Tweede Kamerverkiezingen 22 november 2023

Ik stem op

  • BBB

  • PVDA / GL

  • VVD

  • PVV

  • D66

  • PVDD

  • SP

  • CDA

  • JA21

  • Volt

  • FVD

  • Christenunie

  • SGP

  • DENK

  • BVNL

  • BIJ 1

  • 50 Plus

  • Iets anders

  • Nieuw Sociaal Contract

  • Aant Jelle Soepboer


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

JMD

Well-known member
Als de bevolking toeneemt en dus ook het aantal stemmers, groeien ze toch ook?
Graag even een wiskundige verhandeling om mijn ongelijk te bewijzen.
De bevolking neemt toe, maar het aantal Christelijken niet... Dus knap dat ze toch op 3 zetels blijven...

29% van de stemmen van PvdA/GL komt van D66... Logisch, toen ging ineens iedereen naar D66 om Kaag premier te laten worden.
 

Joost

Well-known member
Ik zie ons wel een serieuze gooi doen naar dat wereldrecord formeren van België (of Cambodja?). We pakken die Belgen gewoon!
Ik denk dat ze er vrij vlot uit zijn.

Dat het vanwege klimaat en de Urgenda uitspraak een waarschijnlijk onuitvoerbaar akkoord wordt is ook haast zeker.
 

Susaa

Well-known member
Effen wennen jongens…..
Geertje minister president, denk van wel dan maar ?

Het prettige is dat de VVD eindelijk een keer een tikkie krijgt.
Die krijsende kip is het ook niet.
 

Joost

Well-known member
Ik was eens door het partijprogramma van de PVV aan het bladeren. Er staan echt nauwelijks punten in die Wilders echt zou kunnen binnenhalen bij andere partijen. Ze zijn veelal heel concreet maar ook totaal onuitvoerbaar, ongrondwettelijk of onbetaalbaar.
 

gevegt

Well-known member
Ik was eens door het partijprogramma van de PVV aan het bladeren. Er staan echt nauwelijks punten in die Wilders echt zou kunnen binnenhalen bij andere partijen. Ze zijn veelal heel concreet maar ook totaal onuitvoerbaar, ongrondwettelijk of onbetaalbaar.
Daar ben je na al die jaren snel achter gekomen.
Gelukkig is het beter laat dan nooit.
 

De Wolf

Well-known member
Ik verwacht niet een lange formatie. PVV, VVD en NSC zitten redelijk dicht bij elkaar.

Migratie is geen probleem.
Stikstof trekken we niets van aan.
Dilan komt op voor de toeslagengevallen en Groningers zonder gezichtsverlies te lijden.
 

Wigboldus

Well-known member
De bevolking neemt toe, maar het aantal Christelijken niet... Dus knap dat ze toch op 3 zetels blijven...

29% van de stemmen van PvdA/GL komt van D66... Logisch, toen ging ineens iedereen naar D66 om Kaag premier te laten worden.
Ze maken hun toekomstige kiezers zelf en er zijn ook best veel CU-ers naar de SGP overgestapt.
 

Joost

Well-known member
Je mag de boodschap dan wellicht niet leuk vinden en er dan maar hard om lachen. Realiteit is dat ruim 20% van de Nederlanders gestemd hebt op een partij die ze niet meer dan een fabeltje beloofd. Een partij die de huidige samenleving ontkent en geen enkel plan heeft om de samenleving te helpen.

Een partij ook die zichzelf tegenspreekt in haar partijprogramma.
Er is geen klimaatprobleem, maar we gaan wel de dijken verhogen.
Cultuur is een linkse hobby waar we alle subsidies van stoppen, maar we willen wel de Nederlandse tradities in stand houden
De zorg moet betaalbaar worden, maar het stimuleren van een gezondere levensstijl wordt afgeschaft

Nederland is een slaapkamer waar een bed in staat dat niet door de deur past. Dan kun je prima discussiëren over de manier waarop het bed toch uit de kamer komt. Maar wat de PVV wil is een toverstafje die de kamer terugtovert naar de tijd voordat het bed er was.

Ik hoop dat jij een land wil waarin je dochters over 20 jaar ook een huis kunnen kopen, een baan kunnen vinden en gezond kunnen leven. De enige manier waarop je dat met de PVV kunt bereiken is door de rechtsstaat af te breken naar eigen goeddunken. En dan ga je dezelfde kant op als Erdohan en Putin en zou je daar blij mee zijn?
 

zwammy

Well-known member
Nou je maakt er wel een erg groot drama van. Als de PVV idd op 37 zetels blijft staan hebben de 'rechtse' partijen 100 zetels en de 'linkse' partijen 50 zetels. Misschien is het nu duidelijk dat de Nederlandse kiezer klaar is met het stikstofbeleid, klimaat, woke ideologie en ongebreidelde immigratie waarbij veiliglanders die voor 90% van de overlast zorgen en geen recht hebben op asiel maar blijven. Maar goed, de krokodillentranen blijven leuk om te lezen.

Het gaat nu wel zo goed dat mijn dochters zo een huis hebben natuurlijk
 
Bovenaan