Tweede Kamerverkiezingen 17 maart 2021

Ik stem op:


  • Totaal aantal stemmers
    31

JMD

Well-known member
Dat klopt. Het is vooral schreeuwen waarbij je ofwel voor ofwel tegen iets moet zijn. Voor nuance is geen plaats meer.
Jep. Eens.

En dat zorgt er dus ook voor dat het woensdag a.s. geen moer uitmaakt wat er gestemd wordt, want het kabinet Rutte IV gaat er komen, met misschien wel exact dezelfde partijen als bij Rutte III, en die gaan dan op dezelfde weg door. Dus nog meer bezuiningsrondes die verkocht worden als 'efficiency' enz... Want ja, waarom zou je backup hebben voor noodgevallen (zoals bv extra IC-bedden, maar ook in andere branches speelt dit natuurlijk) als dat extra geld kost omdat ze dan vaak niet gebruikt worden.
 

gevegt

Well-known member
Baudet zegt af voor interview bij EenVandaag
Forum voor Democratie-lijsttrekker Baudet heeft enkele uren voor de uitzending van EenVandaag afgezegd voor een interview. Na het optreden in RTL-talkshow Jinek heeft Baudet "even geen behoefte meer aan dit soort programma's", meldt EenVandaag op basis van de FvD-woordvoerder.
Hoofdredacteur René van Brakel noemt het late besluit van de lijsttrekker enorm teleurstellend. "Alle andere politici die we hebben uitgenodigd, namen wel deel aan de interviewreeks met lijsttrekkers, of hebben toegezegd voor het debat van aanstaande maandag."
Baudet liep donderdagavond weg bij Jinek vanwege het optreden van cabaretier Martijn Koning. Zender RTL heeft zijn excuses aangeboden voor de woorden van Koning, die Baudet onder andere aansprak op zijn Joodse vriendin.
 

SanMark.

Well-known member
75% van de volgers van het D66 account op twitter is fake en komt uit China.

En Ollegren maar zeuren over fakenews.
 

SanMark.

Well-known member
Omdat er lang niet zoveel racisme is als zij doen voorkomen dat er is. Je kan iemand ook racisme aanpraten.

Net zoals je mensen ook ziek kunt praten.
Van zulk soort tweets word niemand beter behalve de Sylvana Simonsen van deze wereld.
 

gevegt

Well-known member
Omdat er lang niet zoveel racisme is als zij doen voorkomen dat er is. Je kan iemand ook racisme aanpraten.

Net zoals je mensen ook ziek kunt praten.
Van zulk soort tweets word niemand beter behalve de Sylvana Simonsen van deze wereld.
Als dat al zo is, zetten ze toch niemand tegen elkaar op?
 

Janssen

Well-known member
Als dat al zo is, zetten ze toch niemand tegen elkaar op?

Natuurlijk wel. Wat de lagere sociale laag daar uit haalt is; als jij waar dan ook in leven het faalt of tegenslag kent dan komt dat door niks anders dan je huidskleur. Wat zo’n Simons doet is letterlijk wat Baudet doet maar dan aan de overkant.
 

gevegt

Well-known member
Natuurlijk wel. Wat de lagere sociale laag daar uit haalt is; als jij waar dan ook in leven het faalt of tegenslag kent dan komt dat door niks anders dan je huidskleur. Wat zo’n Simons doet is letterlijk wat Baudet doet maar dan aan de overkant.
Dit komt toch van D66?
 

gevegt

Well-known member
Strekking is hetzelfde toch? Elke Nederlander van kleur heeft elke dag opnieuw te maken met racisme. Dat staat er letterlijk. Daar vind jij niks mis mee?
Het is natuurlijk overdreven. Ze maken een statement naar het CDA toe voor de verkiezing.
Dat racisme vaak voor komt is natuurlijk een no brainer. Anders zou de PVV niet zo groot zijn.
 

Janssen

Well-known member
Het is natuurlijk overdreven. Ze maken een statement naar het CDA toe voor de verkiezing.
Dat racisme vaak voor komt is natuurlijk een no brainer. Anders zou de PVV niet zo groot zijn.

Ja goed, jij noemt het overdrijven, ik noem het net zo populistisch als de PVV.
 

Bonehead

Well-known member
Ik heb een andere naam en ervaar geen racisme. Hoewel ik heus wel begrijp dat D'66 mij niet bedoelt en dat ik te wit ben (om in hun bewoordingen te spreken). Ik heb ooit serieus overwogen om op die club te stemmen heel lang geleden. Ik vind ze nu vooral heel eng en het is wel de laatste partij op wie ik zal stemmen. Nog na PVV en FvD dus dat zegt wat.
 
Bovenaan