UEFA-ranking

ALenstra

Well-known member
Bij een worldleague zullen clubs geen andere competities spelen en zullen spelers ook niet voor alle interlands vrijgegeven worden. Verder zal het speelplan dusdanig aangepast worden. Probleem ook weer opgelost.
 

Batigoal

Well-known member
En de selecties van de grote clubs worden ook steeds groter, waardoor het gemakkelijker wordt als wedstrijden dichter op elkaar worden gepland.
 

Friesland

Well-known member
Ja, oke. Maar dan alsnog. Denken ze nou echt dat de UEFA het erg zou vinden als de competities van NL, Rusland, Belgi? e.d. ook duels gaan plannen op een CL-avond?? Lijkt me niet, de CL is een veel sterker merk dan die competities. Alleen de PL en La Liga is misschien bijna net zo sterk, maar die profiteren juist van de aanpassingen, dus zullen niet gaan plannen op die avonden. En voor bv de NL deelnemer, als die zou moeten spelen in de eredivisie op een CL-avond gaan ze echt CL spelen. Verder zullen er ook minder toeschouwers naar die nationale competities komen op die avonden, dus hebben de bonden uiteindelijk hun eigen clubs er mee.

Vandaar dat ik dit geen sterk dreigement vind.

Vraag me sowieso af hoe zoiets beslist wordt, heeft elk land 1 stem in de aanpassingen?

Qua competitiewedstrijden zal het alleen gaan om inhaalwedstrijden. Zo moest ADO - Vitesse een paar jaar geleden om 15:30 gespeeld worden, omdat er een vroege Europese wedstrijd was op dezelfde avond.

Volledige competitierondes is lastig aangezien er ook clubs betrokken zijn in de UEFA competities. Wat ze wel zouden kunnen doen is een gezamenlijke bekercompetitie, voor clubs die niet aan de groepsfase meedoen, tegenover de CL zetten.
 

Forza AZ

Well-known member
Wat ze wel zouden kunnen doen is een gezamenlijke bekercompetitie, voor clubs die niet aan de groepsfase meedoen, tegenover de CL zetten.
Dat mag volgens mij nu ook al. Aangezien het alleen gaat om wedstrijden uit de hoogste divisies die niet tegelijk met de CL/EL mogen worden gespeeld.
 

JMD

Well-known member
Qua competitiewedstrijden zal het alleen gaan om inhaalwedstrijden. Zo moest ADO - Vitesse een paar jaar geleden om 15:30 gespeeld worden, omdat er een vroege Europese wedstrijd was op dezelfde avond.

Volledige competitierondes is lastig aangezien er ook clubs betrokken zijn in de UEFA competities. Wat ze wel zouden kunnen doen is een gezamenlijke bekercompetitie, voor clubs die niet aan de groepsfase meedoen, tegenover de CL zetten.
Ik lees toch echt in de artikelen dat ze competitierondes gaan plannen op CL-avonden. Maar daar snijden de nationale competities zichzelf volgens mij vooral mee in de vingers. De CL-ploeg kan niet spelen (en moet later dus inhalen), midweekse duels trekken sowieso al iets minder toeschouwers (en je ruilt nu een weekendronde om met een midweekse) en dan is het nog (misschien) zo dat mensen liever CL kijken dan op de tribune zitten, alhoewel dat laatste natuurlijk lastig te bewijzen/weerleggen is.
 

Forza AZ

Well-known member
Punten 13-15 september:

Basel (0,200)
Dinamo Zagreb (0,000)
PSV (0,000)

Slovan Liberec (0,200)
Viktoria Plzen (0,200)
Sparta Praha (0,000)
Young Boys (0,000)
Z?rich (0,000)
Olympiakos (0,400)
Panathinaikos (0,000)
PAOK (0,200)
Feyenoord (0,400)
AZ (0,200)
Ajax (0,400)
Astra Giurgiu (0,000)
Steaua Bukarest (0,000)
Austria Wien (0,500)
Rapid Wien (0,500)
Salzburg (0,000)

11.Tsjechi? 30,175 (+5,112) 3/5 26
12.Zwitserland 29,675 (+4,612) 3/5 24
13.Kroati? 25,250 (+0,187) 1/4 1
14.Nederland 25,063 (0,000) 4/5
15.Griekenland 24,700 (-0,363) 3/5 2
16.Oostenrijk 22,850 (-2,213) 3/4 9
17.Roemeni? 21,950 (-3,113) 2/5 16

aantal clubs nog actief/totaal aantal clubs
aantal punten dat Nederland op de landen moet inhalen
aantal punten dat de landen op Nederland moeten inhalen
 

Pascallovic

Well-known member
Aardig weekje. Was mooier geweest als AZ ook nog had gewonnen. Na volgende speelronde hebben we die Kroaten wel te pakken.
 

Joost

Well-known member
Aardig weekje. Was mooier geweest als AZ ook nog had gewonnen. Na volgende speelronde hebben we die Kroaten wel te pakken.

Die kans is groot maar waarschijnlijk maakt het weinig verschil denk ik. De bekerwinnaar en kampioen van de nummers 13, 14 en 15 op de ranglijst moet in de voorlaatste voorronde instromen. Ik acht de kans dat de Nederlandse teams Tsjechi? en of Zwitserland inhalen niet bijzonder groot. In de laatste jaren behaalden de Nederlandse teams in totaal rond de 35 punten. Momenteel hebben we er 15.5. Tsjechi? heeft er 12.5, Zwitserland 9.5. Willen we ze inhalen dan moet Nederland significant meer punten halen dan in de vorige jaren en mogen Zwitserland en Tsjechi? haast geen punt meer binnenhalen.

We moeten ons er maar langzaam bij neerleggen dat de kampioen en bekerwinnaar komend seizoen twee voorrondes mogen spelen.

