Nog maar 2000 stemmen verschil in voordeel D66Ja dat wordt nog spannend maar 2 verschil in de exitpoll is ook niks.
Mooi zo. JA21 laten waar politieke opportunisten horen. Het oppositiebankje. Eerdmans heeft overal op rechts als gezeten.Voorlopige uitslag t.o.v. exitpoll
D66, cda en vvd allen 1 zetel minder
Fvd, pvv en cu 1 erbij
als dit de echte stand wordt dan heeft de centtum rechtse optie voor de coalitie nog maar 75 zetels en dan kan die optie dus niet meer zo.
Als je ziet welke gemeenten nog moeten binnenkomen gaat de PVV ze nog voorbij. Helmond, Venray gaat zeker ruim naar de PVV.Nog maar 2000 stemmen verschil in voordeel D66
Kom maar op met nieuwe verkiezingen.Voorlopige uitslag t.o.v. exitpoll
D66, cda en vvd allen 1 zetel minder
Fvd, pvv en cu 1 erbij
als dit de echte stand wordt dan heeft de centtum rechtse optie voor de coalitie nog maar 75 zetels en dan kan die optie dus niet meer zo.
Amsterdam moet ook nog begreep ik. Daar zal d66 veel groter zijn dan de pvvAls je ziet welke gemeenten nog moeten binnenkomen gaat de PVV ze nog voorbij. Helmond, Venray gaat zeker ruim naar de PVV.
Laat maar, zie dat die uitslag wel al bekend isAmsterdam moet ook nog begreep ik. Daar zal d66 veel groter zijn dan de pvv
En D66 met JA21 was al een hele lastige maar daar moet nu dus nog een kleine partij bij, BBB zou qua zetels kunnen maar die gaan ook niet met D66 in een kabinet.Dit kan wel echt een heel lange formatie worden als dit de uitslag word, want kan me echt niet voorstellen dat VVD met GL/PVDA gaat. Dan heb je voor een meerderheid al minimaal 5 partijen nodig.
ChristenUnie zou misschien nog kunnen.En D66 met JA21 was al een hele lastige maar daar moet nu dus nog een kleine partij bij, BBB zou qua zetels kunnen maar die gaan ook niet met D66 in een kabinet.
Dit wordt een kansloos verhaal. Ik zie echt geen enkele kans op een formatie.
#WEGMETDEKLEINEPARTIJEN
Hup nog een x stemmen!En D66 met JA21 was al een hele lastige maar daar moet nu dus nog een kleine partij bij, BBB zou qua zetels kunnen maar die gaan ook niet met D66 in een kabinet.
Dit wordt een kansloos verhaal. Ik zie echt geen enkele kans op een formatie.
#WEGMETDEKLEINEPARTIJEN
Ze moeten er toch nog 20% tellen? Zag ik ook pas later.Laat maar, zie dat die uitslag wel al bekend is