Vitesse Nieuws topic

PES5

Administrator
Forumleiding
Die Franke spoort niet. Alsof ze ineens zo'n overname erdoorheen jassen. Houd je nu eens vanaf het begin aan de regels.
 

Deathprod

Active member
Volgens vd Brom gaat het allemaal goedkomen. Ze hebben nog tot 22 juli. Vitesse won overigens met 2-1 van PAOK.
 

Joost

Well-known member
Die had ik ook gelezen. Laten we hopen dat Vitesse op de korte termijn nu in ieder geval gered is en kan doorgroeien naar een club die het gewoon helemaal zelf kan rooien, want of Franke op de lange termijn nu echt een Messias is betwijfel ik.
 

delmaestro

Well-known member
Deze lui hebben er wat meer werk van gemaakt.

‘Redder van Vitesse’ heeft een verleden vol dubieuze zaken


In basis een uitstekend artikel. Het concept van Follow the Money is natuurlijk altijd: pluizen in het verleden om te zien hoe de grote winsten tot stand kwamen. Daarin komt bijna altijd naar boven dat het er op sommige momenten hard, onfatsoenlijk en/of unfair aan toe ging. Dat is in mijn simpele leken-optiek de orde van de dag in de grote mensen zakenwereld. Het is echter wel allemaal het verleden. Zakenlieden die hier en daar een keer een BV laten ploffen en fundings van holding naar holding sleuren is volgens mij de orde van de dag. Jammer voor het personeel, maar zo doen de grote jongens dat volgens mij. En als ik echt mijn best doe om met oogkleppen op te reageren, kan ik zelfs stellen: dan moeten de overheden er maar voor zorgen dat die mazen in de wet er niet zijn. Zoals gezegd: hard en onfatsoenlijk. Maar echt illegaal?

De grote, relevante vragen zouden volgens mij moeten zijn: is er anno 2024 daadwerkelijk kapitaal? En is dat kapitaal zuiver en ook daadwerkelijk voor dit doel (Vitesse redden) beschikbaar? Franke, danwel zijn Zwitserse bedrijf, hebben daadwerkelijk vermogen in de F1 kunnen steken. Daarnaast zijn ze doorgelicht door een onafhankelijke, door de KNVB aangedragen partij, en die heeft alles beoordeeld en een positief advies afgegeven. Hoeveel waarde kun je daar aan hangen? Ik mag aannemen dat deze conclusie toch wat zwaarder meegenomen wordt?

edit: die partij is Grant Thornton
 
Laatst bewerkt:

delmaestro

Well-known member
Totaal niet neutraal, maar wel leuk om te lezen: het statement van de gezamenlijke supportersgroepen van Vitesse:



Verbijsterd hebben wij het nieuws over het besluit van de licentiecommissie gelezen. Wederom uitstel. Zogenaamd moeten we daar blij mee zijn, want we hebben al zo vaak uitstel gehad. Het feit is echter dat de club in een ijzeren wurggreep blijft van een commissie die blijft eisen en onderzoeken. Hebben de KNVB en de licentiecommissie nou werkelijk niets geleerd van de afgelopen twee jaar en de situatie met Coley Parry en Common Group? Het lijkt er onderhand wel op.

De geschiedenis herhaalt zich. Nog meer onderzoek en nog meer hoepeltjes om doorheen te springen. Men blijft maar zoeken. Het was al lastig om als supporter de situatie te begrijpen, maar nu is er werkelijk geen enkel touw meer aan vast te knopen. Al drie maanden lang is er een onafhankelijke RvC en stichtingsbestuur, nota bene aangesteld als eis van de licentiecommissie zelf, met als bijkomend gevolg dat de club nog verder in een financieel moeras is gestort. Iedereen heeft in de bossen van Zeist netjes gezeten terwijl de club geschoren werd, wat hoog nodig was want Parry en vorige bestuurders hadden de relatie enorm beschadigd. Men heeft pootjes gegeven en elk trucje uitgevoerd wat men maar vroeg. Nu komen deze onafhankelijke mensen met een goede kandidaat, Guus Franke, die het is gelukt om de grootste wens van de licentiecommissie te verwezenlijken, namelijk het uitbannen van Coley Parry. En nog steeds is het niet genoeg. Ook Coley Parry heeft keer op keer geroepen dat stukken waren aangeleverd, accountantsverklaringen, bankgaranties enzovoort. Zijn betrouwbaarheid werd echter in twijfel getrokken want hij kon niet aantonen waar het geld vandaan kwam.

