Toch weer matige ronde met maar 1 gelijkspel en 1 winstpartij. Hopelijk pakken Feyenoord en AZ tegen de mindere broeders veel punten want PSV pakt alleen thuis tegen Rostov nog punten en anders zijn we wederom geheel afhankelijk van de successen van Ajax.
Over de laatste 5 jaar scoort Ajax qua punten nog altijd het meest van alle Nederlandse ploegen.Wederom? Wanneer heeft Ajax voor het laatst goed gescoord?
Dat betekend niet dat het goed is. Overigens hebben de meeste ploegen niet alle 5 de jaren Europees gespeeld.Over de laatste 5 jaar scoort Ajax qua punten nog altijd het meest van alle Nederlandse ploegen.
Sorry ik zag alleen een stofzuiger.Knipoog nog steeds niet duidelijk genoeg? Of hap je gewoon heel graag?
Het maakt ook zeker de prestaties van Ajax niet goed. Maar het geeft wel een bepaalde afhankelijkheid aan, want schijnbaar hebben we als Nederland niks beters wat in Europa speelt. Dat de meeste ploegen niet alle 5 de jaren Europees gespeeld hebben is natuurlijk een feit, maar aan de andere kant zijn die ploegen er zelf verantwoordelijk voor dat ze zich niet via de Nederlandse competitie hebben kunnen kwalificeren, zoals een Feyenoord in het seizoen 14/15.Dat betekend niet dat het goed is. Overigens hebben de meeste ploegen niet alle 5 de jaren Europees gespeeld.
Klopt, maar 't gaat me er meer om dat Ajax dus 5 seizoenen heeft om de meeste punten te halen en de anderen minder. Die vergelijking gaat dus mank, qua afhankelijkheid van Ajax voor de Nederlandse punten.Het maakt ook zeker de prestaties van Ajax niet goed. Maar het geeft wel een bepaalde afhankelijkheid aan, want schijnbaar hebben we als Nederland niks beters wat in Europa speelt. Dat de meeste ploegen niet alle 5 de jaren Europees gespeeld hebben is natuurlijk een feit, maar aan de andere kant zijn die ploegen er zelf verantwoordelijk voor dat ze zich niet via de Nederlandse competitie hebben kunnen kwalificeren, zoals een Feyenoord in het seizoen 14/15.
Dat vind ik niet. Die andere clubs hebben ook 5 seizoenen de tijd gehad, alleen kwamen zij al niet over de horde van het kwalificeren voor Europees voetbal heen. Dat is al een afhankelijkheid, want los van Ajax en PSV is schijnbaar geen enkele andere ploeg in staat om zich 5 jaar op een rij de kwalificeren. De andere clubs hebben net zo veel kansen gehad, om mee te doen.Klopt, maar 't gaat me er meer om dat Ajax dus 5 seizoenen heeft om de meeste punten te halen en de anderen minder. Die vergelijking gaat dus mank, qua afhankelijkheid van Ajax voor de Nederlandse punten.
Trouwens Ajax en PSV hadden beter kunnen presteren de afgelopen jaren. Verliezen tegen Molde en Loedogoretz schiet ook niet op.
Het moet wel heel gek lopen, willen we niet de beste score van de laatste vijf jaar behalen. Goede basis om op voort te borduren.
Van Feyenoord kun je niet verwachten dat ze veel meer punten hadden gepakt dan dat ze nu gedaan hebben na 4 wedstrijden. In deze poule zou uitschakeling niet zo vreemd zijn. PSV valt ook niet echt tegen, want van Atletico en Bayern kun je verliezen. Alleen uit bij Rostov hadden we wellicht op meer mogen hopen. Maar in Rusland is een gelijkspel ook niet zo'n hele vreemde uitslag. Vooral AZ is heel teleurstellend. In 3 wedstrijden tegen Maccabi en die Ieren moet je meer punten halen dan die schamele 2 die er nu staan.De prestaties zijn goed maar meer dan dat ook niet. Ajax pakt veel punten maar PSV en AZ vallen zwaar tegen. En van Feyenoord moet ik het ook nog zien. Best mogelijk dat Ajax als enige aktief is na de winterstop.