Weekendvoetbal

De Groene Scout

Well-known member
Echt een sociale man dus die van der Zee. Niks dwang, gewoon met elkaar in gesprek en er uit komen.
Dat je daar zo'n tegenstander van bent.
 

zwammy

Well-known member
Hier kan een slotje op. Het kabinet wil drank in de kantines gaan verbieden. Hou je niet veel clubs over
 

Fregge

Well-known member
Nee, de ChristenUnie wil dat. Dus eigenlijk verneukt het principiële zaterdagvoetbal het gehele voetbal in het hele land
 

Jef400

Well-known member
Haagse Bronnen noemen het plan al veel te betuttelend. Met andere woorden er zal weinig van terecht komen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Zo iets doms kun je alleen maar bedenken als je echt knuppeldik bent.
Kantine zonder bier is net zo iets vreemds als een dierentuin zonder dieren omdat die gevaarlijk zijn of een zwembad zonder water, omdat je anders kunt verdrinken.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

erka

Well-known member
Het valt op, dat met name de zondagclubs erg blij zijn met de bekend gemaakte nieuwe indeling van de derde en de vierde divisies.
Eigenlijk ook niet verwonderlijk. Juist het zondagvoetbal drong erg aan op samenvoeging om de neergang van het zondagvoetbal en de opmars van het zaterdagvoetbal tot staan te brengen. En de zondaglobby heeft zijn zin gekregen, mede omdat naar verluidt sommigen zich daarvoor het eelt op de tong hebben geluld.
En ja, men mag nu lekker tegen IJsselmeervogels voetballen.:sneaky:

Wat een dom gelul.
 

JMD

Well-known member
Blijken de zaterdagclubs toch minder stringent in de leer dan een bepaald lid hier al jarenlang loopt te verkondigen... Het zal de ouderling tegenvallen dat de gemeente waar hij voor zei te prediken wel meegaat in de vaart der volkeren.
 

Joost

Well-known member
Die paar clubs zijn vast opgelucht omdat ze terecht zijn gekomen in een zaterdagavond-luwe variant.
Dat hadden ze minder kunnen treffen.
Wellicht ook dat die IJsselmeerclubs nu meer kansen zien om uit de degradatiezone te blijven.
Heb je ook de uitslagen van de representatieve enquête die later onder voetballers gehouden is?
 

JMD

Well-known member
JOS/Watergraafsmeer heeft (volgens voetbal.nl) als voorkeursaanvangstijd zondag 17.00 staan... :)
 

Joost

Well-known member
Bedoel je die KNVB-enquête waarbij slechts gevraagd werd of men meer of minder kilometers wil en waarop de KNVB concludeerde dat er za-zo gemengd moest worden? Nee heb ik niet.
Die enquête ging voorbij aan het woord weekendvoetbal omdat een eerdere KNVB -enquête een uitkomst had die van der Zee cs niet beviel:

Wel heb ik ook deze nog:
Nee ik bedoel het grote onderzoek dat de KNVB in september 2021 heeft gedaan.

Ik vind het overigens ook wel mooi dat je een artikel plaatst waarin staat dat 2/3 van alle ondervraagden geen bezwaar heeft tegen competities met teams die wel en geen bezwaar hebben tegen het spelen op zondag.
 
Bovenaan