Tweede Kamerverkiezingen 17 maart 2021

Ik stem op:


  • Totaal aantal stemmers
    31

gevegt

Well-known member
Moslims zijn geen ras, de PVV gaat tegen de ideologie islam en zegt dat in Nederland de christelijke cultuur leidend moet zijn, kun je veel van vinden maar zeker niet racistisch of fascistisch. Dat ze achterlijke punten hebben hoeft niet over gedabateerd te worden maar dat kun je ze toch niet noemen.
De islam is ook geen ideologie. Wilders framed dat heel opzichtig om niet van fascisme te kunnen worden beschuldigd.
 

JMD

Well-known member
Bij1 wil onderzoeken of de illegalen ook mogen stemmen en stemrecht moeten krijgen. Als we het trouwens over racistische partijen hebben, lees dat programma maar eens even door.
Even los van of je dat wil of moet willen, maar van veel illegalen is toch juist niet bekend waar die verblijven? Hoe ga je dan iets triviaals als de stempas opsturen? :)
 

Janssen

Well-known member
Zo ongeveer wel.
Ze doen dat wel slim om met dat geluid andere partijen te paaien.

Daar is nou eenmaal een publiek voor he.

Ik zou trouwens met alle liefde een stuk progressiever stemmen met het oog op milieu, zorg en onderwijs maar je krijgt er onherroepelijk een hoop diversiteitsgedram bij en daar pas ik echt voor. Dat is gewoon niet waar de problemen liggen in Nederland.
 

Maasveld

Well-known member
Daar is nou eenmaal een publiek voor he.

Ik zou trouwens met alle liefde een stuk progressiever stemmen met het oog op milieu, zorg en onderwijs maar je krijgt er onherroepelijk een hoop diversiteitsgedram bij en daar pas ik echt voor. Dat is gewoon niet waar de problemen liggen in Nederland.
De nummer 3 van Splinter "hekelt de woke-cultuur en de polariserende identiteitspolitiek." Misschien iets voor jou?
 

gevegt

Well-known member
Daar is nou eenmaal een publiek voor he.

Ik zou trouwens met alle liefde een stuk progressiever stemmen met het oog op milieu, zorg en onderwijs maar je krijgt er onherroepelijk een hoop diversiteitsgedram bij en daar pas ik echt voor. Dat is gewoon niet waar de problemen liggen in Nederland.
Je bent dus gewoon voor Volt!
 

Abubakari

Well-known member
Tja, ik zie hier dagelijks opmerkingen voorbij komen over Friezen, homo's, Ajacieden, songfestivalliefhebbers, Feyenoorders, Brabanders, coronaciticasters, Limburgers, BN'ers, AZ'ers, RIVM-medewerkers, PSV'ers, politici, OMT-leden en ga zo maar door die je als sneu kunt betitelen. 98% van die opmerkingen heeft een ludieke/ironische ondertoon, zo ook mijn opmerking. Daar doen we geloof ik met z'n allen gezellig aan mee.
Ali B een lul vinden of het Songfestival kut vinden is wat anders dan over de politica met de dikste tieten praten, maar ik snap je punt. Je hebt deels gelijk, deels ben ik het niet met je eens.
Dat gelul over dikke tieten, u doet maar, net zoals ik daar mijn mening over geef, LB allemaal.

Waar ik mij wel echt aan stoor is de SanMark terminologie over luie negers etcetera. Dat soort riooltwitterpraat zou ik hier liever niet lezen. Ook omdat het zinloos is, die woke types waar SM tegen ageert zitten op Twitter. Niet op DVK, dus wat is het nut?
Afgezien van het feit dat het belachelijk is.
 

JMD

Well-known member
Ik zou trouwens met alle liefde een stuk progressiever stemmen met het oog op milieu, zorg en onderwijs maar je krijgt er onherroepelijk een hoop diversiteitsgedram bij en daar pas ik echt voor. Dat is gewoon niet waar de problemen liggen in Nederland.
Dit dus inderdaad...
 

Janssen

Well-known member
De nummer 3 van Splinter "hekelt de woke-cultuur en de polariserende identiteitspolitiek." Misschien iets voor jou?

