UEFA Nations League

Kielse Rat

Well-known member
"Een speler in een buitenspelpositie die een bal ontvangt van een tegenstander die bewust de bal speelt, wordt niet geacht hier voordeel uit gehaald te hebben."

Zo staat het in het reglement. Lukaku scoorde zo ook een goal vanuit buitenspelpositie op het EK.
 

Batigoal

Well-known member
Ik las het, ja. Ik vind het geen prettige wijziging in het reglement. Dan moet het arbitrale team bepalen of de bal nog bewust is geraakt door de verdediger. Daar krijg je geheid veel discussie over.
 

Sjorro

Active member
Als de baan van de bal, na een aanraking van de verdediger, echt duidelijk verandert, dan snap ik het nog enigszins. Dan moet je als aanvaller hierop anticiperen, maar dat was nu niet het geval.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik las het, ja. Ik vind het geen prettige wijziging in het reglement. Dan moet het arbitrale team bepalen of de bal nog bewust is geraakt door de verdediger. Daar krijg je geheid veel discussie over.
Typisch weer dat die discussie nu pas komt. Al die landen/bonden zitten bij elkaar als die nieuwe regels gepresenteerd worden en dan houden ze allemaal hun mond.
 

Joost

Well-known member
Ik las het, ja. Ik vind het geen prettige wijziging in het reglement. Dan moet het arbitrale team bepalen of de bal nog bewust is geraakt door de verdediger. Daar krijg je geheid veel discussie over.

Hoezo wijziging? Deze regel staat echt al heel erg lang in het reglement.

Een groot deel van het probleem in dit geval is ook dat een commentator, in dit geval Sierd de Vos, gewoon niet goed genoeg op de hoogte is van de spelregels. En dat er niemand hem daarbij souffleert. En dat media die achteraf ook niet duidelijk toelichten.

De verwarring is begrijpelijk maar het is gewoon een geldige goal. Dat Mbappe achter de verdediging staat bij moment van spelen is een feit. Waar het hier om draait is dat de verdediger op geen enkele manier gehinderd wordt door Mbappe bij het maken van een sliding. Mbappe kan er helemaal niets aan doen dat de verdediger de bal niet onder controle kan krijgen. Het is een duidelijke poging om de bal te spelen en daardoor ontstaat er een nieuwe situatie.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Komende donderdag wordt er om 18.00 geloot voor de groepsfase van de 3e editie van de Nations League.
Vergeleken met de 2e editie zijn er geen wijzigingen, de A-divisie bestaat uit 4 groepen van 4, waarbij de nummers 1 naar de finaleronde gaan en de nummers 4 degraderen naar de B-divisie.

In juni 2022 zijn er 4 speelrondes en eind september/begin oktober 2022 de resterende 2.

Dit zijn de potten voor divisie A:
Pot 1: Frankrijk, Spanje, Italië, België
Pot 2: Portugal, Nederland, Denemarken, Duitsland
Pot 3: Engeland, Polen, Zwitserland, Kroatië
Pot 4: Wales, Oostenrijk, Tsjechië, Hongarije
 

Mario

Well-known member
Spelen we nu eens eindelijk tegen België, het wordt tijd dat die Belgen tegen een grote nederlaag aanlopen.
 
Bovenaan