Vitesse Nieuws topic

Joost

Well-known member
Je kan volgens mij een doorstart maken bij de top amateurs. En daarna vanuit de 2e Divisie gebruikmaken van de toetredersregeling en een licentie voor de KKD aanvragen. Alleen nog onduidelijk of je kan doorstarten vanuit de 3e of 4e Divisie.
Maasbert citeert een bron die een vermoeden uitspreekt, Tsjalle lijkt wel verstand van zaken te hebben.
Maar het exacte artikel in het reglement die dit mogelijk maakt kan ik niet vinden.

Dit staat er wel in het reglement;

1721372169728.png

Maar dat is op dit moment niet van kracht;

1721372201346.png
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Nou, Vitesse mag de KNVB in elk geval nooit meer verwijten dat ze niet soepel zijn.
 

Bernardo

Well-known member
Hoeveel punten in mindering gaan dit wel niet worden als ze de licentie behouden? Dit kan je toch niet meer verkopen naar andere clubs die wel hun zaakjes op orde hebben.
 

ALenstra

Well-known member
maar Wageningen ging er bv uit om een schuld van 150.000 gulden...
Gaat erom dat je geld hebt. Haarlem en Wageningen hadden geen rooie cent meer. Dan kan je beter een enorme schuld hebben terwijl je nog inkomsten hebt.
 

Deathprod

Active member
Volgens mij zijn er ook voldoende investeerders die de boel in Arnhem over willen nemen. Probleem is geloof ik dat de investeerders zekerheid willen hebben dat Vitesse (snel) een licentie krijgt, die lopen een te groot risico als ze nu zo'n 20 miljoen neer leggen en het wordt afgekeurd. Dan zitten ze met de 15M schuld van Parry. Maar de KNVB wil eerst geld zien voordat ze een licentie verstrekken.
 

Pieros

Active member
Volgens mij zijn er ook voldoende investeerders die de boel in Arnhem over willen nemen. Probleem is geloof ik dat de investeerders zekerheid willen hebben dat Vitesse een (snel) licentie krijgt, die lopen een te groot risico als ze nu zo'n 20 miljoen neer leggen en het wordt afgekeurd. Maar de KNVB wil eerst geld zien voordat ze een licentie verstrekken.
Dus krijg je interessante situatie. De investeerders willen zekerheid van een (snelle) licentie, de KNVB wil eerst zekerheid van een betrouwbare en snelle investeerder. Als leek lijkt me dat dat juist tijd kost en niet snel en zorgvuldig kan gaan.

En de overige clubs enz. willen zekerheid of en zoja, hoe Vitesse mee gaat doen in de KKD.
 

Deathprod

Active member
Is het in de afgelopen 30/40 jaar wel eens voorgekomen dat een club uit het profvoetbal is verdwenen omdat ze geen licentie kregen? Volgens mij is dat toch alleen door faillissementen gebeurd? Het zijn volgens mij meer dreigementen van de KNVB om een beetje druk op de ketel te houden.
Volgens mij kon ADO een paar jaar terug ook starten zonder sluitende begroting, die werd toen pas ergens in oktober ingeleverd.
 
Bovenaan