Vakantie en uitstapjes in eigen land!

Status
Niet open voor verdere reacties.

erka

Well-known member
In het noorden heb je maar een beperkt aantal historische steden. De rest is over het algemeen vrij troosteloos. Emmen is ook niks hoor, zou ik niet aanraden.
Klinkt misschien gek uit mijn mond maar qua historisch karakter is Leeuwarden de mooiste stad van het noorden. Meer nog dan Groningen. Alleen het is er wel een beetje stil op straat.

Van de wat kleinere steden die je per spoor kunt bereiken is Sneek ook prachtig, Harlingen vind ik ook erg fraai. Franeker ken ik niet zo goed. Hindeloopen is heel erg klein en Stavoren nog veel kleiner. Workum is ook niet zo spectaculair. In Groningen is Appingedam een heel fraai oud stadje, dat is een goed bewaard geheim en dat blijft nog jaren zo wat mij betreft.

Plaatsen als Heerenveen, Emmen, Assen, Hoogeveen, Veendam, Winschoten, Hoogezand, Delfzijl en zelfs Coevorden: niks aan.

Als je een stukje met de bus wil reizen zijn Bolsward en Dokkum ook wel de moeite waard.

Daarnaast heb je nog de vesting Bourtange, die bijzonder spectaculair is, maar een flink eind reizen is (eigenlijk niet te doen zonder auto).
 
Laatst bewerkt:

Mario

Well-known member
Begin jaren 90 in Assen verbleven ivm militaire dienst. Na 21:00 was het er altijd uitgestorven. Tijdens die ene TT week, waren we toevallig genoeg op oefening.

2 jaar geleden in Bourtagne geweest, dat was wel geinig. Maar daar hebben ze geen trein.
 
?

?uti

Guest
In het noorden heb je maar een beperkt aantal historische steden. De rest is over het algemeen vrij troosteloos. Emmen is ook niks hoor, zou ik niet aanraden.
Klinkt misschien gek uit mijn mond maar qua historisch karakter is Leeuwarden de mooiste stad van het noorden. Meer nog dan Groningen. Alleen het is er wel een beetje stil op straat.

Van de wat kleinere steden die je per spoor kunt bereiken is Sneek ook prachtig, Harlingen vind ik ook erg fraai. Franeker ken ik niet zo goed. Hindeloopen is heel erg klein en Stavoren nog veel kleiner. Workum is ook niet zo spectaculair. In Groningen is Appingedam een heel fraai oud stadje, dat is een goed bewaard geheim en dat blijft nog jaren zo wat mij betreft.

Plaatsen als Heerenveen, Emmen, Assen, Hoogeveen, Veendam, Winschoten, Hoogezand, Delfzijl en zelfs Coevorden: niks aan.

Als je een stukje met de bus wil reizen zijn Bolsward en Dokkum ook wel de moeite waard.

Daarnaast heb je nog de vesting Bourtange, die bijzonder spectaculair is, maar een flink eind reizen is (eigenlijk niet te doen zonder auto).


Ik vind Groningen juist mooier dan Leeuwarden. Het is ook maar net waar je voor gaat. Maar beide inderdaad de mooiste steden van het Noorden, gevolgd door Sneek.
Harlingen is inderdaad ook fraai, maar niet van het formaat dat je er een middagje zoet bent. Hetzelfde geldt voor Bolsward en Dokkum.

Franeker is niet heel bijzonder, het is klein en met een uurtje heb je het hele centrum wel bekeken.
 

De Wolf

Well-known member
Leeuwarden heeft van die lelijke winkelpuien die de boel daar verzieken. Als je een Friese stad wil opnoemen waar ze de boel hebben verziekt dan is het Leeuwarden wel. Zelfs Sneek kan daar niet aan tippen (goede tweede)

De rest ben je wel binnen een uur uitgekeken.
 

