Tweede Kamerverkiezingen 22 november 2023

Ik stem op

  • BBB

  • PVDA / GL

  • VVD

  • PVV

  • D66

  • PVDD

  • SP

  • CDA

  • JA21

  • Volt

  • FVD

  • Christenunie

  • SGP

  • DENK

  • BVNL

  • BIJ 1

  • 50 Plus

  • Iets anders

  • Nieuw Sociaal Contract

  • Aant Jelle Soepboer


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

JMD

Well-known member
Die Bontenbal bevalt me met de week beter, de beste leider van het cda de laatste jaren
 

gevegt

Well-known member
Ik kijk niet veel naar die praatprogramma's nu de verkiezingen er aan komen, maar heb OP 1 gekeken en het viel me op dat de boeren in het publiek realistischer zijn dan Caroline ( kom er maar JFK! )
 

JFK

Well-known member
Ik kijk niet veel naar die praatprogramma's nu de verkiezingen er aan komen, maar heb OP 1 gekeken en het viel me op dat de boeren in het publiek realistischer zijn dan Caroline ( kom er maar JFK! )
Van der Plas is niet van de beeldbu8s weg te slaan. Op elke dag en op elke zender kom je haar tegen.
Je zou zeggen dat ze op het Mediapark woont.
Maar ik zal steeds weg als ik haar zie. Die troela trek ik gewoon niet.
 

zwammy

Well-known member
Misschien moet je het lijstje erbij pakken hoevaak welke partij op tv is geweest en dan die programma's kijken.
 

Friesland

Well-known member
De drie peilers hebben nieuwe peilingen gepubliceerd. Naast de gebruikelijke peiling publiceerde peil.nl ook een zetelpeiling met een cijfer achter de komma. Ipsos heeft BVNL dit keer wel opgenomen in hun peiling en dus wordt hun score in de Frieslandmeter op dezelfde manier berekend als de andere partijen.
PartijScorezetelsverschil (8-11)
VVD52928+1
NSC50626-3
GL-PvdA45024-
PVV37520+2
BBB1709-1
D661568-
PvdD1136-
SP1115-
CDA904-
FvD884-
Volt874-
DENK824+1
CU784+1
SGP683-
JA21341-
BVNL190-1
Bij1180-
50+150-
.
VVD neemt de koppositie over omdat ze zelf een zetel winnen en NSC er drie verliest. De PVV wint twee zetels, terwijl BBB onder de 10 zakt. DENK en CU winnen een zetel, terwijl BVNL de zetel die ze in de vorige Frieslandmeter waren toegeschreven weer kwijt zijn.
 

Friesland

Well-known member
Opvallend: GL-PvdA staan zowel bij Ipsos als I&O op 23 zetels. Echter, bij Ipsos bereikte de partij het hoogste percentage bij die peiler sinds juli, terwijl bij I&O juist het laagste percentage sinds juni bereikte.
 

zwammy

Well-known member
PVV heeft niet eens een campagne nodig met al die demonstraties op het moment. Ook een heerlijke ruzie tussen de PvdA die nog ietwat fatsoen hebben en de radicale groen links die rechtsdragende mannen als extreem rechts vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Voor PvdA/GL is de oorlog in Israël net 1,5 maand te vroeg gekomen. Het ging een tijd goed, maar het sluimerende antisemitisme dat altijd al bij een flink deel GL-ers zit komt door de oorlog aan de oppervlakte, en daar kunnen de PvdA-ers niet tegen... Ik denk dat PvdA/GL in 2024 gewoon weer los van elkaar verder gaat...
 

JMD

Well-known member
Jep. Maar denk wel dat als de oorlog in Israël/Gaza er niet geweest was dat men het wel tot de verkiezingen 'bij elkaar' had gehouden, beide partijen overlappen natuurlijk vrij veel. Alleen dit was net 1 van de dingen waar ze flink uit elkaar liggen...
 
Bovenaan