Voetbal op de schop/Super League

JMD

Well-known member
https://www.lequipe.fr/Football/Act...4?hootPostID=0c89bcf59bcd7d8571c4bdf2c5f2c519

Korte vertaling voor degenen die geen (of niet genoeg) Frans spreken:
er komt komend seizoen geen SerieA-voetbal in de periode tussen 23-12 en 4-1. Na analyse bleek het stadionbezoek en het aantal TV-kijkers minder te zijn dan normaal.

Goh, verrassend. Dat was in NL in de periode 2005-2007 ook al het geval. En nu wil de eredivisie dit weer gaan doen... Je kan dit soort zaken niet vergelijken met Engeland, daar is het traditie. Wij hebben meubelboulevards die open zijn op 2e kerstdag en waar het dan heel druk is... :p
 

Pascallovic

Well-known member
Vooral de Telegraaf wil dit doen en is met een lobby bezig. De redenen waarom we dit na 2007 hebben afgeschaft noemen ze nooit. Ze hebben het vast niet afgeschaft omdat het zo'n succes was.
 

zwammy

Well-known member
Mensen die een seizoenkaart hebben gaan of kijken of het een wedstrijd is die ze kunnen laten schieten. Supporters kijken naar hun eigen club en mensen die Heracles NAC gaan kijken terwijl ze geen supporters van 1 van deze clubs zijn moet je niet serieus nemen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De Kuip zat volgens mij wel redelijk vol met de Kerst. Stonden dan ook altijd wel redelijke wedstrijden op het programma. Had je dat dit seizoen gedaan, dan had je voor een halfvolle Kuip kunnen spelen. Sowieso loopt het qua publiek op de tribune toch in de eredivisie terug. Die playoffs straks is ook weer een feest.
 

JMD

Well-known member
De Kuip zat volgens mij wel redelijk vol met de Kerst. Stonden dan ook altijd wel redelijke wedstrijden op het programma. Had je dat dit seizoen gedaan, dan had je voor een halfvolle Kuip kunnen spelen. Sowieso loopt het qua publiek op de tribune toch in de eredivisie terug. Die playoffs straks is ook weer een feest.
De playoffs van 2006 toonden direct al aan dat het niet werkt qua publiek. Zelfs een Klassieker trok toen geen volle Kuip en ArenA, waar die duels in de gewone competitie in notime uitverkocht zijn.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
https://www.lequipe.fr/Football/Act...4?hootPostID=0c89bcf59bcd7d8571c4bdf2c5f2c519

Korte vertaling voor degenen die geen (of niet genoeg) Frans spreken:
er komt komend seizoen geen SerieA-voetbal in de periode tussen 23-12 en 4-1. Na analyse bleek het stadionbezoek en het aantal TV-kijkers minder te zijn dan normaal.

Goh, verrassend. Dat was in NL in de periode 2005-2007 ook al het geval. En nu wil de eredivisie dit weer gaan doen... Je kan dit soort zaken niet vergelijken met Engeland, daar is het traditie. Wij hebben meubelboulevards die open zijn op 2e kerstdag en waar het dan heel druk is... :p

Er wordt gedacht "dit werkt in Engeland dus het werkt in Nederland ook". Dat is gewoon onzin, 26 december is in Engeland compleet anders. In Nederland is het ook kerst die dag, in Engeland is er maar 1 kerstdag en is dit de traditionele feestdag direct na kerst, die altijd in het teken stond van diverse sporten. Er zijn nooit andere tradities geweest die dag (behalve dat overgebleven eten van kerst aan arme mensen gegeven werd, waar de naam "Boxing Day" vandaan komt).
 

Joost

Well-known member
Er wordt gedacht "dit werkt in Engeland dus het werkt in Nederland ook". Dat is gewoon onzin, 26 december is in Engeland compleet anders. In Nederland is het ook kerst die dag, in Engeland is er maar 1 kerstdag en is dit de traditionele feestdag direct na kerst, die altijd in het teken stond van diverse sporten. Er zijn nooit andere tradities geweest die dag (behalve dat overgebleven eten van kerst aan arme mensen gegeven werd, waar de naam "Boxing Day" vandaan komt).

Toch is het raar dat een groot deel van Nederland zich kapotverveeld op 2e kerstdag en uiteindelijk maar op een woonboulevard belandt.
 

JMD

Well-known member
Er wordt gedacht "dit werkt in Engeland dus het werkt in Nederland ook". Dat is gewoon onzin, 26 december is in Engeland compleet anders. In Nederland is het ook kerst die dag, in Engeland is er maar 1 kerstdag en is dit de traditionele feestdag direct na kerst, die altijd in het teken stond van diverse sporten. Er zijn nooit andere tradities geweest die dag (behalve dat overgebleven eten van kerst aan arme mensen gegeven werd, waar de naam "Boxing Day" vandaan komt).

Wist ik niet, vroeg het me altijd al af waar die naam vandaan kwam. :)
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Wist ik niet, vroeg het me altijd al af waar die naam vandaan kwam. :)

De "rijken" stopten het eten wat over was na kerst in een "Christmas box" die vervolgens naar de armen gingen. Bazen deden hetzelfde voor hun medewerker. De dag is dus naar die "Christmas box" vernoemd.
 

Deathprod

Well-known member
Ajax zal de komende jaren steeds hoger salaris kunnen betalen door alle inkomsten. Hierdoor zal het gemiddelde salaris van de Eredivisie speler ook flink stijgen. Aangezien dat gekoppeld is aan het minimum salaris van een non-eu speler, zullen steeds minder clubs zulke spelers kunnen halen. Het lijkt me dan ook eerlijker om gewoon met een spelers limiet te gaan werken. Zodat ook de kleinere clubs dit soort spelers kunnen halen.
 

Janssen

Well-known member
En dus een devaluatie van het algemene niveau en een groeiend verschil tussen top en onderkant. Lees je mee Atreides?
 

Eef de Kip

Well-known member
Waarom nou per definitie een devaluatie. Hoeveel van die buitenlanders hebben nou echt meerwaarde? Ik vraag me wel is af of je voor dat geld niet een speler kunt halen met dezelfde kwaliteiten binnen de EU. En alsof die 10 of 20 duizend Euro nou gelijk zoveel verschil maakt en die spelers niet gehaald kunnen worden.
 
Bovenaan