Voetbal op de schop/Super League

Kralinger

Administrator
Forumleiding
https://www.lequipe.fr/Football/Act...4?hootPostID=0c89bcf59bcd7d8571c4bdf2c5f2c519

Korte vertaling voor degenen die geen (of niet genoeg) Frans spreken:
er komt komend seizoen geen SerieA-voetbal in de periode tussen 23-12 en 4-1. Na analyse bleek het stadionbezoek en het aantal TV-kijkers minder te zijn dan normaal.

Goh, verrassend. Dat was in NL in de periode 2005-2007 ook al het geval. En nu wil de eredivisie dit weer gaan doen... Je kan dit soort zaken niet vergelijken met Engeland, daar is het traditie. Wij hebben meubelboulevards die open zijn op 2e kerstdag en waar het dan heel druk is... :p

Er wordt gedacht "dit werkt in Engeland dus het werkt in Nederland ook". Dat is gewoon onzin, 26 december is in Engeland compleet anders. In Nederland is het ook kerst die dag, in Engeland is er maar 1 kerstdag en is dit de traditionele feestdag direct na kerst, die altijd in het teken stond van diverse sporten. Er zijn nooit andere tradities geweest die dag (behalve dat overgebleven eten van kerst aan arme mensen gegeven werd, waar de naam "Boxing Day" vandaan komt).

Joost

Well-known member
Er wordt gedacht "dit werkt in Engeland dus het werkt in Nederland ook". Dat is gewoon onzin, 26 december is in Engeland compleet anders. In Nederland is het ook kerst die dag, in Engeland is er maar 1 kerstdag en is dit de traditionele feestdag direct na kerst, die altijd in het teken stond van diverse sporten. Er zijn nooit andere tradities geweest die dag (behalve dat overgebleven eten van kerst aan arme mensen gegeven werd, waar de naam "Boxing Day" vandaan komt).

Toch is het raar dat een groot deel van Nederland zich kapotverveeld op 2e kerstdag en uiteindelijk maar op een woonboulevard belandt.

JMD

Well-known member

Wist ik niet, vroeg het me altijd al af waar die naam vandaan kwam. :)

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Wist ik niet, vroeg het me altijd al af waar die naam vandaan kwam. :)

De "rijken" stopten het eten wat over was na kerst in een "Christmas box" die vervolgens naar de armen gingen. Bazen deden hetzelfde voor hun medewerker. De dag is dus naar die "Christmas box" vernoemd.

Deathprod

Well-known member
Ajax zal de komende jaren steeds hoger salaris kunnen betalen door alle inkomsten. Hierdoor zal het gemiddelde salaris van de Eredivisie speler ook flink stijgen. Aangezien dat gekoppeld is aan het minimum salaris van een non-eu speler, zullen steeds minder clubs zulke spelers kunnen halen. Het lijkt me dan ook eerlijker om gewoon met een spelers limiet te gaan werken. Zodat ook de kleinere clubs dit soort spelers kunnen halen.

Janssen

Well-known member
En dus een devaluatie van het algemene niveau en een groeiend verschil tussen top en onderkant. Lees je mee Atreides?

Eef de Kip

Well-known member
Waarom nou per definitie een devaluatie. Hoeveel van die buitenlanders hebben nou echt meerwaarde? Ik vraag me wel is af of je voor dat geld niet een speler kunt halen met dezelfde kwaliteiten binnen de EU. En alsof die 10 of 20 duizend Euro nou gelijk zoveel verschil maakt en die spelers niet gehaald kunnen worden.

Joost

Well-known member
RikElfrink op twitter:

De veranderagenda gaat komend seizoen al in meldt de ECV. In 2019-2020 spelen Europees spelende clubs een bekerronde minder en er zijn 2 vaste degradanten in de eredivisie (+ 1 via play off). Ook is er een licht andere verdeling van tv- en solidariteitsgeld en Europese inkomsten

JMD

Well-known member
Die 1 bekerronde later had van mij niet gehoeven (is ook minder leuk voor de amateurs, de kans dat die nu een grote club loten is aanmerkelijk kleiner geworden), de 2 vaste degradanten is mooi. Ben wel benieuwd hoe ze e.e.a. dan gaan doen met de playoffs, want daar zal in geschoven moeten worden nu.

Pascallovic

Well-known member
Prima veranderingen, al hadden de clubs ook wel direct mogen instromen in het bekertoernooi. Dat ene wedstrijdje tegen vaak amateurs zal het verschil niet maken.

Bernardo

Well-known member
Hoe komt het met PO nu dan? Aangezien er nog maar 1 club uit de Eredivisie in stroomt voor Promotie/Degradatie

Bovenaan