Nee maar kom op zeg, ik hoorde laatst ook weer zo’n SP-er roeptoeteren dat er plek moet zijn voor parttimers (en dan liefst vrouwen) in de top. Hoe ver sta je dan van de werkelijkheid af zeg.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Vroeg me af waarom je uitgekeken bent op CU. Zoals Joost het verwoord kan ik me er prima in vinden.

Had gehoopt dat ze in hun regeerperiode toch wat meer bij hun eigen idealen waren gebleven. Met name rondom de toeslagenaffaire vond en vind ik ze veel te stil. De fout zelf hebben ze niet gemaakt, het feit dat het allemaal zo traag gaat met het vergoeden van de schade vind ik onvergeeflijk. Daarom stem ik uit principe op geen enkele regeringspartij.

Daarbij toch die standpunten over euthanasie en abortus en toch het idee dat een hoop mensen bij die partij die mij te dubieus naar homoseksualiteit kijken. Segers zelf niet hoor, trouwens. Dat vind ik nog steeds een hele fijne politicus.
 

gevegt

Well-known member
Nee maar kom op zeg, ik hoorde laatst ook weer zo’n SP-er roeptoeteren dat er plek moet zijn voor parttimers (en dan liefst vrouwen) in de top. Hoe ver sta je dan van de werkelijkheid af zeg.
Geloof het of niet, maar er zijn mensen in dit land die niet denken aan zichzelf maar heel bewust stemmen op een partij die het land verder brengt buiten zichzelf om.
 

zwammy

Well-known member
Waarom vraagt Wilders zijn achterban dan "Willen jullie meer of minder Marokkanen" ipv meer of minder moslims? Je kunt de uitspraken van Wilders over Marokkanen tot in den treure recht blijven praten of vergoelijken , maar die zijn wel degelijk racistisch.

Om een reactie uit te lokken en dan verongelijkt te doen. Zo lastig is het allemaal niet.
 

Janssen

Well-known member
Geloof het of niet, maar er zijn mensen in dit land die niet denken aan zichzelf maar heel bewust stemmen op een partij die het land verder brengt buiten zichzelf om.

Dat betekent nog niet dat je zelf zomaar thema’s kunt verzinnen.
 

SanMark.

Well-known member
Tja, ik zie hier dagelijks opmerkingen voorbij komen over Friezen, homo's, Ajacieden, songfestivalliefhebbers, Feyenoorders, Brabanders, coronaciticasters, Limburgers, BN'ers, AZ'ers, RIVM-medewerkers, PSV'ers, politici, OMT-leden en ga zo maar door die je als sneu kunt betitelen. 98% van die opmerkingen heeft een ludieke/ironische ondertoon, zo ook mijn opmerking. Daar doen we geloof ik met z'n allen gezellig aan mee.
Vuile klootzak en lul niet te vergeten.
 

SanMark.

Well-known member
Bij1 wil onderzoeken of de illegalen ook mogen stemmen en stemrecht moeten krijgen. Als we het trouwens over racistische partijen hebben, lees dat programma maar eens even door.
Voordeel van dat programma is dat het geld uit de lucht komt vallen.
 

SanMark.

Well-known member
Waarom vraagt Wilders zijn achterban dan "Willen jullie meer of minder Marokkanen" ipv meer of minder moslims? Je kunt de uitspraken van Wilders over Marokkanen tot in den treure recht blijven praten of vergoelijken , maar die zijn wel degelijk racistisch.
Sterk om met een quote van 7 jaar terug te moeten komen.

Dat je die dan tot in den treure moet herhalen.
 

Janssen

Well-known member
Natuurlijk wel. Zelfs jij kan dat .

Het gevaar daarvan is dus dat er mensen zijn die daadwerkelijk gaan denken dat het een issue is en daar dus ook ten onrechte naar gaan handelen. Mijn werkgever heeft nu een diversiteitsmanager in dienst. Bespottelijk.

Concreet kijkt die bij elke 40-uurs vacature of het eventueel toch gedaan kan worden in 24 uur door een achtergesteld vrouwtje in de bijstand. Ofzo.
 
Bovenaan