Tweede Kamerverkiezingen 2025 (29 oktober)

Op welke partij ga jij stemmen?

• PVV

Stemmen: 0 0,0%
  • GL-PvdA

Stemmen: 4 19,0%
  • VVD

Stemmen: 1 4,8%
  • NSC

• D66

Stemmen: 2 9,5%
  • BBB

• CDA

Stemmen: 4 19,0%
  • SP

• Denk

• PvdD

• FvD

• SGP

• CU

• Volt

• JA21

• BVNL

• Bij1

• 50+

• FNP

• andere partij (VD / LP / PP / VV / Linie / NLP / ELLECT / PvdR)

• Totaal aantal stemmers
    21
  • Opiniepeiling gesloten .

gevegt

Well-known member
Op de commerciële TV heb je dan zeker een punt, maar wat let VK/Trouw dat dan om te doen? D66 en GL/PvdA hebben het meeste campagnegeld binnengekregen (stond in het lijstje dat van de week gedeeld werd), dan kunnen zij dat toch ook?
Geen enkele commerciële omroep zal dat doen. Hun kijkers zullen dat niet pruimen.
Bij de NPO is het BNN / Vara en de VPRO die dat geluid laten horen.

JMD

Well-known member
ELke PvdA/GLer vanavond: "Timmermans heeft het de afgelopen jaren echt fantastisch gedaan"

Ben benieuwd wanneer de beerput daar open gaat over de afgelopen jaren.

JMD

Well-known member
Aha, volgens Moorman heeft Timmermans het goed gedaan omdat er veel mensen geflyerd hebben...

En het is volgens haar nog te vroeg voor wat de oorzaken zijn van deze nederlaag, die conclusies komen nog. PvdA/GL kennende zal de conclusie wel zijn dat de kiezer dom was en dat ze het nog beter hadden moeten uitleggen. ;)

gevegt

Well-known member
Even voor de mensen die de NPO links vinden: het valt mij op dat ze een aantal beelden op de achtergrond hebben waarbij die van Joop den Uyl wel heel strategisch is neergezet.

JMD

Well-known member
Even voor de mensen die de NPO links vinden: het valt mij op dat ze een aantal beelden op de achtergrond hebben waarbij die van Joop den Uyl wel heel strategisch is neergezet.
;)

Was me nog niet eens opgevallen.
Die hoopten misschien dat als PvdA/GL de grootste was ze een mooie schakeling konden maken tussen het borstbeeld van Den Uyl en de speech van Timmermans.

Bernardo

Well-known member
De Hond verwacht op basis van de stemmen tot nu toe dat Forum zelfs nog naar 7 zetels gaat en dat het nog wel eens spannend kan worden tussen PVV/D66. Het is nog geen gelopen zaak.

JMD

Well-known member
De Hond verwacht op basis van de stemmen tot nu toe dat Forum zelfs nog naar 7 zetels gaat en dat het nog wel eens spannend kan worden tussen PVV/D66. Het is nog geen gelopen zaak.
Mwah, PVV komt toch niet in een Kabinet, dus of zij nou 1e of 2e worden maakt echt niet zoveel uit. Hoogstens dat het even iets langer duurt voor er echt geformeerd kan worden, want dan mag Wilders beginnen met formeren, maar zal al snel duidelijk worden dat niemand met hem wil en kan D66/Jetten aan de slag.

gevegt

Well-known member
Tenenkrommend hoe die verslaggever hem interviewde. Constant onderbreken en suggestieve vragen stellen.
Dat die Victor Vlam bij GeenStijl zit verwondert mij ook niet.

gevegt

Well-known member
Haha was het net aan het tikken :D

Ik wil trouwens wel ff kwijt dat het mooi is dat we het hier zo kunnen bespreken. Zit nog op aantal andere fora maar daar is politiek ondertussen al verboden door de rechts-links polarisatie (y)
De uitzendingen zijn afgelopen dus vanaf nu kunnen we met zijn allen weer hier weer normaal gaan doen.

Bovenaan