Vitesse Nieuws topic

Deathprod

Active member
Sterkte @delmaestro, dit gun ik je absoluut niet. Ik hoop dat de club op zijn minst een doorstart kan maken.

Voorheen kregen de clubs een kans in de hoofdklasse, was toendertijd het 4e niveau onder de topklasse. Kon er verder niets over vinden in de reglementen op welk niveau er tegenwoordig een mogeljkheid wordt geboden om door te starten.
 

Forza AZ

Well-known member
Voorheen kregen de clubs een kans in de hoofdklasse, was toendertijd het 4e niveau onder de topklasse. Kon er verder niets over vinden in de reglementen op welk niveau er tegenwoordig een mogeljkheid wordt geboden om door te starten.
De laatste clubs die hun licentie verloren (RBC en Haarlem) moesten in de laagste klasse opnieuw beginnen.
 

Deathprod

Active member
De laatste clubs die hun licentie verloren (RBC en Haarlem) moesten in de laagste klasse opnieuw beginnen.
Maar ze kregen in de eerste instantie wel een mogelijkheid. Deze berichten kon ik nog vinden iig.

HFC Haarlem gaat vanaf volgend seizoen mogelijk verder als amateurclub in de hoofdklasse. Het interim-bestuur van de failliete club onderzoekt momenteel de mogelijkheden, schrijft het Haarlems Dagblad vrijdag.
Als RBC failliet gaat, kan de Roosendaalse voetbalclub een doorstart maken in de hoofdklasse. Dat zegt Tonny Dijkhuizen van de amateursectie van de KNVB in Zeist. "Een profclub verliest bij een faillissement de licentie betaald voetbal, maar mag wel doorstarten op het op een na hoogste amateurniveau."
Het failliete SC Veendam gaat proberen als amateurclub een doorstart te maken in de hoofdklasse. Dat hebben de leden en supporters van de club maandag besloten. Veendam wil voor 1 mei een plan van aanpak indienen bij de KNVB.
 

JMD

Well-known member
Bij Haarlem was dat vooral het geval als men zou fuseren met de Koninklijke HFC (dat toen hoofdklasse speelde, wat toen het hoogste amateurniveau was). Dat is nooit echt serieus geworden, temeer omdat Koninklijke HFC dat echt niet wilde.
 

delmaestro

Well-known member
Hahaha. Ik zou eigenlijk mijn nagels eraf moeten vreten van de spanning, maar ik kan echt alleen maar gniffelen. What the fuck gebeurt daar vandaag allemaal joh?
 

Joost

Well-known member
Als de deadline vanmiddag om 16:00 was dan was Vitesse om 15:50 gered. Maar de deadline is middernacht en dus wordt het 23:50.
 

delmaestro

Well-known member
Vooralsnog uitstekend nieuws. Een Nederlandse investeerder is toch op veel vlakken een meerwaarde t.o.v. een buitenlandse investeerder. Voor hoeverre het een clubman is en voor hoeverre een zakenman, dat gaan we op den duur wel zien. Net als hoeveel hij er nou precies in gaat investeren. Maar ik denk dat hiermee de laatste vereisten (de bankrekening en de accountant) relatief snel in orde moeten kunnen komen. En dan volgt volgende week de uitspraak van het beroep tegen intrekken. Ik heb geen idee hoe groot die kans van slagen is, hoe de regels omtrent in beroep gaan met als doel uitstel om van de laatste minnetjes plusjes te maken precies zijn. Wel denk ik dat Vitesse in deze laatste weken heel transparant is geweest, en de lijntjes met de KNVB en de licentiecommissie heel kort heeft gehouden, en dat lijkt me een slimme zet.

Als ze nu zometeen echt alles hebben afgevinkt van wat er moest gebeuren, dan lijkt het me (en dat is slechts een onderbuik gevoel) dat de beslissende partij toch vooral baat zal zien bij het blijven voortbestaan van Vitesse als BVO. Ik ben benieuwd!
 

erka

Well-known member
Goed nieuws @delmaestro! Misschien niet helemaal de manier waarop je zou willen, maar ze lijken gered. En nu hopen dat de club weer een beetje normaal beleid gaat voeren.

En geen leningen van meer dan 10 miljoen euro tegen 15% afsluiten., terwijl je datzelfde bedrag jaarlijks aan transfers nodig hebt om te overleven.
 

delmaestro

Well-known member
En geen leningen van meer dan 10 miljoen euro tegen 15% afsluiten., terwijl je datzelfde bedrag jaarlijks aan transfers nodig hebt om te overleven.
Ja, die blijft vreemd.

Mooi dat zo'n Parry wil instappen. Was hem in Engeland en België ook gelukt. Mooi ook dat hij gedurende het onderzoek alvast een kapitaalinjectie regelt om de financiële huishouding te continueren. Logisch ook dat hij deze gift omzet in een lening mocht de deal klappen. Tot nu toe allemaal te billijken. Maar dat die 10 miljoen dan een jaar later 14,3 miljoen is geworden door een woekerrente laat weer zien hoe smerig sommige details waren. Zo van: klapt de deal, dan pak ik er alsnog een mooie winst uit ten koste van een club die al geen rooie cent meer had. Hemeltergend oliedom beleid van de hoge heren die dat destijds ondertekenden. Echt onbegrijpelijk. Daarnaast ook gewoon een smerige kutstreek van Parry. Dat het maar een hele, hele leerzame les mag zijn...
 

erka

Well-known member
En ik heb ergens gelezen dat Parry dat geld zelf ook weer geleend heeft. Wie weet tegen welk percentage.

Nou ja, hopelijk komt het goed met de club. En dan met een schone lei beginnen in de KKD, geen idiote ambities meer en per direct weg uit het Gelredome.
 

Joost

Well-known member
Uitgaande van een positieve afloop van dit hele verhaal voor Vitesse vind ik wel dat de mechanismen die de KNVB heeft ingebouwd om dit soort durfkapitalisten buiten de deur te houden wel bemoedigend.
 

Deathprod

Active member
Uitgaande van een positieve afloop van dit hele verhaal voor Vitesse vind ik wel dat de mechanismen die de KNVB heeft ingebouwd om dit soort durfkapitalisten buiten de deur te houden wel bemoedigend.
Maar de KNVB moet die overnames wel veel sneller kunnen goed of afkeuren, Bij Den Bosch was het ruim een jaar en bij Vitesse bijna 2 jaar, door dat wachten blijft er veel onzekerheid bij de clubs. Je zou zoiets als KNVB zijnde toch wel in een paar maanden kunnen afhandelen? Desnoods een klein percentage uit de TV-gelden om wat fulltimers aan te stellen bij de licentiecommissie, want ik las dat ze nu maar een paar keer per jaar bij elkaar komen om dat soort zaken te behandelen.
 

Joost

Well-known member
Maar de KNVB moet die overnames wel veel sneller kunnen goed of afkeuren, Bij Den Bosch was het ruim een jaar en bij Vitesse bijna 2 jaar, door dat wachten blijft er veel onzekerheid bij de clubs. Je zou zoiets als KNVB zijnde toch wel in een paar maanden kunnen afhandelen? Desnoods een klein percentage uit de TV-gelden om wat fulltimers aan te stellen bij de licentiecommissie, want ik las dat ze nu maar een paar keer per jaar bij elkaar komen om dat soort zaken te behandelen.
Maar is dat omdat de KNVB traag is of omdat de benodigde gegevens niet werden aangeleverd?
 
Bovenaan