Tweede Kamerverkiezingen 22 november 2023

Ik stem op

• BBB

• PVDA / GL

• VVD

• PVV

• D66

• PVDD

• SP

• CDA

• JA21

• Volt

• FVD

• Christenunie

• SGP

• DENK

• BVNL

• BIJ 1

• 50 Plus

• Iets anders

• Nieuw Sociaal Contract

• Aant Jelle Soepboer

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Maasveld

Well-known member
PVV heeft niet eens een campagne nodig met al die demonstraties op het moment. Ook een heerlijke ruzie tussen de PvdA die nog ietwat fatsoen hebben en de radicale groen links die rechtsdragende mannen als extreem rechts vinden.
Frans Timmermans is een racist en iedereen die dat niet vindt is ook een racist!!!

Maasveld

Well-known member
Voor PvdA/GL is de oorlog in Israël net 1,5 maand te vroeg gekomen. Het ging een tijd goed, maar het sluimerende antisemitisme dat altijd al bij een flink deel GL-ers zit komt door de oorlog aan de oppervlakte, en daar kunnen de PvdA-ers niet tegen... Ik denk dat PvdA/GL in 2024 gewoon weer los van elkaar verder gaat...
Ik heb juist het idee dat de PVDA'ers zich niet zoveel aantrekken van het extremistische deel van Groen Links. Het is vooral de laatste groep die zich enorm druk maakt om de uitspraken van Timmermans betreffende Israël.

JMD

Well-known member
Mwah, een flink deel van de kern van de PvdA (o.a. Timmermans) sprak zich in het begin van de oorlog toch wel uit met steun aan Israël, maar wist niet hoe snel ze die opmerkingen moesten terugtrekken toen het GL-deel in opstand kwam... Daarna kijken ze wel uit met dingen zeggen idd. En vwb je laatste deel ben je spot on.

JMD

Well-known member
Frans Timmermans is een racist en iedereen die dat niet vindt is ook een racist!!!
Is wel een lekkere manier van leven lijkt me. Iedereen met wie ik het niet eens ben is racist... Heel overzichtelijk.
Vaak geven dat soort mensen in andere berichten juist aan dat we mensen niet zo snel in hokjes moeten plaatsen. Die ironie ontgaat ze vaak.

Friesland

Well-known member
In de nieuwste peiling van Maurice de Hond (peil.nl) wint de PVV 5 zetels, deze komen met name van NSC (die 5 zetels verliezen) en BBB (die nog eens 2 zetels verliest). Bij peil.nl staat BBB nu nog maar op 7 zetels en D66 staat daar nu ook boven BBB.
Door de winst staat PVV nu op gelijke hoogte met de VVD:
VVV, PVV beide 26
NSC, GL-PvdA beide 23

peil.nl zegt dinsdag nog met een laatste peiling te komen.

zwammy

Well-known member
Nog een paar demonstraties en de PVV staat eenzaam bovenaan. Oh ja en vooral Frenske en Jetten op televisie

Bernardo

Well-known member
Blijf een domme keuze van Omtzigt om niet bekend te maken wie de premier kandidaat is en dat hij min of meer Wilders uitsluit als coalitie partner.

Maasveld

Well-known member
In de nieuwste peiling van Maurice de Hond (peil.nl) wint de PVV 5 zetels, deze komen met name van NSC (die 5 zetels verliezen) en BBB (die nog eens 2 zetels verliest). Bij peil.nl staat BBB nu nog maar op 7 zetels en D66 staat daar nu ook boven BBB.
Door de winst staat PVV nu op gelijke hoogte met de VVD:
VVV, PVV beide 26
NSC, GL-PvdA beide 23

peil.nl zegt dinsdag nog met een laatste peiling te komen.
PVV op 19 en D66 op 15 derhalve.

Joost

Well-known member
Ik ben toch serieus aan het overwegen om toch PvdA-GroenLinks te kiezen. Niet per se omdat ik daar helemaal achter sta maar simpelweg om te voorkomen dan de VVD weer de leiding krijgt.

zwammy

Well-known member
Hoorde het inderdaad op het nieuws vanmorgen. Meerdere d66, sp stemmers willen strategisch op frenske stemmen. Het linkse blok is trouwens wel al bijna gehalveerd sinds 98

Bovenaan