UEFA Nations League

Makanaky

Well-known member
O ja, penalty vlak voor tijd. Ik herinner me vooral de mooiste goal van Seedorf voor Oranje ooit, en de goal van Bergkamp die ineens vogelvrij stond omdat de verdediging van België verkeerd 'stapte'
Was Seedorfs beste interland.
Wat ik me ook herinner, is dat we de week erna al kerstvakantie hadden. Vreemde datum voor interlands.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
D1: Letland, Andorra, Moldavië/Kazachstan, Liechtenstein
D2: Malta, Estland/Cyprus, San Marino

Maar één van deze landen gaat dus naar het EK?
Nee, er is nog niet zeker hoe de Nations League deel gaat uitmaken van de EK-kwalificatie. Sowieso moet het hoe en wat van de EK-kwalificatie nog bepaald worden.

Het lijkt me niet logisch dat divisie D een gegarandeerde plek heeft, want zowel kwalitatief als kwantitatief zijn die veel minder dan de rest.
 

JMD

Well-known member
Was Seedorfs beste interland.
Wat ik me ook herinner, is dat we de week erna al kerstvakantie hadden. Vreemde datum voor interlands.
Nee, volgens mij was dat 1 week later, interland was op 14-12, dus de vakantie startte 21-12. Kerstvakantie in NL start altijd op de zaterdag die tussen de 19e en 25e valt....
Want de laatste zaterdag van die kerstvakantie was 4 januari 1997, de Elfstedentocht.

In die tijd mochten de bonden volgens mij zelf grotendeels nog bepalen wanneer de interlands gespeeld werden.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
DatumAftrapWedstrijdLocatie
Vrijdag 3 juni 202220.45 uurBelgië - Nederlandnog niet bekend
Maandag 6 juni 202220.45 uurWales - Nederlandnog niet bekend
Vrijdag 10 juni 202220.45 uurNederland - Polennog niet bekend
Maandag 13 juni 202220.45 uurNederland - Walesnog niet bekend
Donderdag 22 september 202220.45 uurPolen - Nederlandnog niet bekend
Zondag 25 september 202220.45 uurNederland - Belgiënog niet bekend
 

Joost

Well-known member
Na deze editie wordt de Europese Nations League uitgebreid met de 10 landen van de COMNEBOL.

Helaas zullen wel alle duels in Europa plaatsvinden.
 

Makanaky

Well-known member
Allemaal in Quito of La Paz, op 3.000 m hoogte had leuker geweest
Nee, volgens mij was dat 1 week later, interland was op 14-12, dus de vakantie startte 21-12. Kerstvakantie in NL start altijd op de zaterdag die tussen de 19e en 25e valt....
Want de laatste zaterdag van die kerstvakantie was 4 januari 1997, de Elfstedentocht.

In die tijd mochten de bonden volgens mij zelf grotendeels nog bepalen wanneer de interlands gespeeld werden.
Week erna zeg ik dan ook.
 

JMD

Well-known member
Na deze editie wordt de Europese Nations League uitgebreid met de 10 landen van de COMNEBOL.

Helaas zullen wel alle duels in Europa plaatsvinden.
Dat heeft men als plan ja...

Kan me ook wel voorstellen, want als CONMEBOL ben je wel klaar met die continue onderlinge potjes.
Vraag me alleen wel af hoe ze die 10 landen erbij gaan doen. Er is in principe nog ruimte voor 9 ploegen (dan maak je de D-divisie ook vol)...
 

Makanaky

Well-known member
1 confederatie van Amerikaanse landen is logischer. Maar ja, sportieve en commerciële belangen in mn de VS en Mexico. Daarbij zijn veel CONCACAF-landen te armlastig om reiskosten op te hoesten.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Dat heeft men als plan ja...

Kan me ook wel voorstellen, want als CONMEBOL ben je wel klaar met die continue onderlinge potjes.
Vraag me alleen wel af hoe ze die 10 landen erbij gaan doen. Er is in principe nog ruimte voor 9 ploegen (dan maak je de D-divisie ook vol)...
Heel simpel, we sluiten Portugal uit.
 

Joost

Well-known member
Dat heeft men als plan ja...

Kan me ook wel voorstellen, want als CONMEBOL ben je wel klaar met die continue onderlinge potjes.
Vraag me alleen wel af hoe ze die 10 landen erbij gaan doen. Er is in principe nog ruimte voor 9 ploegen (dan maak je de D-divisie ook vol)...

6 uit de COMNEBOL worden toegevoegd aan A, 4 aan B.
 

JMD

Well-known member
6 uit de COMNEBOL worden toegevoegd aan A, 4 aan B.
Waar zie jij dat staan? Ik zie alleen dat men bezig is ermee.
Overigens lijkt me Venezuela ook niet in B thuishoren.

En als deze 10 landen toegevoegd worden schuift een hoop door naar achteren, en krijg je dus 17 landen in divisie D. (want 22 in A en 20 in B lijkt me niet handig)
 

Batigoal

Well-known member
Venezuela heeft trouwens gewoon de pech met een sterk en beperkt deelnemersveld in Zuid-Amerika. Er zijn de laatste jaren steeds meer Venezuelanen (Venezolanen?) naar Europa gekomen en er spelen er een aantal in de MLS. Dat team is echt veel sterker geworden t.o.v. de jaren '90 en begin deze eeuw toen er amper spelers uit dat land op niveau speelden. Enige dat nog mist is iemand in de absolute top.

Bolivia blijft wat dat betreft echt achter. Er spelen sowieso amper Bolivianen in het buitenland geloof ik.
 
Bovenaan