Makanaky

Well-known member
Plaatsen als Heerenveen, Emmen, Assen, Hoogeveen, Veendam, Winschoten, Hoogezand, Delfzijl en zelfs Coevorden: niks aan.

Nieuwe Raadhuisplein / renovatie stadsvloer al gezien? Nieuwe dierentuin op de es schiet ook al op. Historisch is het zeker niet maar wat wil je ook in dit land van turfstokers. Emmen staat bekend om zn luchtfietserij maar dit lijkt gelukkig wel ergens op. Zo, en nu ben ik klaar met pluggen van mijn geboortedorp.
 
?

?uti

Guest
Nieuwe Raadhuisplein / renovatie stadsvloer al gezien? Nieuwe dierentuin op de es schiet ook al op. Historisch is het zeker niet maar wat wil je ook in dit land van turfstokers. Emmen staat bekend om zn luchtfietserij maar dit lijkt gelukkig wel ergens op. Zo, en nu ben ik klaar met pluggen van mijn geboortedorp.

Die nieuwe dierentuin wordt best aardig. Ik vind hem wel wat klein.
 

Makanaky

Well-known member
Žuti;99782 zei:
Die nieuwe dierentuin wordt best aardig. Ik vind hem wel wat klein.

De huidige is ook niet echt groot te noemen. Daarbij zal 't in het begin ook nog niet volledig zijn geopend. Veel dieren moeten eerst een aantal maanden wennen aan hun nieuwe omgeving.

B82972230Z.1_20150630110223_000%2BGPQKAIPG.2.jpg


Navel van de wereld joh! ;-)
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Ik zeg niet dat er niks te beleven valt want de dierentuin was/wordt heel aardig. Dat plein vind ik knap gedaan, maar reken er maar op dat er over een paar jaar niks meer te beleven valt en het niet meer goed onderhouden wordt. Dat gebeurt altijd met dit soort pleinen. Soort prestigeobject.

Maar als stad als totaal vind ik Emmen niks.

De natuur eromheen is wel mooi hoor. De hunebedden, tot in de woonwijken, en de Hondsrug. Emmerdennen, Noordbargerbos. Maar vooral Bargerveen. Dat is een van de mooiste natuurgebieden van Nederland. Alleen kom daar maar ns met de trein.
 

Makanaky

Well-known member
Ik ben het helemaal met je eens hoor, 't is ook gewoon een dorp (de Emmenaar heeft het nooit over stad). Vergeet het Valther- en Exlo?rbos trouwens niet, of het Slenerzand, al zal dat nu wel bij Coever'n horen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Dokkum kun je makkelijk een middag vertoeven. Pak je Bonifatius even mee en klaar is Keff.
 

Mario

Well-known member
Een vriendin van ons heeft meegewerkt aan het ontwerp van de nieuwe dierentuin. Emmen zelf vind ik niet zo bijzonder. Drenthe is vooral interessant vanwege de natuur.
 

Joost

Well-known member
Ik heb voorafgaand aan een wedstrijd van FC Emmen ooit een door het centrum gelopen maar daar was maar heel weinig te beleven. Net als Heerenveen een dorp met een centrumfunctie.

Net ten noorden van het centrum aan de vaart is wel een mooi stukje Heerenveen te vinden, maar daar ben je in een paar minuten wel doorheen.
 

erka

Well-known member
Provincie maakt niet uit, zolang het maar in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht, Overijssel of Gelderland is.

ok, Hardenberg, Winterswijk of Den Helder dus. Dagje Texel Keff. Dat is wel leuk, met de trein naar Den Helder, boot naar Texel, fiets huren, beetje rondfietsen en dan weer terug.
 

fr-keff

Active member
Provincie maakt niet uit, zolang het maar in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht, Overijssel of Gelderland is.

Haha nee hoor. Ik dacht trouwens dat Emmen verder zou liggen maar na een blik in de reisplanner is het ook net als Groningen maar 2,5 uur.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan