Vitesse Nieuws topic

Batigoal

Well-known member
Ik denk eigenlijk al tijden dat Vitesse ‘to big to fail is’ maar het gaat wel echt heel krap worden.
Dat gevoel heb ik ook altijd bij Vitesse, maar het lijkt nu wel heel nijpend te zijn, plus een gevalletje blufpoker van die Amerikaan en die eigenaar van het Gelredome.
 

Deathprod

Active member

Ultieme poging om Vitesse te redden; nieuw voorstel aan Coley Parry​


ARNHEM - Er wordt vandaag een ultieme poging ondernomen om Vitesse van de ondergang te redden, melden meerdere bronnen rond de club. De Nederlandse partij, die zich bereid heeft getoond om de club over te nemen, heeft een nieuw voorstel neergelegd bij Coley Parry om tot een oplossing te komen voor zijn claim van 14,3 miljoen euro.



‘Guus Franke in beeld als redder Vitesse’

Vitesse zet voor de nieuwe eigenaar in op investeerder Guus Franke. De ondernemer, woonachtig in Zwitserland, is bezig de noodlijdende voetbalclub uit Arnhem over te nemen, zo melden bronnen. De Nederlander zou miljoenen in de eerstedivisionist willen steken.

Franke wordt gezien als de ultieme redder van Vitesse. De Gelderse club staat op omvallen. De KNVB dreigt maandag de proflicentie in te trekken, omdat er aan allerlei eisen niet wordt voldaan. Met Franke moeten al die problemen worden getackeld.

Franke is eigenaar van de investeringsmaatschappij Axiom Partners. De firma werkt wereldwijd, maar zetelt in Zwitserland in Cham. Hij woont al jaren in het Alpenland.
 

Mommiej

Well-known member
Vitesse komt dan eindelijk af van Coley Parry. De nieuwe, beoogde eigenaar van de Arnhemse voetbalclub, Guus Franke, heeft een akkoord bereikt over de schuld aan de Amerikaan. Dat stellen bronnen rond de eerstedivisionist.
 

Joost

Well-known member
En het officiele bericht;


Heel netjes verwoord mijns inziens.
 

JMD

Well-known member
Deze alinea is killing:
"In de media is de afgelopen dagen veel bericht over een mogelijke nieuwe aandeelhouder. Er is door Vitesse beperkt documentatie aangeleverd bij de licentiecommissie maar die bleek onvoldoende."

Want dat was nou net elke keer de crux bij Vitesse met de KNVB, steeds te weinig documentatie aangeleverd.

Ik hoop nog steeds op een wonder en dat Vitesse blijft bestaan, maar vrees het ergste.

En idd, sterkte @delmaestro.
 

delmaestro

Well-known member
Tsja. de vraag is hoe ver het staat met Franke.

Ik vermoed dat hij ook de NL partij was die ruim een week geleden samen met een andere Amerikaan wilde instappen. Dat klapte toen laat op de maandag, omdat die Amerikaan zich terugtrok. Reden was naar het schijnt dat Parry nog altijd 0 water bij de wijn wilde doen.

Ik denk dat Franke de afgelopen week heeft uitgeplozen of hij het ook zonder die Amerikaan kon overnemen. Vervolgens is hij veelvuldig met Parry in gesprek geweest. Die wilde tot op de dag van vandaag nog altijd niet inschikken. En nu zweeft er een gerucht dat Franke de volledige schuld aan Parry gaat betalen, en dat de club van Parry af is.

Als dat echt zo is, dan denk ik net als Bernardo dat het nog goed kan komen, simpelweg omdat in dat geval in een zeer kort tijdsbestek een begroting kan worden opgesteld die wel alles afdicht, de bankrelatie met ING kan worden hervat, en de accountant de hele zooi kan ondertekenen. Dit moet ruimschoots kunnen lukken voor 9 juli, dus dan gaat dat in beroep gaan wellicht ook succesvol zijn.

Maar goed, niets is zeker, en er zijn al 73 deadlines verstreken, dus eerst zien en dan geloven...

Dank voor jullie symphatie!
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Ik hoop voor jullie dat er een voetbalclub Vitesse blijft straks. Maar ik vind het tegelijkertijd goed dat dit soort faalgedrag van clubbesturen afgestraft wordt.
 
Bovenaan