UEFA Nations League

Maasveld

Well-known member
Wat ik me dan afvraag he. Maguire schopt die Duitser gewoon omver, regelrechte penal. Makkelie ziet het niet terwijl hij er bovenop staat, moet naar de TV en heeft dan ongeveer 1 sec nodig om alsnog een penal te geven. Hoe kan hij dat dan eerst niet zien?

0-1 trouwens.
Het zou zomaar eens kunnen zijn dat hij op het veld de situatie vanuit een andere hoek ziet dan de beste van de 75 camerastandpunten die de VAR laat zien.
 

erka

Well-known member
Nou, enerverende 2e helft, maar even serieus: deze beide ploegen worden in geen honderd jaar wereldkampioen in Qatar.
 

JMD

Well-known member
Nou, enerverende 2e helft, maar even serieus: deze beide ploegen worden in geen honderd jaar wereldkampioen in Qatar.
Nee, denk het ook niet. Frankrijk en België ook niet lijkt me, Spanje overtuigt ook niet, Italië is niet eens op het WK. Zou het dan voor het eerst sinds 2002 weer eens een niet-Europees land worden? Op basis van de kwalificatie in Zuid Amerika lijkt Brazilië me ijzersterk (maar dat doe ik echt op basis van de uitslagen, heb ze bijna niet gezien).
 

Abubakari

Well-known member
Laatste kunstje van Louis, we worden wereldkampioen.

Oranje onder Van Gaal:
Ongeslagen in 15 duels sinds rentree 11 zeges, 4 gelijke spelen
1 van laatste 43 duels verloren
Yes, bovenstaande klopt 32 officiële duels ongeslagen
Meeste zeges als bondscoach (met Advocaat)
Meeste punten in Divisie A.
(met dank aan Michel Abbink)

Wereldkampioen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Beslissingen die al gevallen zijn:
Divisie A:
Naar finals: Nederland, Kroatië, Italië
Degradatie: Engeland, Oostenrijk, Wales

Divisie B:
Promotie: Israël, Bosnië Herzegovina
Degradatie: Rusland (reglementair), Roemenië

Divisie C:
Promotie: Turkije, Griekenland, Kazachstan, Georgië
Naar playoffs degradatie: Litouwen, Wit Rusland, Gibraltar

Divisie D:
Promotie: Estland, Letland
 

Batigoal

Well-known member
Belachelijk slechte verdediger, maar goed dat is al heel lang bekend, maar die Southgate is nogal een fan van hem. Sowieso is Engeland ondanks alle grote namen een ploeg waar weinig voetbal in zit. Zouden net als op het EK alleen met een gelukkige loting ver kunnen komen.

Amusant potje wel! Die Musiala kan best goed voetballen.
 

U.G.

Well-known member
Ik heb steeds minder tijd ( en ook zin ) voor voetbal, maar vanavond een speciale clash voor me. Een lang verhaal, maar bovenal gaat om de laatste plek bij de final four…en hopelijk in UG’s R’dam.

Veel bokserstaal vooraf, Fernando Santos heeft in Tsjechie de wereldtitel beloofd aan ons. Stevige taal voor een lafaard, óf het betekent dat hij voortijdig nog opstapt. Kan ook. In ieder geval, met of zonder hem heeft hij een geweldige selectie tot z’n beschikking die inderdaad voor de titel moet gaan.

Spanje heeft gezegd alles op alles te zetten vanavond, een flinke kans op een schopwedstrijd.

Van Praga naar Braga ; Portugal - Spanje.

Vamos a eles !! 💪🏼
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Schotland gepromoveerd naar de A-divisie na een 0-0 gelijkspel uit tegen Oekraïne, waardoor Schotland het enige team uit het VK wordt op het hoogste niveau! 🍻 🍻
 

JMD

Well-known member
Schotland gepromoveerd naar de A-divisie na een 0-0 gelijkspel uit tegen Oekraïne, waardoor Schotland het enige team uit het VK wordt op het hoogste niveau! 🍻 🍻
En die begonnen toch in de C-divisie 2 edities terug? Knappe opmars...