Een jaar later ziet het er wel florissanter uit. Nederland verliest dan het slechtste jaar ooit en dan is het gat naar boven weer bijna gedicht;
10 Turkey 22.800
11 Czech Republic 21.675
12 Switzerland 21.300
13 Croatia 20.875
14 Netherlands 20.849
15 Austria 20.600
 

Pascallovic

Well-known member
Die kans is groot maar waarschijnlijk maakt het weinig verschil denk ik. De bekerwinnaar en kampioen van de nummers 13, 14 en 15 op de ranglijst moet in de voorlaatste voorronde instromen. Ik acht de kans dat de Nederlandse teams Tsjechi? en of Zwitserland inhalen niet bijzonder groot. In de laatste jaren behaalden de Nederlandse teams in totaal rond de 35 punten. Momenteel hebben we er 15.5. Tsjechi? heeft er 12.5, Zwitserland 9.5. Willen we ze inhalen dan moet Nederland significant meer punten halen dan in de vorige jaren en mogen Zwitserland en Tsjechi? haast geen punt meer binnenhalen.

We moeten ons er maar langzaam bij neerleggen dat de kampioen en bekerwinnaar komend seizoen twee voorrondes mogen spelen.

Een jaar later ziet het er wel florissanter uit. Nederland verliest dan het slechtste jaar ooit en dan is het gat naar boven weer bijna gedicht;
10 Turkey 22.800
11 Czech Republic 21.675
12 Switzerland 21.300
13 Croatia 20.875
14 Netherlands 20.849
15 Austria 20.600
Die rechtstreekse plek zijn we sowieso kwijt. Echter moet je ook niet nog verder wegzakken, want ook nummer 16 staat nog in de buurt. Dan is het mooi als je wat puntjes pakt zoals deze week. Telt tenslotte ook mee voor de komende jaren.
 

Forza AZ

Well-known member
Die kans is groot maar waarschijnlijk maakt het weinig verschil denk ik. De bekerwinnaar en kampioen van de nummers 13, 14 en 15 op de ranglijst moet in de voorlaatste voorronde instromen. Ik acht de kans dat de Nederlandse teams Tsjechi? en of Zwitserland inhalen niet bijzonder groot. In de laatste jaren behaalden de Nederlandse teams in totaal rond de 35 punten. Momenteel hebben we er 15.5. Tsjechi? heeft er 12.5, Zwitserland 9.5. Willen we ze inhalen dan moet Nederland significant meer punten halen dan in de vorige jaren en mogen Zwitserland en Tsjechi? haast geen punt meer binnenhalen.

We moeten ons er maar langzaam bij neerleggen dat de kampioen en bekerwinnaar komend seizoen twee voorrondes mogen spelen.

Een jaar later ziet het er wel florissanter uit. Nederland verliest dan het slechtste jaar ooit en dan is het gat naar boven weer bijna gedicht;
10 Turkey 22.800
11 Czech Republic 21.675
12 Switzerland 21.300
13 Croatia 20.875
14 Netherlands 20.849
15 Austria 20.600

Komend seizoen (2017) zijn de kampioen en bekerwinnaar nog wel direct geplaatst voor de groepsfase, want daar telt de ranking van 2016 voor.
In 2018 is het natuurlijk nog onzeker, omdat er een nieuwe opzet gaat komen van de CL en EL-voorrondes. Al zal de kampioen van land 13 wel zo goed als zeker in de voorrondes moeten starten inderdaad.
 

Max

Administrator
Forumleiding
UEFA-ranking

Eerder lieten ze het ook al na om in de voorronde thuis van dat Balkan ploegje te winnen. De Nederlandse clubs moeten dat soort wedstrijden echt gaan binnen slepen. Al is het wellicht niet helemaal eerlijk, maar AZ reken ik tot een volwaardige Nederlandse club op Europees niveau. Gezien hun Europese prestaties in deze eeuw is dat terecht. Ze hebben niet voor niets een hoger co?fficient dan die van Feyenoord.
 

Forza AZ

Well-known member
Eerder lieten ze het ook al na om in de voorronde thuis van dat Balkan ploegje te winnen.
Ja, clubs denken nu eenmaal niet (als eerste) aan het co?fficient. Thuis tegen Vojvodina was het natuurlijk al een gelopen race qua plaatsing voor de groepsfase en dat in combinatie met zo'n beetje de warmste dag van het jaar was het niet onlogisch om extra krachten niet te verspillen met het oog op de competitiewedstrijd 3 dagen later.
Gisteren was natuurlijk een ander verhaal. Er werd gewoon matig gespeeld en de kansen werden niet afgemaakt, waardoor je het risico hield op een tegendoelpunt. Dat is niet alleen zonde voor de ranglijst, maar kan ook nog wel eens het verschil betekenen tussen plek 2 of 3 in de groep.

Bij iedere club zullen ze eerst aan hun eigen belang denken, en daarna eventueel pas aan het belang voor de Europese ranking.
 
G

Gast

Guest
Mooi

Belgie, portugal, rusland en oekraine laten punten liggen. Zou mij zijn als vandaag benfica, rostov en dynamo kiev ook verliest.
 

Forza AZ

Well-known member
Wat maakt het uit. Na 2018 wordt toch alles anders?
Ja, nog even een paar maanden wachten hoe het er precies uit gaat zien qua aantal plekken en startrondes voor iedere ranking. Dan is ook meer duidelijk welke landen onze concurrenten zijn de komende tijd.
 

Eresd?g?

Banned
Is natuurlijk wel fijn om na dit seizoen op de 11de plek te staan. Zou zomaar best ok seizoen kunnen gaan worden. 8 misschien 9 punten?
 
Bovenaan