VI - Het blad

ALenstra

Well-known member
FourFourTwo seizoengids is ook uit. Zoals gewoonlijk een bijlage in een regulier nummer. Gegevens schijnen niet altijd up to date te zijn.
 

Unregistere

Well-known member
@rokkiejager is op Twitter aan het discussi?ren met een redacteur van VI en zegt dat ze het format van Der Kicker moeten gebruiken.

En dat ie dat ook al eens tegen Derksen heeft gezegd. :D

Hahaha, mooi. Wie is de ongelukkige redacteur die hier in eerste instantie ongetwijfeld nietsvermoedend op heeft gereageerd?
 

Unregistere

Well-known member
Haha, een lid van de jongere garde. Heb met hem te doen. Dit was meer een klusje geweest voor een ervaren redacteur.
 

JMD

Well-known member
Jaja, hij is gekocht. Vanavond even op en neer naar Schiphol, daar de Sonderheft gekocht. Voor mij een jubileumeditie, het is de 25e keer dat ik dat ding gekocht heb. :) Zie foto.

SAM_1859.jpg
 

JMD

Well-known member
Zit de Seizoensspecial te lezen van VI en moet zeggen dat de 'kalender' die toegevoegd is een verbetering is. Alleen zou ik hem persoonlijk echt per week hebben ingericht, nu staat het gesorteerd op competitie per maand.
 

JMD

Well-known member
Overigens haal ik er zo (zonder op te zoeken) al een aantal fouten uit de erelijst van PSV:
zo ontbreekt de verloren bekerfinale van 2013, hebben we in 2012 zowel de JCS verloren als gewonnen.
Verder laten ze Ajax in 2010 zowel de bekerfinale winnen als verliezen, en mist de jcs-winst van 2013

SNap niet dat je dat niet even dubbelcheckt.
 

de waan

Well-known member
Ik zag hem in de winkel alleen verpakt in plastic liggen. Commercieel niet zo handig lijkt me, want heb ik hem laten liggen.

Is het weer alleen maar cijfertjes of staat er ook nog wat duiding in?
 

JMD

Well-known member
Ik zag hem in de winkel alleen verpakt in plastic liggen. Commercieel niet zo handig lijkt me, want heb ik hem laten liggen.

Is het weer alleen maar cijfertjes of staat er ook nog wat duiding in?
Het gaat wat dat betreft vooruit. Per club een klein stukje duiding (lijkt wel een beetje op de jaren 1993-1996, toen de seizoensgids ook per club een kleine analyse had), en ook per club wat mooie foto's over de beste speler ooit, het grootste succes ooit etc.

Het is nog steeds lang niet zo goed als de Kicker, maar ze maken stappen. Die fouten is gewoon slordig, maar dat blijft typisch iets voor de VI.
 

de waan

Well-known member
Oke, dank je. Stom is dat ik pas geleden nog heb overwogen om een jaarabonnement te nemen voor een mooie kortingsprijs. Nu ben ik natuurlijk te laat, in ieder geval voor de seizoensgids.
 

JMD

Well-known member
Ene simpel mailtje aan Ronald had de VI-redactie een hoop fouten bespaard.

Ronald was een drammer, maar had natuurlijk wel gelijk in deze. Het aantal statistische fouten in de VI-seizoensgids is groot, en de laksheid bij de VI (anders kan je het niet noemen, als je jaar na jaar seizoensgidsen vol fouten maakt) om daar iets aan te doen storend.
 

Joost

Well-known member
Oke, dank je. Stom is dat ik pas geleden nog heb overwogen om een jaarabonnement te nemen voor een mooie kortingsprijs. Nu ben ik natuurlijk te laat, in ieder geval voor de seizoensgids.

Ik werd maandag gebeld; een heel jaar voor 64 euro en dan kreeg ik de seizoensgids er gratis bij.

Dit had ik al dus uiteindelijk gekozen voor een half jaar voor 34 euro.
 

Joost

Well-known member
Het gaat wat dat betreft vooruit. Per club een klein stukje duiding (lijkt wel een beetje op de jaren 1993-1996, toen de seizoensgids ook per club een kleine analyse had), en ook per club wat mooie foto's over de beste speler ooit, het grootste succes ooit etc.

Het is nog steeds lang niet zo goed als de Kicker, maar ze maken stappen. Die fouten is gewoon slordig, maar dat blijft typisch iets voor de VI.

Die duiding is natuurlijk ook een beetje onzinnig. Op moment van drukken heeft haast geen enkele club zijn selectie compleet.
 

Unregistere

Well-known member
Ook wel slim van ze: de spelersportretten zijn vereenvoudigd. De informatie omtrent vorige clubs hebben ze laten vallen. Daarin wemelde het vaak van de - overigens begrijpelijke - fouten met vergeten amateurclubs of BVO's uit de jeugdjaren of fout gespelde namen van amateurverenigingen.

Nu pakken ze gewoon het paspoort vanaf het moment dat de speler echt begon bij de A-selectie van een BVO of debuteerde.
 

de waan

Well-known member
Ja, maar dat vind ik nou juist een groot gemis. Vind het altijd interessant om te zien welk traject spelers hebben afgelegd. En zo ingewikkeld kan het nou toch ook niet zijn om die info te achterhalen. net als de gespeelde wedstrijden en doelpunten in de topklasse.

Een speler als Hielke Penterman die al bijna een complete carri?re achter de rug heeft, heeft nu dus een compleet blanco portretje. Alsof ie deze zomer voor het eerst tegen een bal aan trapt.

Ik zag trouwens bij Achilles'29 al bij een eerste blik twee fouten: Brian Boogers wordt consequent Bogers genoemd en als grootste overwinning is een 3-0 genoteerd, terwijl ze vorig seizoen met 4-0 wonnen bij RKC.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan