Voormalige Godenzonen

Max

Administrator
Forumleiding
Dit gaat ook wel verder dan ik dacht. Mazzel dat hij zijn pistool aan Labyad had gegeven die zich wel kon inhouden.

Ik denk dat Promes wel prima zit in Rusland en geen gebruik gaat maken van de optie om tijdelijk in een andere competitie te gaan spelen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Promes wordt alsnog aangeklaagd voor poging tot moord, in plaats van poging tot doodslag. Ik ben geen expert in het strafrecht, dus heb even gegoogled. Ik stuitte op deze passage:

Niet alleen de daadwerkelijk gepleegde moord (‘het voltooide delict’) is strafbaar. Ook poging tot moord is strafbaar. Voordat iemand strafbaar is voor poging tot moord moet hij echter wel al begonnen zijn met de uitvoering van het delict. Iemand die enkel een vaag plan heeft is dus niet strafbaar.

Daarnaast is iemand niet strafbaar voor poging tot moord wanneer hij wel al is begonnen met de uitvoering van de moord, maar zelf nog op tijd besluit dat hij de moord niet doorzet. Deze keuze mag niet afhangen van externe factoren (zoals politie die in de buurt is of een hond die blaft), maar moet vanuit de ‘dader’ zelf komen.

De maximumstraf voor poging tot moord is 20 jaar gevangenisstraf.


Als ik dan vervolgens in de verslagen duik van die getapte telefoongesprekken, dan denk ik dat Promes een heel groot probleem heeft. Daaruit blijkt dat hij die gozer op heeft staan wachten, van plan was om hem dood te steken en dat die jongen geluk heeft gehad dat Promes z'n vader er tussen sprong.

-
 

Mario

Well-known member
Is Promes überhaupt één van de Godenzonen? Het wordt dus in Rusland blijven of de bak in.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Is Promes überhaupt één van de Godenzonen? Het wordt dus in Rusland blijven of de bak in.
Goed punt. Ik weet niet zo goed waar ik het anders kwijt moet. Oranje internationals misschien? Ik zet het hier omdat Promes ten tijde van dit incident speler van Ajax was. Maar verder heeft het inderdaad vrij weinig met Ajax te maken.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dit klinkt niet best,

Erik ten Hag kiest z'n vrienden voor het leven wel uit. Eerst een ouwe geilneef die schijnbaar foto's van z'n leuter rondstuurt naar elke werknemer met tieten bij Ajax. En nu weer een drugsdealer die z'n eigen neef wilde doodsteken. Ik zou wel twee keer nadenken als ik door vrind Erik word uitgenodigd op een verjaardagsfeestje.
 

Abubakari

Well-known member
Is Promes een goeie vriend van ten Hag of draaf je nu wat door Jamel?

Het was toch dat ten Hag zei dat als Promes zei dat ie onschuldig was ten Hag dat geloofde? Innocent until proven guilty?
Lijkt mij wat anders dan vrienden voor het leven, maar goed.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Is Promes een goeie vriend van ten Hag of draaf je nu wat door Jamel?

Het was toch dat ten Hag zei dat als Promes zei dat ie onschuldig was ten Hag dat geloofde? Innocent until proven guilty?
Lijkt mij wat anders dan vrienden voor het leven, maar goed.
Ik stuitte van de week op dit interview waarin Ten Hag hem zelf 'een vriend' noemt. 'Voor het leven' verzon ik er zelf bij, maar vond ik wel grappig. Dat geef ik toe.

 

Abubakari

Well-known member
Ik zie nergens staan dat het een goeie vriend van hem is, wel dat ie hem dierbaar is. Lijkt mij niet heel raar met mensen waar je veel mee samenwerkt. Er zullen bij Feyenoord ook mensen zijn die met warme gevoelens aan Ferne S terugdenken.
Iemand die in de fout gaat moet je dus wat jou betreft direct laten vallen?
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik zie nergens staan dat het een goeie vriend van hem is, el dat ie hem dierbaar is. Lijkt mij niet heel raar met mensen waar je veel mee damenwrrkt. Er zullen bij Feyenoord ook mensen zijn die met warme gevoelens aan Ferne S terugdenken.
Iemand die in de fout gaat moet je dus wat jou betreft direct laten vallen?
Luister anders gewoon even het interview voor je me de les gaat lezen. Hij zegt vanaf 0:44 letterlijk "Ik ga een vriend missen. Hij is heel dierbaar voor mij. We hebben een lang verleden. En ook vorig jaar samen weer een mooi jaar beleefd Maar ik gun hem alles, natuurlijk".

Maar de druiven zijn weer zuur, merk ik. Mag ik het, hoe triest de situatie ook is, een klein beetje grappig vinden dat de enige twee mensen die ik Ten Hag ooit 'zijn vriend' heb horen noemen uitgerekend deze twee mensen zijn? En nee, dat zegt verder niets over Ten Hag. Als het al iets over hem zegt, dan is het dat hij blijkbaar in staat is om oordeelloos een relatie met mensen aan te gaan. En dat siert hem. Maar dan nog moet ik erom grinniken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ferne Snoyl, zijn Feyenoord tijd staat mij minder bij dan zijn tijd elders toen hij met z’n gewicht en discipline aan het klungelen was. Ik zou voor Van Gobbel gaan.
 

Abubakari

Well-known member
En nee, dat zegt verder niets over Ten Hag. Als het al iets over hem zegt, dan is het dat hij blijkbaar in staat is om oordeelloos een relatie met mensen aan te gaan. En dat siert hem
Vriend of dierbaar, whatever. Ik zie er net als jou niks slechts in wat ten Hag betreft.
Grinnik verder maar rustig, het beste vermaak is leedvermaaak.

Waarom zouden de druiven trouwens zuur zijn bij mij? Een ex Ajacied heeft rare dingen gedaan, ik kan mij er niet echt druk om maken en de Ajax druiven smaken nog steeds zoeter dan de Feyenoord druiven, dus ik weet niet over welke zure druiven je het hebt.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
En nee, dat zegt verder niets over Ten Hag. Als het al iets over hem zegt, dan is het dat hij blijkbaar in staat is om oordeelloos een relatie met mensen aan te gaan. En dat siert hem.

Vriend of dierbaar, whatever. Ik zie er net als jou niks slechts in wat ten Hag betreft.
Grinnik verder maar rustig, het beste vermaak is leedvermaaak.

Waarom zouden de druiven trouwens zuur zijn bij mij? Een ex Ajacied heeft rare dingen gedaan, ik kan mij er niet echt druk om maken en de Ajax druiven smaken nog steeds zoeter dan de Feyenoord druiven, dus ik weet niet over welke zure druiven je het hebt.
Ja, dat vraag ik mij dus ook af. Ik maak een grapje over Ten Hag en twee mensen die hij zelf 'een vriend' heeft genoemd en jij gaat er opeens heel serieus op in met eerst de vraag of ik doordraaf en daarna de vraag of mensen van mij geen tweede kans verdienen. En komt opeens Ferne Snoyl ook voorbij en nu weer een opmerking over Feyenoord. Ik zal er de volgende keer wel een smiley bijzetten.
 
Bovenaan