Spanje wint met 0-1 in Portugal en is het laatste land dat zich plaatst voor de Final Four. Dus na Nederland, Italië, Kroatië nu ook Spanje in Nederland in actie in juni 2023. Wordt een mooi feestje
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
En die begonnen toch in de C-divisie 2 edities terug? Knappe opmars...
Klopt ja, C-divisie gewonnen in de 1e editie, in de 2e editie net 2e in de B-divisie achter Tsjechië en nu dus de B-divisie gewonnen. Ik zeg niet dat het plotseling een wereldelftal is, maar ze zijn zeker behoorlijk verbeterd over de afgelopen jaren.
 

U.G.

Well-known member
Jammer voor UG, maar voor Oranje wel beter dat onze minst favoriete tegenstander er niet bij is.

Ik baal inderdaad dat ze niet naar Nederland komen. Maar, we komen in ieder geval dit jaar nog van deze coach af, misschien dat ze dan echt eens doorselecteren op dat middenveld. Wat een zonde.
 

JMD

Well-known member
De eindafrekeningen:

Divisie A:
Naar de Final Four: Nederland, Spanje, Kroatië, Italië
Gedegradeerd: Oostenrijk, Tsjechië, Engeland, Wales

Divisie B:
Gepromoveerd: Schotland, Israël, Bosnië Herzegovina, Servië
Gedegradeerd: Armenië, Rusland (regl.), Roemenië, Zweden

Divisie C:
Gepromoveerd: Turkije, Griekenland, Kazachstan, Georgië
Naar play-outs: Litouwen, Cyprus, Wit Rusland, Gibraltar

Divisie D:
Gepromoveerd: Letland, Estland

De Final Four is in juni 2023 in Nederland
De play-outs zijn in maart 2024, de 4 ploegen worden gekoppeld in 2 paren. Beide paren spelen een uit- en thuisduel tegen elkaar, de verliezer van die dubbele ontmoeting degradeert naar divisie D.

De 4 beste ploegen van divisie A, B en C (dus de ploegen die gepromoveerd zijn of Final Four spelen) zijn sowieso verzekerd van play-offs voor EURO2024 (maart 2024 (tegelijk dus met de play-outs)). Als een ploeg zich al geplaatst heeft voor EURO2024 via de kwalificatie dan mag de volgende ploeg uit die divisie (er wordt dan eerst naar de nummers 2 gekeken, dan de nummers 3 enz) playoff spelen. Mocht in een divisie minder dan 4 ploegen overblijven dan wordt eerst de winnaar van divisie D (Estland) opgevist, daarna hangt het af van wie er PO spelen (groepswinnaar of niet) wie er opgevist wordt.
 

Friesland

Well-known member
Nederland, Kroatië, Spanje, Italië, dat is gewoon een mooi deelnemersveld voor de Nations League Finals.

Als ik iets zou veranderen aan de Nations League, dan zou ik ervoor kiezen om ook Finals te doen voor de B en C divisie. Die landen spelen nu alleen voor promotie of het voorkomen van degradatie.
Als je kampioen wordt van de Eerste Divisie dan promoveer je niet alleen naar de Eredivisie, maar krijg je ook een schaal.
Als je de Europa League wint, dan promoveer je niet alleen naar de Champions League maar krijg je ook de UEFA Cup.

Net als de groepswinnaar in divisie A kun je ook de groepswinnaars van divisie B en C indelen in groepen van 5, zodat er ook voor hun ruimte is om die Finals te spelen.
 

JMD

Well-known member
Nee, dat laatste kan niet, er zijn 7 groepen van 5, en de vier landen van de a-divisie nemen dus al vier plekken in…
Je noemt een aantal voorbeelden, maar er zijn ook zat voorbeelden waar dat niet zo is (bv winnaars derde divisie promoveren alleen maar, idem vierde divisie en lager…)

En verder krijgt de winnaar el pas een jaar of 8 ofzo dat cl ticket, en dat is alleen gedaan om de el wat aantrekkelijker te maken.
 

Mommiej

Well-known member
Nee, dat laatste kan niet, er zijn 7 groepen van 5, en de vier landen van de a-divisie nemen dus al vier plekken in…

pot 1: Nederland, Kroatie, Spanje, Italie
pot 2: Schotland, Israel, Bosnie, Servie
pot 3: Turkije, Griekenland, Kazachstan, Georgië

bij loting kwalificatie 2024 volgens je eigen post in dat topic. Dus ook de winnaars van B en C kunnen worden ingedeeld in een groep van 5.
 
Bovenaan