Vakantie en uitstapjes in eigen land!

Status
Niet open voor verdere reacties.

de waan

Well-known member
Hoe betalen mensen eigenlijk een dagje Efteling?

Als we met ons gezinnetje met twee kinderen zouden gaan kost ons dat al snel tussen de 200 en 250 euro. Daar kun je verdomd leuke andere dingen mee doen.
 

DeftonesJP

New member
Bonnen sparen, pa doet inkopen bij de juiste partijen, over het hek klimmen, opa en oma worden overgehaald door de kleinkids, etc.
 

Keyser S?ze

New member
Mevrouw Keyser was met de Kerst een voorjaarsvakantie aan het plannen en kwam uit bij Dalfsen......

Ik heb haar daar listig vanaf weten te brengen. Dan nog liever Drenthe.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Bonnen sparen ja. Verder zijn kinderen beneden een bepaalde leeftijd nog gratis. Verder kun je je geld inderdaad maar een keer uitgeven, maar voor de kinderen is zo'n Efteling uitje prachtig. Mijn ouders betalen de accommodatie en toegang en als kinderen betalen we het eten en drinken. Dat laatste kun je uiteraard zo goedkoop of duur maken als je zelf wil.
 
Laatst bewerkt:

Fabian

Active member
Hoe betalen mensen eigenlijk een dagje Efteling?

Als we met ons gezinnetje met twee kinderen zouden gaan kost ons dat al snel tussen de 200 en 250 euro. Daar kun je verdomd leuke andere dingen mee doen.

Het is verdomd duur ja. Ik ben een anderjaar terug met mijn nichtje (voor de bijdehanterikken zoals Keyser S?ze: het dochtertje van mijn zus) geweest, inclusief kortingsbonnen, en nog vond ik het een rib uit mijn lijf.

Maar met twee personen valt het nog te overzien. Wel goed dat ik zelf boterhammen had meegenomen, want het is me een partij duur op het park zelf ook. En als het eten dan ook nog eens geweldig zou zijn...

Maar het geldt ook al voor bijvoorbeeld de dierentuin hoor. Die prijzen worden met het jaar ook hoger.
 

De Wolf

Well-known member
Hoe betalen mensen eigenlijk een dagje Efteling?

Als we met ons gezinnetje met twee kinderen zouden gaan kost ons dat al snel tussen de 200 en 250 euro. Daar kun je verdomd leuke andere dingen mee doen.

Zelfde is een dagje Dolfinarium en Keukenhof. Een flinke entree en als je wat wil eten of drinken vragen ze ook woekerprijzen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Eten en drinken kun je wat Fabian al aangeeft flink beperken. Je kunt gewoon boterhammen smeren en pakjes drinken meenemen. Goedkoop zal het niet worden, maar van alles in het leven kost geld.
 

Mario

Well-known member
En het meeste eten dat ze aanbieden bestaat vaak ook nog uit patat met snacks. Een dagje uit kan soms behoorlijk in de papieren lopen. De kleine is nu nog vaak gratis, maar straks ook niet meer. Vaak moet je wel even op zoek naar aanbiedingen via Appie of Groupon.

Voor Blijdorp willen we wel een jaarkaart gaan nemen.
 

de waan

Well-known member
Zelfde is een dagje Dolfinarium en Keukenhof. Een flinke entree en als je wat wil eten of drinken vragen ze ook woekerprijzen.

Dolfinarium staat ook op de 'zwarte lijst' inderdaad. Waanzinnige prijzen.

Voor de Keukenhof voel ik me zelf nog een jaar of veertig te jong en/of niet Japans genoeg.
 

Fabian

Active member
De laatste keer Dolfinarium was geloof ik 20 jaar terug voor mij. Ik kan me vooral herinneren dat het helemaal niet groot was. Ik was er zo uitgekeken.

De dolfijnenshow was inclusief levend beeld van Jochem van Gelder. Dat vond ik al heel jammer.
 

fr-keff

Active member
Bonnen sparen ja. Verder zijn kinderen beneden een bepaalde leeftijd nog gratis. Verder kun je je geld inderdaad maar een keer uitgeven, maar voor de kinderen is zo'n Efteling uitje prachtig. Mijn ouders betalen de accommodatie en toegang en als kinderen betalen we het eten en drinken. Dat laatste kun je uiteraard zo goedkoop of duur maken als je zelf wil.

Volgens mij is dat maar tm 2 jaar. Een kind van 3 betaald ook gewoon de 36,50 entree kosten. De juiste acties zoeken inderdaad. De Duitse versie van Groupon bijvoorbeeld. Zo had ik vorige winter kaarten voor 19 per stuk en in de zomer 26.
 

Mario

Well-known member
Dolfinarium is schrikbarend duur, maar als je kleine kinderen hebt ontkom je er niet aan. Het is inmiddels iets groter, maar ook niet super groot.
 

fr-keff

Active member
Dolfinarium is schrikbarend duur, maar als je kleine kinderen hebt ontkom je er niet aan.

In groep 8 zijn we daar geweest was dicht bij het kamp waar we sliepen. Het enige wat ik mij voor de geest kan halen is de kapotte frisdrankmachine waar iedereen maar geld in bleef gooien maar je kon niks kopen. Iedereen vergat wel het knopje geld terug te drukken. Kleine €30 euro hadden wij eruit gehaald op die manier. :D Dat zegt mij nog altijd genoeg over het park om het een tweede kans te geven voor zoveel geld. Mocht er ooit een leuke aanbieding komen durf ik het wel aan.
 

Fabian

Active member
Dolfinarium is schrikbarend duur, maar als je kleine kinderen hebt ontkom je er niet aan. Het is inmiddels iets groter, maar ook niet super groot.

Mijn nichtje is nog nooit naar de Dolfinarium geweest. Dus dat valt wel mee denk ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan