Vitesse Nieuws topic

Joost

Well-known member

Die gaan gewoon meedoen om de titel komend seizoen.
 

Mommiej

Well-known member
en dan ook gewoon plannen hebben om min of meer op dezelfde voet door te gaan, jaarlijks miljoenenverlies in calculeren. Dan kun je toch echt je vragen hebben bij wat ze daar denken en is het als dit lukt gewoon wachten tot de volgende keer dat het klapt.
 

Deathprod

Active member

Vitesse krijgt snel uitsluitsel KNVB, voortekenen slecht

ARNHEM - Voor Vitesse is er ook na de dreigende afwijzing van de licentiecommissie nog hoop, maar dan moet er heel rap een oplossing komen met schuldeiser Coley Parry. Hij is het grote struikelblok en zorgt voor grote frustraties binnen het Arnhemse kamp. De KNVB bericht waarschijnlijk vrijdag dat de profvergunning wordt ingetrokken. Mogelijk krijgt Vitesse nog enkele dagen uitstel.

 

Mommiej

Well-known member
Als dat inderdaad morgen bekend wordt, zit je met die 2 weken voor beroep al op vrijdag 5 juli waarna je nog de gang naar de rechter kan maken.
 

Deathprod

Active member
Samenvatting

Totale schuld = 19 M (Common Group 14,5 M , Belastingdienst 1,5 M + Overig 3M)

Vitesse heeft een schuld van 10M + 4,5 rente = 14,5 M aan Parry (Amerikaanse Investeerder) van de Common Group die 2 jaar geleden de club wilde overnemen. KNVB wees dit af.

Maasbert Schouten wilde 12 miljoen in de club steken, en dmv WHOA de schuld terug brengen van 19M naar zo'n 6M, maar die haakte af omdat vd Kuit (Gelredome) de huur niet (tijdelijk) wil verlagen (is nu 2,5M)

vd Kuit wilde de club overnemen, club samenvoegen met het Gelredome, (wil de provincie niet behalve als er een boete wordt betaald van 11M)
daarna gezond maken en dan gezamelijk verpatsen. Schuld van Parry aflossen door hem een aantal aandelen te geven, wat de KNVB niet toestaat.

Anonieme Lokale Investeerder (Beuningen) wilde de club overnemen en had 6 miljoen klaar staan voor komend seizoen, en wilde de schuld aan Parry afkopen voor ruim 8M, die dit weigerde.

Verder in de plus :
Crowdfunding: 2 M
Regionale investeerder samen: 2,5 M

 
Laatst bewerkt:

Sjorro

Active member
Vitesse heeft de relatie met huisbankier ING en accountant BDO ook nog steeds niet hersteld, volgens De Gelderlander.
Weinig lichtpuntjes voor Vitesse, helaas.
 

JMD

Well-known member
Ik vrees idd dat dit einde verhaal is. HFC Haarlem was van 1889 en verdween in 2010, dit wordt net zo'n historische naam die verdwijnt.

Voor Vitesse en de supporters is het klote, maar Vd Kuit gun ik niks. Vraag me echt af hoe zo'n Vd Kuit het Gelredome zonder Vitesse nou levensvatbaar gaat maken. Dat stadion is 26 jaar oud, was ooit 'state of the art', maar is ingehaald door de tijd. En waar je bij de ArenA ziet dat men continu verbeteringen is blijven doen, is dat bij het Gelredome niet gebeurd. Er moet dus best wel wat gebeuren. En met alleen concerten/evenementen ga je dit echt niet levensvatbaar krijgen
 

Batigoal

Well-known member
Dat zou echt superzonde zijn. Ergens zou je zeggen dat jarenlang wanbeleid een keer afgestraft wordt, maar dit is natuurlijk verschrikkelijk voor alle fans. Of komt er toch weer een miraculeuze ontsnapping?
 

JMD

Well-known member
Het zou me niks verbazen, maar het 'geluk' is op een gegeven moment ook op natuurlijk.

Ik hoop wel dat Vitesse dan net als RBC een doorstart kan maken en dan snel weer iets hoger komt te spelen. Haarlem probeerde dat ook, maar daar is het (in de nieuwe naam Haarlem-Kennemerland) niet gelukt.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Dit is kut zeg @delmaestro. Sterkte.

Wat ik overigens niet snap is hoe je denkt deze begroting erdoor te krijgen met een spelersbudget van 4 miljoen. Dat is voor KKD-begrippen gigantisch.
 

Deathprod

Active member
Toch denk ik dat het uiteindelijk wel goed gaat komen, want als de club failliet gaat, dan is Parry al z'n centen kwijt. Dan is z'n bedrijf waarschijnlijk zo goed als failliet en kan hij het verder in de voetbalwereld wel schudden. Bovendien is vd Kuit dan z'n hoofdhuurder kwijt. Gelredome zonder Vitesse is denk ik niet rendabel. daarbij zijn er voldoende investeerders die klaar staan met substantiele bedragen. Ik denk dat Parry uiteindelijk eieren voor z'n geld zal kiezen.

En mochten ze er echt niet uitkomen dan denk ik dat Vitesse een doorstart gaat maken vanuit de 4e Divisie. Veendam en RBC kregen toendertijd een kans op een doorstart vanuit de toenmalige hoofdklasse, maar kregen de financiering niet rond. Ik neem aan dat Vitesse ook zo'n kans krijgt. Met gemiddeld 15.000 supporters en een volle businessclub, is daar denk ik voldoende animo voor en moet zoiets mogelijk zijn. Echter zonder Gelredome.
 

delmaestro

Well-known member
Dank heren.

We gaan het zien. Wellicht zit er nog ene klein houvast bij Parry. Die speelt zo lang mogelijk zo hoog mogelijk spel, omdat de miljoenen die hij gaat kwijtraken niet zijn eigen miljoenen zijn. Dus wellicht bestaat er een bepaald punt waarop hij eieren voor zijn geld kiest i.p.v. de volle mep kwijt te raken. Mocht dat punt komen, en er staat een partij in de startblokken om te handelen zodra Parry's claim weg is, dan kan het mogelijk gaan lukken. En met die gedachte ga ik het weekend dan maar in. En met bier...
 

Mommiej

Well-known member
Ik verwacht dat het uiteindelijk in loop van juli via al die beroepsmomenten en gangen naar rechter wel goed komt, maar Vitesse zal dan wel met een aardige puntenstraf nog seizoen in gaan (omdat ze dus nu al te laat zijn met een sluitende begroting indienen) waardoor rechtstreeks promoveren lastig zal worden en dus kun je niet met een begroting seizoen in gaan waar je uit gaat van promotie.
 

erka

Well-known member
Ja precies, zorg eerst maar eens voor een gezonde club. En ook dan kun je promoveren. Sportief in de prullenbak en weg uit Gelredome (tijdelijk spelen in bv. Deventer of Doetinchem). Dan gaat dat stadion maar failliet.
 
Bovenaan