Vooralsnog uitstekend nieuws. Een Nederlandse investeerder is toch op veel vlakken een meerwaarde t.o.v. een buitenlandse investeerder. Voor hoeverre het een clubman is en voor hoeverre een zakenman, dat gaan we op den duur wel zien. Net als hoeveel hij er nou precies in gaat investeren. Maar ik denk dat hiermee de laatste vereisten (de bankrekening en de accountant) relatief snel in orde moeten kunnen komen. En dan volgt volgende week de uitspraak van het beroep tegen intrekken. Ik heb geen idee hoe groot die kans van slagen is, hoe de regels omtrent in beroep gaan met als doel uitstel om van de laatste minnetjes plusjes te maken precies zijn. Wel denk ik dat Vitesse in deze laatste weken heel transparant is geweest, en de lijntjes met de KNVB en de licentiecommissie heel kort heeft gehouden, en dat lijkt me een slimme zet.
Als ze nu zometeen echt alles hebben afgevinkt van wat er moest gebeuren, dan lijkt het me (en dat is slechts een onderbuik gevoel) dat de beslissende partij toch vooral baat zal zien bij het blijven voortbestaan van Vitesse als BVO. Ik ben benieuwd!