Voetbal op de schop/Super League

Satyr

Administrator
Forumleiding
Waarom wil men zo graag een ander competitiemodel hebben? Alsof we ineens beter gaan voetballen als we vaker spelen. Argument: "Bij Belgi? is dat ook" telt niet, want er is een hele andere reden dat Belgi? Nederland is voorbij gestreefd (Jeugdvoetbal).

Hypercube heeft geld nodig, dat is de enige reden.

Van mij hoeft het niet, zeker geen play-off om de titel. Kom op, sta je na 30/34 wedstrijden 1e, dan ben je kampioen.

In Belgie was een heel mooi voorbeeld waarom de play-offs heel klote kunnen zijn: Lierse SK. Halen in de Belgische Tweede Divisie de meeste punten (55), maar omdat Roeselare en Antwerp de twee te verdelen periodes pakken (beide periodes gingen over 14 duels), spelen die om promotie en Lierse staat met lege handen.
 

ALenstra

Well-known member
In de VI pleit Marco Van Basten voor minder wedstrijden. Dan is hij dus ook tegenstander van de nieuwe opzet. Aan de andere kant is Marco Van Basten voorstander van een WK met 48 teams. Met als argument dat er over nagedacht is.
 

Batigoal

Well-known member
Waarom wil men zo graag een ander competitiemodel hebben? Alsof we ineens beter gaan voetballen als we vaker spelen. Argument: "Bij Belgi? is dat ook" telt niet, want er is een hele andere reden dat Belgi? Nederland is voorbij gestreefd (Jeugdvoetbal).

Dit plus het feit dat we in Nederland ons te veel blindstaren op talent. Op je 26e ben je bejaard en dus kopen we dat soort spelers niet.
 

Forza AZ

Well-known member
Mijn voorstel: Competitie met 18 teams en 34 reguliere wedstrijden per club. Daarna playoff 1 waarin de bovenste 4 teams in en poule om het kampioenschap strijden. Playoff 2 met de nrs 5-8 die om een EL-plek strijden. Eventueel met medeneming van punten uit de reguliere competitie. De nrs 17 en 18 degraderen rechtstreeks.
Als de bekerwinnaar niet bij de top 4 zit, is er helemaal geen EL-plek beschikbaar voor 5-8, tenzij je de winnaar daarvan weer tegen de nummer 4 van play-off I laat spelen. Maar dsn speelt die nummer 4 in de meeste gevallen die play-off I voor niets omdat de top 3 vaak niet te achterhalen is.
 
Laatst bewerkt:

Forza AZ

Well-known member
In de VI pleit Marco Van Basten voor minder wedstrijden. Dan is hij dus ook tegenstander van de nieuwe opzet. Aan de andere kant is Marco Van Basten voorstander van een WK met 48 teams. Met als argument dat er over nagedacht is.
WK met 48 teams levert geen extra wedstrijden op per team. Nog steeds maximaal 7 op het eindtoernooi. En in de kwalificatie misschien zelfs minder omdat er meer plaatsen te verdelen zijn.
 

ALenstra

Well-known member
Als de bekerwinnaar niet bij de top 4 zit, is er helemaal geen EL-plek beschikbaar voor 5-8, tenzij je de winnaar daarvan weer tegen de nummer 4 van play-off I laat spelen. Maar dsn speelt die nummer 4 in de meeste gevallen die play-off I voor niets omdat de top 3 vaak niet te achterhalen is.

Dan houdt het op. In dat geval dus alleen een playoff voor de bovenste 4 teams.
 

ALenstra

Well-known member
WK met 48 teams levert geen extra wedstrijden op per team. Nog steeds maximaal 7 op het eindtoernooi. En in de kwalificatie misschien zelfs minder omdat er meer plaatsen te verdelen zijn.
Okee, dat van dat WK wist ik niet. Ik betwijfel alleen of dat minder interlands betekent aangezien de bonden de recettes niet willen verliezen. Ik denk dat als er minder kwalificatie is dat ze dat compenseren met vriendschappelijke wedstrijden. Of een oefentripje naar de andere kant van de wereld.
 

Forza AZ

Well-known member
Okee, dat van dat WK wist ik niet. Ik betwijfel alleen of dat minder interlands betekent aangezien de bonden de recettes niet willen verliezen. Ik denk dat als er minder kwalificatie is dat ze dat compenseren met vriendschappelijke wedstrijden. Of een oefentripje naar de andere kant van de wereld.
Vanaf 2018 begint in Europa de Nations League als vervanger van oefeninterlands. Dus minder interlands zullen er niet zijn, maar ook niet meer dan nu.
 

Maasveld

Well-known member
In Belgie was een heel mooi voorbeeld waarom de play-offs heel klote kunnen zijn: Lierse SK. Halen in de Belgische Tweede Divisie de meeste punten (55), maar omdat Roeselare en Antwerp de twee te verdelen periodes pakken (beide periodes gingen over 14 duels), spelen die om promotie en Lierse staat met lege handen.
Dat heeft niets met play-offs an sich te maken.

Waarom wil men zo graag een ander competitiemodel hebben? Alsof we ineens beter gaan voetballen als we vaker spelen. Argument: "Bij Belgi? is dat ook" telt niet, want er is een hele andere reden dat Belgi? Nederland is voorbij gestreefd (Jeugdvoetbal).

Nederland O17 - Belgi? O17 2-0. Er is niks aan de hand.
 

Joost

Well-known member

Die moet ik je even schuldig blijven. Het was in ieder geval van de voorzitter van Gent. Veel clubs zijn toch niet gelukkig met de huidige opzet en er is behoorlijke kans dat het weer teruggaat naar een normale competitie.
 

JMD

Well-known member
Die moet ik je even schuldig blijven. Het was in ieder geval van de voorzitter van Gent. Veel clubs zijn toch niet gelukkig met de huidige opzet en er is behoorlijke kans dat het weer teruggaat naar een normale competitie.
Het is toch net weer aangepast, dacht dat het voorlopig wel weer zo zou blijven.
 

Friesland

Well-known member
Het is toch net weer aangepast, dacht dat het voorlopig wel weer zo zou blijven.

Dat dacht ik ook. Belgi? heeft dit jaar een flinke reorganisatie doorgevoerd, dan zou het vreemd zijn als ze er direct weer vanaf willen stappen. Het zou ook een tussenstap kunnen zijn naar een verdere inkrimping van het hoogste niveau.
 

Ceephax

New member
Onderstaand plan is veruit het populairst onder de clubs in Belgi? voor het seizoen 18/19. Ze willen verder inkrimpen naar een voormalig Zwitsers systeem.

Scenario met twaalf clubs in reeks 1A en 12 in 1B. Na een reguliere competitie met 22 speeldagen, volgen play-offs. Er zouden drie reeksen van 8 teams worden ingedeeld. De eerste 8 spelen voor de titel, de volgende 8 voor een Europees ticket en de laatste 8 van 1B strijden tegen de degradatie.
 

Joost

Well-known member
De laatste hervorming in Belgi? betreft enkel het tweede niveau en lager. De Pro League heeft binnenkort aflopende tv rechten volgens mij.

Iedere nieuwe aanpassing zal hooguit over het hoogste en wellicht tweede gaan. De optie 12-12 is bijvoorbeeld genoemd.
 
Bovenaan