Voetbal op TV

Abubakari

Well-known member
Als je Leo Driessen’s commentaar moet geloven dan is Fortuna één van de beste clubs ooit en was het vanmiddag spannend tot de laatste minuut.
En er was ook iets met PSV wat met 4-0 had gewonnen geloof ik, daar heeft ie het ongeveer 50 keer over gehad.

Normaal erger ik me alleen aan commentators als Ajax niet wint, maar bij Leo Driessen ook als Ajax wel wint.
 

JMD

Well-known member
Als je Leo Driessen’s commentaar moet geloven dan is Fortuna één van de beste clubs ooit en was het vanmiddag spannend tot de laatste minuut.
En er was ook iets met PSV wat met 4-0 had gewonnen geloof ik, daar heeft ie het ongeveer 50 keer over gehad.

Normaal erger ik me alleen aan commentators als Ajax niet wint, maar bij Leo Driessen ook als Ajax wel wint.
Volgens mij ergert elke voetbalsupporter zich aan Leo Driessen, altijd... Wat een eikel is die vent
 

Abubakari

Well-known member
Het is vooral dat ontzettend domme gebazel en dat ie niet oplet en dan niet weet wie die slechte of goeie pass nou gaf.
Maar wel de volle 90 minuten vol bazelen.
 

Batigoal

Well-known member
Och, Leo Driessen is verschrikkelijk. Laat ze die man de mascotte van Telstar maken ofzo. Zo lang hij maar weg blijft van tv.
 

Jef400

Well-known member
Ik ken niemand die nou denkt van goh wat een goede commentator.
Nee al vind ik dat er daar sowieso weinig van rondlopen.

NOS: Grueter, Elshoff
ESPN: Van Rijswijk, Van Zijtveld, Schildkamp en De Boer als talent.

Daarachter heb je redelijke commentatoren als Oldenburger, Avsaroglu, Kooke, Teeling. Misschien vergeet ik er hier nog een paar.

Daarachter wordt de spoeling echt dun, zelfs tot het niveau dat ik zelfs commentator had kunnen worden.
 

Batigoal

Well-known member
Nee al vind ik dat er daar sowieso weinig van rondlopen.

NOS: Grueter, Elshoff
ESPN: Van Rijswijk, Van Zijtveld, Schildkamp en De Boer als talent.

Daarachter heb je redelijke commentatoren als Oldenburger, Avsaroglu, Kooke, Teeling. Misschien vergeet ik er hier nog een paar.

Daarachter wordt de spoeling echt dun, zelfs tot het niveau dat ik zelfs commentator had kunnen worden.
Mark van Rijswijk die iedere keer emotioneel wordt van de aanblik van een volle Kuip is ook een verschrikking, hoor.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik kan op zich de meeste commentatoren wel hebben, maar Driessen, Oldenburger en Westerman vind ik echt vreselijk.

De in mijn ogen beste commentator is hier nog niet genoemd, trouwens: Wytse van der Goot.
 

Makanaky

Well-known member
Die was wel goed maar lijkt zichzelf wat te belangrijk te zijn gaan vinden met allerlei bombastische inleidingen en dat alles gespeend van enige ironie.
 

Batigoal

Well-known member
Wytse leest zich wel goed in en weet veel, dat is prettig. Alleen hij is inderdaad wat zelfingenomen en kan er niet zo goed tegen als hij een kritisch steekje krijgt. Maar goed, daar hebben er wel meer last van geloof ik.
 

JMD

Well-known member
Ja, ik ben ook groot fan van Sierd.
Ik ook...

Ik kon ook Frank Snoeks altijd wel hebben, maar weet dat niet iedereen daar zo over denkt.

En als iemand die opgroeide met voetbal in de jaren 80 en 90 gaat er natuurlijk niks boven Evert ten Napel en vooral Theo Reitsma.
Sowieso was dat een heerlijke periode qua commentatoren, bij het wielrennen Smeets en Nelissen, briljant samen. Heinze Bakker bij het schaatsen en tennis. Och, wat was het leven fraai...

Punt is natuurlijk dat er toen maar iets van 2 uitzendingen per week waren, dus dat kleine aantal commentatoren was genoeg. Nu worden er richting de 100 (?) duels live uitgezonden per week en die moeten allemaal verslagen worden...
Overigens vind ik het opvallend dat er nog nooit een vrouw als commentator bij voetbal te horen is geweest. Bij de BBC is dat al heel normaal, en de dames doen echt niet onder voor de mannen, met name Jacqui Oatley en Pien Meulensteen (jep, dochter van) zijn echt goed.
 
Bovenaan