UEFA Nations League

De Wolf

Well-known member
Leuk, mag je straks eerst tegen Kroatië en vervolgens tegen Hongarije. Ik ga er vanuit dat die wel even afrekenen met Spanje of Portugal.
 

JMD

Well-known member
Ah, dus volgende editie vijf landen per poule.
SOwieso lijkt het schema op de schop te gaan, want de plannen om de 10 ZUid-Amerikaanse landen erbij te gooien worden steeds sterker. En van die 10 moeten er dan 4 ofzo starten in A en 6 in B, dus gaan sowieso wat meer landen degraderen in dat geval.
 

JMD

Well-known member
Engeland is gedegradeerd naar Divisie B nadat ze met 1-0 verloren bij Italië. Hongarijë won van Duitsland staat knap bovenaan in die groep met 10 uit 5.
Van EK-finalist naar degradant uit divisie binnen 1 jaar. Opvallende terugval.

Verder beslissingen die al gevallen zijn:
Promotie B -> A: Bosnië
Promotie C -> B: Turkije, Griekenland, Kazachstan, Georgië
Uit C naar PO degradatie: Litouwen, Wit Rusland, Gibraltar
Promotie D -> C: Estland
 

erka

Well-known member
SOwieso lijkt het schema op de schop te gaan, want de plannen om de 10 ZUid-Amerikaanse landen erbij te gooien worden steeds sterker. En van die 10 moeten er dan 4 ofzo starten in A en 6 in B, dus gaan sowieso wat meer landen degraderen in dat geval.

Zuid-Amerika erbij mag wat mij betreft. Je moet de Nations League niet overschatten. Natuurlijk is het nu een echte competitie maar uiteindelijk blijven het toch veredelde oefenwedstrijden. Hoe meer tegenstand hoe beter.
 

Mario

Well-known member
Wel opvallend toch dat al die andere toplanden het lastig hebben. Frankrijk met hakken over de sloot gewonnen, verlies Duitsland, Engeland degradatie en slechts 2x gelijk in de poule. Ik ben benieuwd hoe ze erbij staan als het WK begint. België lijkt ook over hun hoogtepunt heen, Italië ontbreekt uiteraard...
 

Mario

Well-known member
SOwieso lijkt het schema op de schop te gaan, want de plannen om de 10 ZUid-Amerikaanse landen erbij te gooien worden steeds sterker. En van die 10 moeten er dan 4 ofzo starten in A en 6 in B, dus gaan sowieso wat meer landen degraderen in dat geval.
Wellicht ook wat Afrikaanse en Aziatische teams erbij 👍
 

Abubakari

Well-known member
Wel opvallend toch dat al die andere toplanden het lastig hebben. Frankrijk met hakken over de sloot gewonnen, verlies Duitsland, Engeland degradatie en slechts 2x gelijk in de poule. Ik ben benieuwd hoe ze erbij staan als het WK begint. België lijkt ook over hun hoogtepunt heen, Italië ontbreekt uiteraard...
Wat jij wil zeggen is dat we dus wereldkampioen worden. 👍
 

Mario

Well-known member
Spanje verliest ook, de titel ligt voor het grijpen. Alleen nog afrekenen met Argentinië en Brazilië.
 
Bovenaan