 speelden ze ook 2e klasse, destijds inderdaad het tweede niveau.Houtigehage speelde in de seizoenen 74/75, 75/76 en 76/77 in de 2e klasse.
De hoofdklasse bestaat sinds 1973. Mede door de invoering van de Hoofdklasse is de club dus kortstondig op het 3e niveau uitgekomen.
Sinds 2005 zijn ze actief op het laagste niveau.
Okee. Maar een club die nog nooit op het hoogste amateurniveau heeft gespeeld kan je toch moeilijk een topamateurclub noemen?Tweede klasse in een tijd dat eerste klasse vooramsteurs het hoogste niveau was? Niet slecht voor een klein dorpje als houtigehage...Dus min of meer voormalig topamateur imo
Dat is wat anders (en zeker waar) en wordt ook niet ontkend. Maar het is BS om te zeggen dat het een topamateurploeg wasDes te knapper dat zo'n clubje destijds met "eigen jongens" een aantal jaren een behoorlijk hoog niveau aantikte.
Je hebt gelijk, ik maakte een tikfout.Volgens voetbalnoord bestaat de hoofdklasse trouwens sinds het seizoen 74/75
Tot 1954 nu helemaal compleet, aan de rest wordt gewerkt. 😁voetbalnederland.nl en ook leuk of nog leuker https://www.voetbalarchieven.nl/