Maar dan kan je het al helemaal geen Europese clubcompetitie meer noemen....
Alsof ze dat wat kan boeien als het extra geld op kan leveren... Het is ook allang geen "Champions" league meer.
Maar dan kan je het al helemaal geen Europese clubcompetitie meer noemen....
Maar dan kan je het al helemaal geen Europese clubcompetitie meer noemen....
Als zij dat zeggen, wie zijn wij om eraan te twijfelen.
De playoffs van 2006 toonden direct al aan dat het niet werkt qua publiek. Zelfs een Klassieker trok toen geen volle Kuip en ArenA, waar die duels in de gewone competitie in notime uitverkocht zijn.De Kuip zat volgens mij wel redelijk vol met de Kerst. Stonden dan ook altijd wel redelijke wedstrijden op het programma. Had je dat dit seizoen gedaan, dan had je voor een halfvolle Kuip kunnen spelen. Sowieso loopt het qua publiek op de tribune toch in de eredivisie terug. Die playoffs straks is ook weer een feest.
https://www.lequipe.fr/Football/Act...4?hootPostID=0c89bcf59bcd7d8571c4bdf2c5f2c519
Korte vertaling voor degenen die geen (of niet genoeg) Frans spreken:
er komt komend seizoen geen SerieA-voetbal in de periode tussen 23-12 en 4-1. Na analyse bleek het stadionbezoek en het aantal TV-kijkers minder te zijn dan normaal.
Goh, verrassend. Dat was in NL in de periode 2005-2007 ook al het geval. En nu wil de eredivisie dit weer gaan doen... Je kan dit soort zaken niet vergelijken met Engeland, daar is het traditie. Wij hebben meubelboulevards die open zijn op 2e kerstdag en waar het dan heel druk is...![]()
Er wordt gedacht "dit werkt in Engeland dus het werkt in Nederland ook". Dat is gewoon onzin, 26 december is in Engeland compleet anders. In Nederland is het ook kerst die dag, in Engeland is er maar 1 kerstdag en is dit de traditionele feestdag direct na kerst, die altijd in het teken stond van diverse sporten. Er zijn nooit andere tradities geweest die dag (behalve dat overgebleven eten van kerst aan arme mensen gegeven werd, waar de naam "Boxing Day" vandaan komt).
Er wordt gedacht "dit werkt in Engeland dus het werkt in Nederland ook". Dat is gewoon onzin, 26 december is in Engeland compleet anders. In Nederland is het ook kerst die dag, in Engeland is er maar 1 kerstdag en is dit de traditionele feestdag direct na kerst, die altijd in het teken stond van diverse sporten. Er zijn nooit andere tradities geweest die dag (behalve dat overgebleven eten van kerst aan arme mensen gegeven werd, waar de naam "Boxing Day" vandaan komt).
Wist ik niet, vroeg het me altijd al af waar die naam vandaan kwam.![]()