Voetbal op TV

JMD

Well-known member
In 2024 begint de nieuwe Europese cyclus (met die megapoule). Ben wel benieuwd hoe dat uitgewerkt gaat worden. Het zal weer steeds op di en wo zijn, maar de laatste speelronde zal allemaal tegelijk moeten zijn lijkt me. Dan kan mooi op de andere 2 dagen de slotronde EL en ECL zijn... :)
 

Forza AZ

Well-known member
In 2024 begint de nieuwe Europese cyclus (met die megapoule). Ben wel benieuwd hoe dat uitgewerkt gaat worden. Het zal weer steeds op di en wo zijn, maar de laatste speelronde zal allemaal tegelijk moeten zijn lijkt me. Dan kan mooi op de andere 2 dagen de slotronde EL en ECL zijn... :)
Hier kun je het (voorlopige) schema vinden: https://rankinguefa.pl/wp-content/uploads/2022/10/202206_pec-presentation_to-send.pdf (bladzijde 20)

De wedstrijden van de verschillende toernooien worden niet steeds in dezelfde weken gespeeld. De 1e speelronde van de CL en EL is gespreid over 2 verschillende weken. De overige 7 speelrondes wel in dezelfde weken. De eerste 5 speelrondes van de CoL vallen in dezelfde weken als speelronde 2 t/m 6 van de CL/EL. De 6e speelronde van de CoL heeft een "eigen week".
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Hankie

Well-known member
Bevestigd inmiddels.

De duels van de Nederlandse clubs worden gratis te streamen via de ziggo go app. En op een gratis te bekijken open kanaal komen de belangrijkste duels. Denk dat ze dat dan gaan doen zoals ze de F1 deden waarbij de races ook gewoon op dat open kanaal zichtbaar waren.


(en verder heb ik geen last van vastlopers bij Viaplay)
Hoe gaan ze dat doen met mensen die een andere aanbieder hebben?
 

JMD

Well-known member
Hier kun je het (voorlopige) schema vinden: https://rankinguefa.pl/wp-content/uploads/2022/10/202206_pec-presentation_to-send.pdf (bladzijde 20)

De wedstrijden van de verschillende toernooien worden niet steeds in dezelfde weken gespeeld. De 1e speelronde van de CL en EL is gespreid over 2 verschillende weken. De overige 7 speelrondes wel in dezelfde weken. De eerste 5 speelrondes van de CoL vallen in dezelfde weken als speelronde 2 t/m 6 van de CL/EL. De 6e speelronde van de CoL heeft een "eigen week".
Opvallend dat de CoL dus maar 6 weken heeft, dan kan je daar dus minder punten halen voor de ranglijst.
Verder dank voor de link. Ik zoch zoiets al, ook de access list... Die staat er ook in.

Opvallend dus dat de groepsfase ook in het nieuwe jaar doorgaat.
 

Forza AZ

Well-known member
Opvallend dat de CoL dus maar 6 weken heeft, dan kan je daar dus minder punten halen voor de ranglijst.
Dat is waarschijnlijk juist de bedoeling. Want nu is het voor landen die veel clubs in de CoL hebben veel makkelijker punten te halen dan voor landen met clubs in de EL.
 

JMD

Well-known member
Klopt. Ik snap het ook wel idd...

Wat ook opvalt (maar dat was al bekend) is dat het afstromen verdwijnt... Dat vind ik eigenlijk wel jammer, het maakt bv de EL na de winterstop een stuk sterker, net als de Conference League
 

ALenstra

Well-known member
Henk Fraser te gast bij Studio Voetbal vanavond. Wel toevallig nadat in de VI Armin Younes zijn verhaal deed.
 
Bovenaan