Vitesse en haar bestuurders hebben de afgelopen maanden alles gedaan wat hen gevraagd is om de relatie met de voetbalbond en haar commissies te herstellen. En nu zij een nieuwe investeerder voordragen, die alle documenten van (forensisch) accountants en banken aanlevert, zelf volledig eigenaar is van zijn bedrijven, een Nederlander is én Vitesse-supporter evenals een bekende van ING en BDO, sponsor is in de Formule 1 waar hij ook meermaals is doorgelicht, en nota bene het geld bij een notaris heeft geparkeerd om aan te tonen dat het er echt is, blijft de uitkomst hetzelfde als de afgelopen twee jaar: laat je investeerder maar storten, dan geven wij een licentie en gaan we even op ons gemak verder zoeken of er iets onrechtmatigs te vinden is. Niemand, zelfs de KNVB en licentiecommissie niet, moet toch willen dat Vitesse weer dezelfde constructie aangaat, met alle risico’s van dien?

Wij doen namens iedereen die Vitesse een warm hart toedraagt een dringende oproep aan de betrokken commissieleden: sluit jezelf alsjeblieft met zijn allen op in een hutje op de hei, samen met Guus Franke en de bestuurders van Vitesse. Treedt elkaar tegemoet op basis van vertrouwen in plaats van wantrouwen. Iedere betrokkene is oud en wijs genoeg om te zien dat het niet zo ingewikkeld hoeft te zijn als je samen bereid bent om voor de oplossing te gaan. Het kan niet waar zijn dat een club van 132 jaar oud straks ten onder gaat in een bureaucratisch moeras terwijl de oplossing zó dichtbij is.

Namens de verenigde supportersgroepen en alle Vitesse-supporters,

Crew 81 | GDA | GTKP | Noord 227 | RFA | RFFC | Supportersraad Vitesse | Supportersvereniging Vitesse | Vak 112 | VIVO
 

erka

Well-known member
Hey en daar is Coley Parry weer die niet wil meewerken, volgens de Telegraaf.

Kun je ook een club helemaal opdoeken en dan na pak m beet 2-3 jaar weer opnieuw oprichten en direct proflicentie aanvragen?
 

erka

Well-known member
Als je dat zo leest en ook het artikel van FTM, dan is die Franke zo fout als maar kan.
Hup KNVB!
 

Batigoal

Well-known member
Tsja, dan is het niet zo gek dat hij zo boos was dat de KNVB zorgvuldig de procedure wilde doen. Hij wilde uiteraard niet dat dit allemaal naar boven kwam. Sjongejonge, en van zo'n figuur ben je als club nu afhankelijk of je het nog gaat redden.
 

erka

Well-known member
Tsja, dan is het niet zo gek dat hij zo boos was dat de KNVB zorgvuldig de procedure wilde doen. Hij wilde uiteraard niet dat dit allemaal naar boven kwam. Sjongejonge, en van zo'n figuur ben je als club nu afhankelijk of je het nog gaat redden.

De situatie van Vitesse is financieel zo hopeloos dat gezonde, verstandige investeerders er niet meer op afkomen. Die kijken wel uit. En dan zit je dus opgescheept met dubieuze types zoals Franke.

Het is heel pijnlijk voor de fans maar dit is een onmogelijke situatie zo.
 

Deathprod

Active member
Hey en daar is Coley Parry weer die niet wil meewerken, volgens de Telegraaf.

Kun je ook een club helemaal opdoeken en dan na pak m beet 2-3 jaar weer opnieuw oprichten en direct proflicentie aanvragen?

Je kan volgens mij een doorstart maken bij de top amateurs. En daarna vanuit de 2e Divisie gebruikmaken van de toetredersregeling en een licentie voor de KKD aanvragen. Alleen nog onduidelijk of je kan doorstarten vanuit de 3e of 4e Divisie.

Maasbert zegt 3e Divisie

Tsjalle zegt 4e Divisie
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Je kunt beter een link plaatsen naar het origineel artikel waar goede, betaalde journalisten van FTM en Omroep Gelderland hun verhaal doen in plaats van een link naar een website waarvan de medewerkers voor hongerloontjes dat werk overtikken.
Paywall
 
Bovenaan