VI - Het blad

JMD

Well-known member
Ook wel slim van ze: de spelersportretten zijn vereenvoudigd. De informatie omtrent vorige clubs hebben ze laten vallen. Daarin wemelde het vaak van de - overigens begrijpelijke - fouten met vergeten amateurclubs of BVO's uit de jeugdjaren of fout gespelde namen van amateurverenigingen.

Nu pakken ze gewoon het paspoort vanaf het moment dat de speler echt begon bij de A-selectie van een BVO of debuteerde.

Klopt. Aan de andere kant was het ook leuk om te zien dat een betaaldvoetbalspeler van de amateurploeg uit jouw dorp kwam.
 

JMD

Well-known member
Ja, maar dat vind ik nou juist een groot gemis. Vind het altijd interessant om te zien welk traject spelers hebben afgelegd. En zo ingewikkeld kan het nou toch ook niet zijn om die info te achterhalen. net als de gespeelde wedstrijden en doelpunten in de topklasse.

Een speler als Hielke Penterman die al bijna een complete carri?re achter de rug heeft, heeft nu dus een compleet blanco portretje. Alsof ie deze zomer voor het eerst tegen een bal aan trapt.

En waar leg je de grens? Achilles in de TK staat er niet, een jaar later Achilles in de JL en alles wordt vermeld.

Wordt sowieso lastig komend jaar als de 2e divisie komt. Ben benieuwd hoe de VI dat gaat oplossen.
 

Unregistere

Well-known member
Ben het met jullie eens hoor. Maar ik geloof niet dat ze daar echt de tijd voor willen nemen omdat op een gedegen wijze uit te zoeken en dan kun je het beter achterwege laten dan het halfbakken te vermelden, wat mij betreft. Dan vind ik het namelijk eerder storend dan dat het iets toevoegt.

Maar het zou inderdaad prima te achterhalen moeten zijn. ELF kan bij alle topklassers een top 5 van de spelers met de meeste speelminuten noemen. Deels hebben ze die info ontvangen, maar als het moet rekenen ze dat zelf uit. Het is dus maar net wat de redactie er voor wil doen.

De landelijke divisie gaan ze denk ik negeren. Alleen een competitieprogramma plaatsen.
 

de waan

Well-known member
Dat ze gespeelde wedstrijden/doelpunten in de topklasse niet meenemen kan nog wel begrijpen. De clubs waar spelers hebben gespeeld voor het debuut in het betaald voetbal hoort er gewoon bij als je zo uitgebreid wilt zijn als VI.
 

SanMark.

Well-known member
Ja, maar dat vind ik nou juist een groot gemis. Vind het altijd interessant om te zien welk traject spelers hebben afgelegd. En zo ingewikkeld kan het nou toch ook niet zijn om die info te achterhalen. net als de gespeelde wedstrijden en doelpunten in de topklasse.

Een speler als Hielke Penterman die al bijna een complete carri?re achter de rug heeft, heeft nu dus een compleet blanco portretje. Alsof ie deze zomer voor het eerst tegen een bal aan trapt.

Klopt dat vind ik ook zonde. Daarnaast heb je nu 9 pagina's over Feyenoord in de seizoen gids staan. (Toevallig de eerste die ik geteld heb) Dat is veel te veel.
Dat had met 3 a 4 pagina's wel verteld kunnen worden . Er staat nu veel te veel non informatie in. Dat nodigt niet uit om er even snel doorheen te bladeren als je wat snel wil opzoeken.
 

de waan

Well-known member
En dan zijn we weer aanbeland bij de Godwin van de seizoensgidsendiscussie. Als de Kicker weet te vermelden dat pak 'm beet Mike van Duinen heeft gespeeld bij Die Haghe en Oliveo dan moet VI dat soort informatie toch ook wel correct kunnen verzamelen.
 

Unregistere

Well-known member
En dan zijn we weer aanbeland bij de Godwin van de seizoensgidsendiscussie. Als de Kicker weet te vermelden dat pak 'm beet Mike van Duinen heeft gespeeld bij Die Haghe en Oliveo dan moet VI dat soort informatie toch ook wel correct kunnen verzamelen.

Ja. Eens. 100%. Maar ze hebben er geen zin in of geen tijd voor, lijkt het. Ik denk dat elke perschef van een BVO dit echter voor ze zou kunnen achterhalen, dus ze hoeven het niet eens zelf te doen.
 

SanMark.

Well-known member
En dan zijn we weer aanbeland bij de Godwin van de seizoensgidsendiscussie. Als de Kicker weet te vermelden dat pak 'm beet Mike van Duinen heeft gespeeld bij Die Haghe en Oliveo dan moet VI dat soort informatie toch ook wel correct kunnen verzamelen.

