Tweede Kamerverkiezingen 22 november 2023

Ik stem op

  • BBB

  • PVDA / GL

  • VVD

  • PVV

  • D66

  • PVDD

  • SP

  • CDA

  • JA21

  • Volt

  • FVD

  • Christenunie

  • SGP

  • DENK

  • BVNL

  • BIJ 1

  • 50 Plus

  • Iets anders

  • Nieuw Sociaal Contract

  • Aant Jelle Soepboer


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Friesland

Well-known member
Frieslandmeter na de peiling van peil.nl (28-10) en Ipsos (1-11)
PartijScorezetelsverschil 25-10
NSC54928-
VVD51827-
GL-PvdA45924+1
PVV35218-1
BBB20911-
D661437-
PvdD1216-
SP965-
CDA894-
FvD884-
Volt864-
CU784-
DENK723-
SGP583-
JA21412-
BVNL190-
Bij1110-
50+100-

Geen grote veranderingen tov de vorige Frieslandmeter. GL-PvdA wint een zetel van de PVV.
 

JMD

Well-known member
Die 'hen' bedoel je? Dat is echt.
Zie ook deze tweet die ik vandaag tegenkwam (ik volg mensen uit het hele politieke spectrum, dus ook mensen van Bij1, en zo verscheen deze tweet in mijn tijdlijn...)

Bij1 heeft dus een aromantisch persoon op de lijst...


Ben absoluut geen fan van Baudet, maar dit doet hij niet slecht hoe hij hier op reageert. Je kan het met hem eens zijn of niet, maar hij staat die jongere keurig te woord.
 

Bonehead

Well-known member
Dat ruige artiestenleven is Weird Al Yankovic psychisch niet in de koude kleren gaan zitten.
 

JMD

Well-known member
Er zijn toch juist veel mensen best wel a-romantisch?
Ja, er zullen zat mannen en vrouwen zijn die hun vrouw of man niet romantisch vinden. Maar dat wordt hier niet bedoeld. Aromantische mensen zijn mensen die niet romantisch 'kunnen zijn' (vinden ze althans zelf).
 

JMD

Well-known member
klopt, heb me kapot gelachen.
De vriend van BRam (die je in beeld ziet) blijkt bij het bedrijf te werken dat o.a. Zondag met Lubach maakt. De baas van dat bedrijf is de vrouw van Ollongren, van D66 dus... Erg toevallig allemaal deze keuze van persoon om langs te komen in debat met o.a. Jetten van D66.
 

zwammy

Well-known member
Eens, dacht dat het niet zou lukken maar gewoon team Baudet. En hij heeft gewoon ook gelijk. Prima als jij je non binair of weet ik allemaal voelt maar je bent gewoon of man, of vrouw of hemafrodiet. Meer smaken hebben we niet.
 

Wigboldus

Well-known member
Eens, dacht dat het niet zou lukken maar gewoon team Baudet. En hij heeft gewoon ook gelijk. Prima als jij je non binair of weet ik allemaal voelt maar je bent gewoon of man, of vrouw of hemafrodiet. Meer smaken hebben we niet.
En dat we ondanks verschillende meningen gewoon met elkaar kunnen praten, ipv gecanceld worden.
 

Maasveld

Well-known member
Had idd ook niet verwacht dat dat idd ook voor mij zou lukken... Als D66 een plannetje had om Baudet onsympathiek over te laten komen tov Jetten dan is dat dus mislukt.
Ik neem aan dat dit juist een plannetje van FVD was. Net zoals ze Martijn Koning 2 jaar geleden hebben ingehuurd.
 

zwammy

Well-known member
Een Bij1 stemmer en lid van Broodbuis. Lijkt mij sterk dat die zich laat lenen voor Baudet
 

De Wolf

Well-known member
Ik neem aan dat dit juist een plannetje van FVD was. Net zoals ze Martijn Koning 2 jaar geleden hebben ingehuurd.
Hij heeft helaas weer bereikt dat hij trending is op het forum.
Iedere aandacht dat die idioten krijgen is mij teveel.
 
Bovenaan