Tweede Kamerverkiezingen 22 november 2023

Ik stem op

• BBB

• PVDA / GL

• VVD

• PVV

• D66

• PVDD

• SP

• CDA

• JA21

• Volt

• FVD

• Christenunie

• SGP

• DENK

• BVNL

• BIJ 1

• 50 Plus

• Iets anders

• Nieuw Sociaal Contract

• Aant Jelle Soepboer

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

JMD

Well-known member
Echt bizar dat verschil tussen de peilingen. In deze peiling 5 verschil tussen VVD en GL/PvdA, in een ander staan ze gelijk...
Wat bij allen opvalt is de enorme stijging van de PVV de laatste week, het zal mij niks verbazen als die de grootste gaan worden...

JMD

Well-known member
Denk je werkelijk dat ze er zo snel uit zullen zijn?
Nee, maar gezien de post eronder is er weinig anders qua optie voor deze partijen als dit de uitslag wordt. Dan kan Yesilgoz nog zo zeggen dat z eniet in een kabinet gaat zitten als Wilders de grootste is, maar een andere optie wordt dan regeren met GL/PvdA en D66 enz, en dat gaat de VVD echt niet doen (zeker niet nu ze de laatste weken wat wegzakken)

Friesland

Well-known member
Slotpeiling Ipsos:
VVD 29 (18,4 %)
PVV 27 (17,1 %)
GL-PvdA 24 (15,1 %)
NSC 19 (12,5 %)
D66 11 (7,5 %)
BBB 6 (4,1 %)
PvdD 5 (3,5 %)
SP 5 (3,2 %)
CU 4 (3,0 %)
DENK 4 (3,0 %)
Volt 4 (2,7 %)
CDA 4 (2,6 %)
FvD 3 (2,3 %)
SGP 3 (2,0 %)
JA21 1 (1,1 %)
Bij1 1 (0,7 %)
50+ - (0,4 %)
BVNL - (0,4 %)
Overig - (0,3 %)

Friesland

Well-known member
Ook de peiling van peil.nl is uit.

Frieslandmeter:
PartijScorezetelsverschil met gisteren
PVV54128+4
VVD53128+1
GL-PvdA51527+2
NSC39020-4
D6618810+2
BBB1146-1
SP1055-
PvdD945-
CDA924-
DENK794-
FvD784-
CU743-1
Volt693-1
SGP532-1
JA21271-
BVNL190-1
Bij1170-
50+90-

Zo gaat de PVV ineens van de 4e naar 1e plaats, ze winnen 4 zetels, GL-PvdA en D66 winnen ieder 2 zetels, ook de VVD wint nog een zetel.
NSC verliest 4 zetels en is nu wel uit beeld voor plaats 1. Verder verliezen BBB, CU, Volt, SGP en BVNL allemaal een zetel, de laatste komt daarmee uit op 0.

erka

Well-known member
Bij de PVV denk ik altijd aan dit.

Fjordenneukers! Oprotten! Maar wel hier alle cafetafeltjes bezet houden, daar hadden ook Nederlanders kunnen zitten!

JMD

Well-known member

Toch wel opvallend. In de media doet men het voorkomen dat 'de jongeren' anders stemmen, en dus een lagere stemleeftijd nodig is... Dit toont aan dat je met verlagen stemleeftijd iig niet ineens flink meer zetels voor GL/PvdA enz gaat krijgen. Eerder is het gunstig voor Forum, die bij de scholierenverkiezingen het echt flink beter doen dan bij de reguliere

JMD

Well-known member
Ja, dat ging lekker...
Je moet er niet aan denken dat zo iemand een wapen bij zich heeft ofzo...

Die gek was toch van de partij die de NOS ging aanklagen omdat in zijn optiek alle partijen evenveel aandacht moeten krijgen op TV in aanloop naar de verkiezingen?? De schat...

Mario

Well-known member
Inmiddels mijn stem uitgebracht. In de vroege ochtend is het nog lekker rustig bij het stembureau.

Bovenaan