En als je eens begint met een gedegen onderzoek naar de spelers, is het de jaren erop gewoon aanvulling wat betreft nieuwe spelers want die oude heb je allemaal al juist in de database staan.

Die Harry Hamer heeft jarenlang kwis na kwis gewonnen maar deze info up to date houden zit er niet in.
 

JMD

Well-known member
Ja. Eens. 100%. Maar ze hebben er geen zin in of geen tijd voor, lijkt het. Ik denk dat elke perschef van een BVO dit echter voor ze zou kunnen achterhalen, dus ze hoeven het niet eens zelf te doen.

Precies. En elke speler kan zo aangeven aan een verslaggever (of de perschef) waar hij begonnen is.
 

JMD

Well-known member
Klopt dat vind ik ook zonde. Daarnaast heb je nu 9 pagina's over Feyenoord in de seizoen gids staan. (Toevallig de eerste die ik geteld heb) Dat is veel te veel.
Dat had met 3 a 4 pagina's wel verteld kunnen worden . Er staat nu veel te veel non informatie in. Dat nodigt niet uit om er even snel doorheen te bladeren als je wat snel wil opzoeken.

Ik vind die 9 pagina's per club wel leuk, maar soms staat er jaar na jaar hetzelfde in op die 'extra pagina's'. Is ook logisch: Willy vd Kuijlen zal altijd Mister PSV blijven, het grootste succes van Feyenoord blijft altijd de EC1-winst van 1970, Twente zal altijd herinnere dworden om de titel van 2010, bij AJax ligt de keuze er tussen 1972 en 1995, toen ze alles wonnen. Dat soort info verandert toch niet, dus blijft die info hetzelfde. Idem over de stadions. DUs 1x is dat wel leuk, maar daarna wordt het elk jaar hetzelfde en is het idd overdreven veel.
 
Laatst bewerkt:

SanMark.

Well-known member
Ik vind die 9 pagina's per club wel leuk, maar soms staat er jaar na jaar hetzelfde in op die 'extra pagina's'. Is ook logisch: Willy vd Kuijlen zal altijd Mister PSV blijven, het grootste succes van Feyenoord blijft altijd de EC1-winst van 1990, Twente zal altijd herinnere dworden om de titel van 2010, bij AJax ligt de keuze er tussen 1972 en 1995, toen ze alles wonnen. Dat soort info verandert toch niet, dus blijft die info hetzelfde. Idem over de stadions. DUs 1x is dat wel leuk, maar daarna wordt het elk jaar hetzelfde en is het idd overdreven veel.
:wtf:
 

Unregistere

Well-known member
En als je eens begint met een gedegen onderzoek naar de spelers, is het de jaren erop gewoon aanvulling wat betreft nieuwe spelers want die oude heb je allemaal al juist in de database staan.

Die Harry Hamer heeft jarenlang kwis na kwis gewonnen maar deze info up to date houden zit er niet in.

Harry heeft een andere functie, die hoeft dit ook niet te doen. Is meer iets voor de databaseredactie. Ik zou het door Pietertje Zwart laten doen.
 

Batigoal

Well-known member
De VI raffelt sowieso steeds meer af. Ook in het blad is weinig meer te vinden qua statistieken, er staat dan een verwijzing naar de site. Die vervolgens weer niet volledig is, dus dat schiet niet echt op.

Ik ben het wat dat betreft wel met Derksen eens dat ze te veel nadruk leggen op mooie foto's en sensationele stukjes. Wel positief is dat ze zo nu en dan proberen een aparter verhaal te brengen.
 

JMD

Well-known member
De lange verhalen zijn meer dan uitstekend.

Klopt. Daar hebben ze echt een goede stap in gemaakt. Maar die statistiek vind ik ook altijd zo leuk. Gewoon een uurtje uitslagen lezen, spelersnamen tegenkomen dat je denkt: 'speelt die daar tegenwoordig', op internet zoek je dat toch even wat minder snel allemaal op. Daarbij is idd de internetsite van de VI dramatisch.
 

de waan

Well-known member
Ik vind de kwaliteit erg wisselend. Inderdaad veel meer betere verhalen, maar ook nog steeds een heleboel van de flinterdunne lulstukjes. Deze week en ach en wee verhaal over de Eredivisie, waarbij allerlei onbeduidende spelers om het hardst mogen roepen hoe geweldig de Championship en de 2. Liga wel niet is. En dat wordt allemaal nog weer eens onderbouwd met wat discutabele statistieken. Daarnaaat een tenenkrommend vooringenomen stuk over kunstgras van chef-flauwekulstukjes Iwan van Duren.
 

ALenstra

Well-known member
Ik mis in de seizoengids altijd de eeuwige ranglijst van de eerste divisie/jupiler league.
 
Bovenaan