Voormalige Godenzonen

Batigoal

Well-known member
Michael Krohn-Dehli heeft het toch aardig gedaan sinds zijn laatste keer Ajax. Zijn goede prestaties bij Celta hebben hem een transfer naar Sevilla opgeleverd.
 

De Wolf

Well-known member
Het was toch altijd helden uit het verleden? Hoewel ik het bij Krohn Delli kan voorstellen dat hij er buiten valt. Volgens mij zowat nooit gespeeld.
 

De Wolf

Well-known member
Wat heeft hij bij Ajax bereikt behalve een dik salaris en blaren van het zitten?
 

A345

New member
Wat heeft hij bij Ajax bereikt behalve een dik salaris en blaren van het zitten?
Geen flikker, maar daar gaat het ook niet pers? om toch? Hij speelt natuurlijk op dit moment bij Sevilla, omdat hij bij ons Aller Ajax heeft gespeeld ooit.
 

Batigoal

Well-known member
Mega-?ber-supertalent Miralem Sulejmani is niet bepaald geslaagd bij Benfica; kennelijk begrepen ze zijn genialiteit ook daar niet. Daarom volgt nu waarschijnlijk een volgende droomtransfer naar Young Boys Bern in Zwitserland.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zegt ongetwijfeld weer heel veel over het niveau van het Nederlandse voetbal.
 

Mario

Well-known member
K*t ziekte die niet kijkt naar naam of status
Cruijff heeft veel gerookt in het verleden, maar sinds zijn hartoperatie gestopt. Geen idee of dit ook een gevolg daarvan is.
 

Fabian

Active member
KWF: Vooruitzichten bij longkanker zijn slecht

22-10-15 - 13:56 bron: ANP

Mensen met longkanker hebben niet veel kans om te genezen. Dat blijkt uit cijfers van KWF Kankerbestrijding. Elk jaar krijgen ruim 12.000 mensen te horen dat ze een tumor op de longen hebben. Van hen is 17 procent vijf jaar na de diagnose nog in leven. Tien jaar na de constatering leeft een op de tien mensen nog. ,,Als je het vergelijkt: bij borstkanker overleeft ongeveer 80 procent van de pati?nten'', aldus een woordvoerster van KWF.
Longkanker wordt gezien als een rokersziekte. ,,Ongeveer 90 procent van de gevallen wordt inderdaad veroorzaakt door roken. Maar er zijn ook pati?nten die nooit hebben gerookt of die al heel lang niet meer roken', meldt KWF.

Longkanker is de vierde vorm van kanker in Nederland. Alleen borstkanker, huidkanker en dikkedarmkanker komen iets vaker voor. Longkanker treft vooral mensen die tussen 60 en 79 jaar zijn.

Symptomen
Wie longkanker heeft, merkt dat meestal eerst aan hoesten. ,,Er kan sprake zijn van een hardnekkige prikkelhoest. Soms zit er bij het opgehoeste slijm een beetje bloed', aldus KWF. Pati?nten kunnen ook kortademig en hees zijn en pijn in de borststreek hebben. Ze zijn snel moe, hebben weinig eetlust en verliezen gewicht zonder duidelijke oorzaak.

Bij de behandeling kunnen mensen worden geopereerd om de tumor weg te halen. Soms volgt een bestraling of een chemotherapie om kankercellen te vernietigen.

Bij voetballegende Johan Cruijff (68) is onlangs longkanker gevonden. Hij was vroeger een verstokt roker, maar stopte in 1991 na een hartinfarct.

www.ad.nl
 

Jozsef

New member
Dat was (is) ook mijn angst. Ik stopte pas nadat ik wekenlang aan het hoesten was en er van overtuigd was dat ik de volgende was. Het viel mee, maar wel gelijk gestopt. Natuurlijk veel te laat.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wel schrikbarende lage percentages overlevingskans voor een kanker die zoveel voorkomt.
 
Bovenaan