Tweede Kamerverkiezingen 22 november 2023

Ik stem op

  • BBB

  • PVDA / GL

  • VVD

  • PVV

  • D66

  • PVDD

  • SP

  • CDA

  • JA21

  • Volt

  • FVD

  • Christenunie

  • SGP

  • DENK

  • BVNL

  • BIJ 1

  • 50 Plus

  • Iets anders

  • Nieuw Sociaal Contract

  • Aant Jelle Soepboer


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

JMD

Well-known member
Hij heeft helaas weer bereikt dat hij trending is op het forum.
Iedere aandacht dat die idioten krijgen is mij teveel.
Mwah, dat heeft hij niet zelf bereikt. Dat heeft de NPO gedaan, die probeerden (ongetwijfeld gespindoctort samen met Jetten of de campagneleider van D66) BAudet uit de tent te lokken en zowaar hapte Baudet een keer niet, gevolg was dat de hele opzet nu als een boemerang terugkomt en er een hele hoop mensen die niks met Baudet hebben hem ineens sympathiek vinden in die reactie... Kan toch niet de bedoeling zijn.
 

gevegt

Well-known member
Ik hoor net dat er partijen zijn om Patriots aan Israel te leveren.
De verkiezingen zijn nu pas echt begonnen.
 

erka

Well-known member
Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat Omtzigt geen succes zal worden. Hij kan niet mee met snelheid in debat, zegt debatten af, komt later via de media terug op uitspraken in debatten (zoals over welke coalitie), weet nog steeds niet of hij premier wil worden. Wat een twijfelkont.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

De Wolf

Well-known member
Zijn programma is goed maar mag inderdaad wel eens duidelijkheid geven of hij wel of niet premier kan worden. Wat dat betreft heeft de BBB het beter voor elkaar.
 

erka

Well-known member
Zijn programma is goed maar mag inderdaad wel eens duidelijkheid geven of hij wel of niet premier kan worden. Wat dat betreft heeft de BBB het beter voor elkaar.

Niet alleen over premier. Hij komt op mij erg weifelend over in alles. Dat komt omdat hij een 'denker' is. Maar geen leider.
 

De Wolf

Well-known member
Niet alleen over premier. Hij komt op mij erg weifelend over in alles. Dat komt omdat hij een 'denker' is. Maar geen leider.
Daarom zou hij een voorbeeld moeten nemen aan Caroline. Die wil ook geen minister worden.
 

Mario

Well-known member
Niet alleen over premier. Hij komt op mij erg weifelend over in alles. Dat komt omdat hij een 'denker' is. Maar geen leider.
Half Nederland gaat op hem stemmen, dus dat gaat weer een eeuwigheid duren voordat je een acceptabele regering hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: erka

erka

Well-known member
Dit doet me denken aan Herman Finkers.

"Het is Salmonella, de vrouw van Macbeth, en ze is erg ambitieus. Ze wil koningin worden, net als haar moeder. Die wil ook koningin worden"
 

Maasveld

Well-known member
Dat Omtzigt geen leider is was al langer bekend. Lekker in de Kamer gaan zitten en zich vastbijten in moeilijke dossiers, dat is zijn ding.

Wel prachtig hoe bepaalde mensen op links weer helemaal uit de panty scheuren nadat Omtzigt een mogelijkheid van een centrumrechts (of zoals die mensen het noemen: extreemrechts) kabinet gaf.
 

JMD

Well-known member
Wel prachtig hoe bepaalde mensen op links weer helemaal uit de panty scheuren nadat Omtzigt een mogelijkheid van een centrumrechts (of zoals die mensen het noemen: extreemrechts) kabinet gaf.
INderdaad. En die werden dan nota bene gek door een geknipt filmpje, want dat antwoord van Omtzigt was op de vraag van Fresen (de interviewer) wat hij dan als mogelijk rechts kabinet zag
 

Friesland

Well-known member
Frieslandmeter (8-11): peil.nl en I&O zijn met een nieuwe peiling gekomen. Dat levert de volgende meter op:
PartijScorezetelsverschil (1-11)
NSC55429+1
VVD51927-
GL-PvdA46024-
PVV34618
BBB19110-1
D661548+1
PvdD1176-
SP1005-
FvD924-
CDA844-
Volt844-
DENK763-
CU673-1
SGP603
JA21371-1
BVNL251+1
Bij119,70-
50+110-
.
NSC neemt wat meer afstand van de VVD. D66 wint ook een zetel. BVNL komt voor het eerst van de 0 af. Zoals eerder uitgelegd telt voor BVNL alleen de peiling van peil.nl en I&O omdat Ipsos BVNL niet meeneemt in hun peiling.
In de min: opnieuw BBB, die nog net de dubbele cijfers haalt, ook CU en JA21 verliezen een zetel.
Bij1 zit nu dicht tegen een zetel aan, maar ze komen net 0,1% tekort in een van de peiling van Ipsos of I&O.
CDA en Volt staan exact gelijk.
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Omtzigt functie elders begin ik steeds beter te snappen. Wat een geneuzel nu ook weer. De verkiezingsstrijd in gaan met de boodschap dat er beter gearchiveerd moet worden bij de overheid. En dan met zijn hoofd op zijn arm steunend. Ik weet het niet hoor.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik was al niet heel enthousiast maar dat wordt steeds minder.
Hij had beter Keizer weg kunnen kapen ipv BBB.

Het wordt dus steeds lastiger om een keuze te maken straks, iets zegt me dat ik weer voor de VVD ga maar ja, dat moet nog even goed landen want daar wordt ik dus ook nog niet al te vrolijk van.
 

JFK

Well-known member
In België hebben ze het constant over Wout en Remco.
Hier in Nederland is het Max dit en Max dat.
Helaas ben ik daar inmiddels een beetje gewend aan geraakt.
MAAR KUNNEN WE AUB STOPPEN MET DAT GE'DILAN ELKE KEER?
Yesilgöz heet ze! We zeggen rock ook niet Pieter, Frans, Henrie en Rob?
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD
Bovenaan